  • 51. Data: 2019-09-16 23:49:29
    Temat: Re: Potrzebna porada w sprawie umowy
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d7fe1a4$0$17354$6...@n...neostrada.pl

    > Virgin wziął ode mnie kilkanaście plnów, może nawet ponad dwadzieścia.

    Większość straciłem w niepojętych błędach typu
    zbyt obszerny (Gołdap -- FR) roaming netu.

    > Play niedawno wziął 5 pln.

    W Gołdapi Play wziął chyba dychę na net w 2014 r.

    > Najwięcej numerów dał mi Virgin, później Play i Orange.
    > Ponadto kilka numerów kupiłem. (chyba: za plny w mBanku
    > i Plusie oraz gratisy przyzakupowe -- z Play i z Ery;
    > ten z Play mi przepadł w wyniku nieporozumienia)

    Inny gratis z Ery zżarł się w efekcie Premium, choć IMO nie dałem zgody...
    (dałem, ale dałem cokolwiek -- szansa na trafienie 4 poprawnych cyfr
    jest IMO mała) Premium słał do mnie płatne SMSy -- wtedy wiele osób
    straciło tym sposobem swe numery, bo wyłączenie tego ,,dobrodziejstwa''
    było trudne.

    Ogólnie Erę zapamiętałem źle.

    > Virgin też zabrał mi jeden numer -- zabiera...

    + Za stracony w Play (w Gołdapi) i w Virgin (ten
    + wiszący teraz) dostałem numery w Orange.

    -=-

    Virgin dał mi 7 (może 8?) numerów i 1 zabrał.

    -=-

    Nie wiem, ile mam, bo liczę tylko do 16.
    [co nie znaczy, że do 16 liczę poprawnie]

    -=-

    Miałem jeszcze dwa z Aero2 -- ,,darmowego'' netu.

    -=-

    Więcej numerów nie pamiętam? Za wszystkie serdecznie żałuję?...
    W Plusie kupiłem dwa -- jeszcze w ubiegłym wieku.
    607 635935 -- chyba miałem na przełomie wieków
    Po nim były Pomarańczowe prepeidy roczne, a później
    Mój Eneuel w Plusie...

    Startowałem jakimś innym w Plusie -- kosztował fortunę. :)
    (i telefon, i inicjacja nieseksualna, i minuty -- netu nie
    było, ale SMS można było wysłać tak, by odebrano go m@ilem
    jako m@il)

    Wtedy były w Polsce tylko dwie sieci GSM -- Era i Plus.

    Miałem jeszcze dwie trójki w 2nr -- obie przepadły przez
    zapomnienie...

    Jakiś dałem matce -- ale gdzieś straciła.
    Później kupiła sobie w Erze.

    -=-

    Dopiero teraz -- więcej mych numerów GSM nie pamiętam,
    za wszystkie opłaty serdecznie żałuję, obiecuję poprawę
    i proszę o rozgrzeszenie...

    Jeszcze pokuta? [nie wiem, jak mam odebrać to, co straciłem
    z własnej woli na kolorowych jar_markach i nie tylko...]

    Dwa (czy trzy) freełerowe VoIPy w easyCall też przepadły.

    -=-

    Chętnie przebuduje me stacjonarne połączenie netowe
    na 433 Mb/s, ale... Nie wiem, w celu jakim, skoro
    starcza mi to G, które mam od dawna...

    Dziś około południa zaszwnakowało -- zastąpiłem je Oranżowym. :)

    -=-

    [Bogu składam dzięki za Jego hojne dary telekomunikacyjne;
    jak to mówią -- duchowa komunia jest bardzo ważna...
    ,,świętych obcowanie'' to nie bajer...
    jeszcze gdybym tak miał z kim pogadać
    za pośrednictwem tych SIMek...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 52. Data: 2019-09-17 00:26:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d800380$0$17362$6...@n...neostrada.pl

    > Startowałem jakimś innym w Plusie -- kosztował fortunę. :)
    > (i telefon, i inicjacja nieseksualna, i minuty -- netu nie
    > było, ale SMS można było wysłać tak, by odebrano go m@ilem
    > jako m@il)

    Albo odwrotnie -- słać m@il tak, by był odbierany jako SMS.
    Po ponad 20 latach -- nie pamiętam.

    -=-

    Jako kilkuletnie dziecko kleiłem różne telefony stacjonarne wygrzebywane
    ze śmietnika -- czyli kasowane w państwowych firmach. (tak mi zostało do
    ~30 roku życia) W domu była jedna linia telefoniczna, ale kilka ;)
    równolegle podłączonych aparatów. (zwykle tylko 4 -- po jednym dla
    każdego domownika; poza tymi były aparaty testowe i inne wynalazki)

    Były niewykrywalne podsłuchy, nagrywanie rozmów telefonicznych,
    głośne gadanie telefonów... Były rozwiązania bezprzewodowe
    i przewodowe -- preferowałem przewodowe, choć za te groziły
    kary, ponoć włącznie z utratą linii telefonicznej.
    (aparat musiał mieć ważna homologację!)

