  • 1. Data: 2020-01-09 20:20:48
    Temat: Posiadacze i znawcy Moto
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    Może ktoś opanował arkana wstrzymania aktualizacji łatek bezpieczeństwa
    w tym telefonie, i uchyli rąbka tajemnicy? Rzecz dotyczy Moto G7 Power
    ale inne moga mieć podobnie. Automatyczne aktualizacje wyłaczone a ona i
    tak nie porzuca zamiaru pobrania i instalacji tych poprawek, tylko niski
    stan baterii ją powstrzymuje.

  • 2. Data: 2020-01-10 22:27:01
    Temat: Re: Posiadacze i znawcy Moto
    Od: xxx <x...@x...xxx>

    It happens that Trybun formulated :
> [...]
    > porzuca zamiaru pobrania i instalacji tych poprawek, tylko niski stan baterii

    Ja mam moto one, nie testowałem żadnego sposobu ale w opcjach
    programisty jest taka opcja automatyczne aktualizacje systemu, można ją
    wyłączyć.
    Wiem też że przynajmniej w one tak jest że jak się zrobi roota to nie
    da się zainstalować aktualizacji żadnych, ale jak to działa to jeszcze
    nie sprawdzałem bo nie mam potrzeby rootowania.
    Inna opcja to poszukać gdzieś w powiadomieniach może da się to ukryć
    jakoś.
    Jeśli nic nie zadziała to pytanie na xda trzeba wrzucić. Pewnie pomogą,
    może trzeba zrootować i zmienić wartość jakąś tylko w pliku systemowym.
    To tylko domysły, ale trzeba dobrze poszukać, może patent jakiś jest na
    to.

  • 3. Data: 2020-01-11 02:39:14
    Od: ? Hullu-hullu-uollollooo ? FCK banana union ? <a...@i...invalid>

    Trybun wrote:
    > łatek bezpieczeństwa
    > w tym srajfonie

    Co to jest "łatek bezpieczeństwa" - dziurawa
    prezerwatywa, czy ki cHuj?

    --
    http://bit.ly/2VUKoyZ

  • 4. Data: 2020-01-11 10:51:51
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 10.01.2020 o 22:27, xxx pisze:
> [...]
    > pomogą, może trzeba zrootować i zmienić wartość jakąś tylko w pliku
    > systemowym. To tylko domysły, ale trzeba dobrze poszukać, może patent

    Oczywiście mam wyłączoną automatyczną aktualizację , jednak to bez
    znaczenia dla aktualizacji zabezpieczeń, pobiera i aktualizuje
    bezwarunkowo. Jedyne warunki to bateria musi być naładowana minimum na
    50% i telefon w zasięgu WIFI.

    Przeglądałem trochę fora internetowe, generalnie pytanie o sposoby
    zatrzymania aktualizacji w tym modelu pozostają bez odpowiedzi. No nic,
    zaryzykuje - niech instaluje. Telefon z brandem Play to może odbędzie
    się to w miarę bezboleśnie.

  • 5. Data: 2020-01-11 13:53:52
    Od: xxx <x...@x...xxx>

    Trybun presented the following explanation :

> [...]
    > zaryzykuje - niech instaluje. Telefon z brandem Play to może odbędzie się to

    Będziesz miał mało aktualizacji, G7 nie jest w android one więc pewnie
    tak jak obiecali dostaniesz jeszcze kolejnego andka i potem już nic
    więcej.
    Moto one jest w android one i co miesiac przez 3 lata sa wysylane
    aktualizacje bezpieczeństwa więc to jest większa lipa.

  • 6. Data: 2020-01-11 14:38:21
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 9.01.2020 o 20:20, Trybun pisze:

> [...]
    > pobrania i instalacji tych poprawek, tylko niski stan baterii ją powstrzymuje.

    Niedasie, ten typ (Android) tak ma. Nie po to komercyjny producent
    udostępnia za darmo kompletny system operacyjny, by nic z tego nie
    mieć. A tym małym "coś z tego mieć" jest właśnie możliwość bieżącej
    ingerencji producenta we własny system bez zgody użyszkodnika
    telefonu. Po co, zapytasz? Ano po to, by podobnie jak system Microsoftu,
    móc wysyłać od czasu do czasu do "centrali" zapewnienia, że wszystko
    u Ciebie w telefonie jest OK. Powiedzmy, na dzień dobry. Krótko mówiąc,
    jeśli Ci się nie podoba, że Google dba o Ciebie nie zaprzątając przy
    tym Twej uwagi, to zamień smartfona na słuchawkę z Linuxem. Tak jak
    przysłowiowy stryjek...

  • 7. Data: 2020-01-11 15:26:58
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 11.01.2020 o 13:53, xxx pisze:
> [...]
    > Moto one jest w android one i co miesiac przez 3 lata sa wysylane
    > aktualizacje bezpieczeństwa więc to jest większa lipa.

    Telefon kupiłem gdzieś tak latem, obecna aktualizacja jest chyba czwarta
    jakie były instalowane. Widać Motorola wzorem Win 10 postawiła sobie za
    cel wydawanie tak częstych poprawek "bezpieczeństwa". Zresztą "poprawka"
    to złe słowo - powinno być Poprawa, czy Poprawicha skoro waga tego
    oscyluje wokół 700MB.. Natomiast z uaktualnień samego Androida to
    "chodzą słuchy" że planowana jest istotnie tylko jedna,. No i w moim
    przypadku może jeszcze Play dorzucić coś  od siebie.

  • 8. Data: 2020-01-11 15:29:42
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 11.01.2020 o 14:38, collie pisze:

> [...]
    > jeśli Ci się nie podoba, że Google dba o Ciebie nie zaprzątając przy
    > tym Twej uwagi, to zamień smartfona na słuchawkę z Linuxem. Tak jak

    Akurat mi to aż tak bardzo nie przeszkadza, sposobu na unikniecie TEJ
    aktualizacji szukałem z konkretnego powodu - TA grudniowa wywołuje błędy.

    Już zainstalowana i potwierdzam że systemowy widżet 'czas i pogoda"
    głupieje, co chwila informuje komunikatem że jest włączony..  Innych
    opisywanych w necie błędów jeszcze nie diagnozowałem.

  • 9. Data: 2020-01-11 16:28:01
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 11.01.2020 o 15:29, Trybun pisze:

    > Już zainstalowana i potwierdzam że systemowy widżet 'czas i pogoda" głupieje, co
    > chwila informuje komunikatem że jest włączony..

    Było, ale się zmyło:

    Ustawienia > Aplikacje i powiadomienia > Dane strefy czasowej >
    Powiadomienia - Wył.

  • 10. Data: 2020-01-12 09:20:48
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 11.01.2020 o 16:28, collie pisze:

    > Było, ale się zmyło:
    >
    > Ustawienia > Aplikacje i powiadomienia > Dane strefy czasowej >
    > Powiadomienia - Wył.

    Nic to nie daje. Jedynie wyłączenie samego widżetu przynosi skutek.
    Jednak i sam widżet uspokoił się trochę - nie generuje już komunikatów
    na ekran, jedynie od czasu do czasu pojawia się na chwilę ikonka na
    pasku zadań. Póki co innych negatywnych zachowań po tej aktualizacji nie
    zaobserwowałem.