    Sąsiad (daleki sąsiad) pracował kiedyś w ówczesnej Telekomunikacji,
    więc mówił mi, czym ryzykuje ten, ;) kto to i owo ,,przerabia''.

    Nawet buchnąłem (w okolicy ul. Krakowskiej) kłąb prawdziwego
    wielożyłowego przewodu napowietrznego (wówczas kupno raczej
    było trudne) aby to i owo podłączyć w domu...

    Na pewno ówczesna Telekomunikacja wybaczyła mi -- toż
    wykorzystałem zbożnie, ;) do telefonów... ;)

    Mój telefon zazwyczaj ;) nie miał dzwonka -- nie był mi
    potrzebny, w co chyba nie każdy potrafi uwierzyć. :)

    Dziś też nie rzucam się jak opętany, gdy usłyszę jakąś
    melodyjkę telefoniczną -- najpierw zastanowię się nad
    tym, czy czekam na czyjś telefon... ;)

    > -=-

    > Dopiero teraz -- więcej mych numerów GSM nie pamiętam,
    > za wszystkie opłaty serdecznie żałuję, obiecuję poprawę
    > i proszę o rozgrzeszenie...

    -=-

    Nr tej domowej linii początkowo wyglądał tak:

    6385

    później dodano 3 przed numerami, więc było tak:

    36385

    a później zmieniono na jakiś inny i znów na inny...
    Gdzieś mam wizytówki ze swymi zdjęciami, na których
    mam ten ostatni nr telefonu z tamtego domu...
    (chyba zaczynał się cyfrą 7)

    W połowie lat dziewięćdziesiątych ubw. ów dom został
    sprzedany, ale bez linii telefonicznej. ;)

    To były czasy!!!!

    Nawet niektórym dygnitarzom kazano czekać na linie telefoniczne!!!
    Po ulewnym deszczu nawet nie chciano przyjmować zgłoszeń usterek...

    - Toż padło. Trzeba poczekać, aż ziemia wyschnie...
    - Mamy podłączenie napowietrzne.
    - Ale kilka domów dalej linia schodzi pod ziemię.
    Są na pewno zalane studzienki. Trzeba zaczekać...

    Jak zgłaszaliśmy telefoniczne usterki? -- telefonicznie. ;)
    Nawet był numer telefonu ,,bura napraw'' czy jakoś tak/podobnie.

    -=-

    Na tej linii nawet MoDem chadzał -- łącząc terminal stojący
    u mnie z ogromnym komputerem (SM4 -- radziecką kopią PDP 11/40)
    z dawnych lat. W tamtym czasie łączność nie miała impulsywnego ;)
    charakteru, ale i szybkość nie była zawrotna -- 300 bitów na sekundę.

    -=-

    Ale gdy tylko startowano z telekomunikowaniem -- ponoć napraszano się...
    Aparaty dawano za darmo... Tłumaczono ludziskom do czego służy telefon...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 53. Data: 2019-09-18 22:26:31
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Wiatm

    > Mam prepaid w Virgin. Co z tego skoro mnie skubią, bo nawet jak kupię
    > najtańszy pakiet to i tak go nie wykorzystam, zwłaszcza netu.

    Jak korzystasz bardzo malo to najlepiej chyba prepaid Play odNowa.
    Pakiety minut, smsow i danych nie maja daty waznosci a po sieci jest
    stan darmowy. Myk jest tylko taki, ze jak w ciagu miesiaca nie wykonasz
    zadnego polaczenia poza siec ani nie wyslesz smsa cz MMS ani danych nie
    przetransferujesz to zabieraja 2 PLN z konta.
    Szczegoly na:
    www.play.pl/oferta/play-karta/play-na-karte/play-na-
    karte-odnowa/

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 54. Data: 2019-09-29 00:38:03
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    /../
    > To jest pakiet na start, dla nowych numerów. Jak już masz prepaid
    > wykupiony to możesz wykupić dodatkowe minuty ale już nie SMS.
    > Na dobitkę nie rozumiem tej taryfy i nie umiem znaleźć wyjaśnień. Np. na
    > stronie swojego konta mam "Pozostało do wykorzystania: zero minut, zero
    > sms". Mimo to mogę zainicjować połączenie i gadać. Nie mogę wysłać SMS-a
    > ale też nie wiem jak je dokupić, bo na tej stronie nie ma takiej opcji.

    Niektórych umiejętność korzystania z komórki przerasta...
    Pakiety internetu, smsów i netu kupujesz za środki w koncie. Internet
    chyba jest 2zł za 1 giga

  • 55. Data: 2019-09-29 07:36:24
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 29 Sep 2019 00:38:03 +0200, Smok Eustachy napisał(a):

    > /../
    >>
    > Niektórych umiejętność korzystania z komórki przerasta...
    > Pakiety internetu, smsów i netu kupujesz za środki w koncie. Internet
    > chyba jest 2zł za 1 giga

    Smoku, ciebie przerasta umiejętność myślenia. Strona Virgin (innych też)
    celowo jest tak zredagowana by wpuszczać w maliny. A taryfa tak, by cię
    narażać na koszty. Środki na koncie przepadają gdy odchodzisz z Virgin,
    o czym nie przeczytasz chyba że zrobisz doktorat z taryf.
    Niewykorzytane pakiety przepadają. I dlaczego mogę gadać skoro strona
    twierdzi że nie mogę? A w ogóle, po ch... mi jakieś pakiety? Ja chcę
    taryfy jak z początków telefonii, kiedy wszystko było jeszcze uczciwe i
    proste. Za sms, rozmowę, czy minutę - cena i to płatna po rozmowie.
    Oczywiście, nie ma takiej taryfy, zbyt korzystne jest nabijanie jeleni w
    butelkę.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 56. Data: 2019-09-29 08:00:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Sep 2019 07:36:24 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

> [...]
    > narażać na koszty. Środki na koncie przepadają gdy odchodzisz z Virgin,
    > o czym nie przeczytasz chyba że zrobisz doktorat z taryf.

    Cos w tym jest, ale przeciez "zawsze tak bylo". U wszystkich.

    Jakies urzedy cos protestowaly, ale chyba nic z tego nie wyszlo.

    Swoja droga przez to podwojne doladowanie w Erze, to kiedys niezla
    kwote mialem na koncie ... ladnie by poplyneli, gdyby musieli oddac.

> [...]
    > proste. Za sms, rozmowę, czy minutę - cena i to płatna po rozmowie.
    > Oczywiście, nie ma takiej taryfy, zbyt korzystne jest nabijanie jeleni w

    a) ludzie sie rozgadali, rozpisali, i nie chca byc juz "nabijani w
    butelke", wola kupic pakiet ..

    b) operatorom zalezy na duzych wplywach, wiec nie zdziw sie ze bedzie
    "nie mniej niz".

    Ale imo - ciagle taka taryfe znajdziesz - virgin wlasnie, Orange, nju
    jesli troche wiecej gadasz.

    J.

  • 57. Data: 2019-09-30 10:19:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-09-29 o 00:38, Smok Eustachy pisze:
    > /../
    >>
    > Niektórych umiejętność korzystania z komórki przerasta...
    > Pakiety internetu, smsów i netu kupujesz za środki w koncie. Internet
    > chyba jest 2zł za 1 giga

    1zł/1gb.

    --
    Liwiusz

  • 58. Data: 2019-09-30 10:22:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > narażać na koszty. Środki na koncie przepadają gdy odchodzisz z Virgin,
    > o czym nie przeczytasz chyba że zrobisz doktorat z taryf.

    Przepadanie środków po odejściu to cecha każdej sieci i każdej taryfy.

    > Niewykorzytane pakiety przepadają.

    Niesamowite. Zupełnie jak wszędzie.

> [...]
    > proste. Za sms, rozmowę, czy minutę - cena i to płatna po rozmowie.
    > Oczywiście, nie ma takiej taryfy, zbyt korzystne jest nabijanie jeleni w

    Oczywiście, że jest nawet w Virgin. Tylko net musisz mieć w pakiecie, co
    cię kosztuje 1zł/miesiąc.

    A jeśli tęsknisz za uczciwymi początkami taryf, to niestety muszę cię
    rozczarować. Obecnie nie dostaniesz żadnego pakietu w cenie 80zł i bez
    wliczonych minut lub smsów (samo odbieranie).

    --
    Liwiusz

  • 59. Data: 2019-10-02 01:10:36
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 30.09.2019 o 10:19, Liwiusz pisze:

    > 1zł/1gb.

    1zł to jak masz pakiet przynajmniej za 3zł. Bez pakietu jest za 2.
    Przynajmniej był, wiem bo kupuje.

  • 60. Data: 2019-10-02 01:23:10
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    /.../
    > Smoku, ciebie przerasta umiejętność myślenia. Strona Virgin (innych też)
    > celowo jest tak zredagowana by wpuszczać w maliny. A taryfa tak, by cię
    > narażać na koszty. Środki na koncie przepadają gdy odchodzisz z Virgin,

    To nie odchodź. Po co masz odchodzić...
    2. Zawsze tak było. Kupujesz se transfer na chomiku żeby nie stracić.

    > o czym nie przeczytasz chyba że zrobisz doktorat z taryf.
    > Niewykorzytane pakiety przepadają. I dlaczego mogę gadać skoro strona
    > twierdzi że nie mogę?

    Słabo paczysz.

> [...]
    > proste. Za sms, rozmowę, czy minutę - cena i to płatna po rozmowie.
    > Oczywiście, nie ma takiej taryfy, zbyt korzystne jest nabijanie jeleni w
    Jest. jak nie masz pakietu to płacisz wg cennika.
    O tu jest cennik
    https://virginmobile.pl/media/documents/Cennik_taryf
    y_Oferta_2012_Virgin_Mobile_na_Karte_wazny_od_2019-0
    5-15.pdf

    19 groszy za minutę i 6 groszy za sms Z internetem jest problem.

    Jak widzę nieudolnie próbujesz wyrazić oczekiwanie takie, że chciałbys
    mieć abonament za 0zł z 0 minut w abonamencie. Niestety takich
    abonamentów nie ma.