  • 21. Data: 2018-02-04 09:07:27
    Temat: Re: Potrzebna porada z mechaniki płynów (chyba)
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 4 lutego 2018 06:30:00 UTC+1 użytkownik Konrad Anikiel napisał:
    > Producent rekuperatora dobrał wiatraki do Twoich filtrów?

    Teraz w centrali mam wsadzone coś takiego:

    http://thesslagreen.com/wp-content/uploads/filtry-m.
    png

    Pierwszy placek to G4 o powierzchni 0,07m2. Harmonijka to M5 o teoretycznej
    powierzchni 1,5m2. Przypuszczam, że jak wyjmę to co jest a do zewnętrznej
    skrzynki wsadzę F9 o powierzchni 5,7 m2 to powinno działać.

    L.

  • 22. Data: 2018-02-13 22:42:23
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-02-03 o 16:10, Konrad Anikiel pisze:
    > Przy tak dużej prędkości przepływu nie będzie żadnej maldystrybucji
    W świetle tego dziwnego słowa, którego znaczenia się domyślam, to nie
    chcesz robić tego dyfuzora? Pytanie do wątkotwórcy, bo się zdeklarowałem
    i nie wiem czy rysować. :-)

    Robert

  • 23. Data: 2018-02-14 00:13:05
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 14 lutego 2018 06:42:23 UTC+9 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
    > W świetle tego dziwnego słowa, którego znaczenia się domyślam, to nie
    > chcesz robić tego dyfuzora? Pytanie do wątkotwórcy, bo się zdeklarowałem
    > i nie wiem czy rysować. :-)

    Dyfuzor potrzebny. Ale te przegródki w środku- nie.
    Nie wiem jak po polsku powiedzieć maldistribution, żeby nie wyszły trzy albo cztery
    słowa.

  • 24. Data: 2018-02-14 10:22:03
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 13 lutego 2018 22:42:23 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
    > W świetle tego dziwnego słowa, którego znaczenia się domyślam, to nie
    > chcesz robić tego dyfuzora? Pytanie do wątkotwórcy, bo się zdeklarowałem
    > i nie wiem czy rysować. :-)

    Jak Konrad pisze że nie trzeba przegródek, to pytanie czy sama obudowa
    i ten kawałek rury w środku będzie spełniał taką funkcję? Czy trzeba
    coś innego kombinować? Ja się nie znam, biorę to na chłopski rozum...
    A może by wystarczyło lejek kuchenny zawiesić sztywno w świetle rury
    wlotowej, oczywiście dziubkiem w kierunku rzeczonej rury?

    L.

  • 25. Data: 2018-02-14 10:37:44
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-02-14 o 10:22, Lisciasty pisze:

> [...]
    > A może by wystarczyło lejek kuchenny zawiesić sztywno w świetle rury
    > wlotowej, oczywiście dziubkiem w kierunku rzeczonej rury?

    Dyfuzor zrób z worka na śmieci.
    Jak się sprawdzi to zrobisz ładniejszy. :-)

    Robert

  • 26. Data: 2018-02-14 23:37:24
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 14 lutego 2018 18:37:44 UTC+9 użytkownik Robert Wańkowski napisał:

    > Dyfuzor zrób z worka na śmieci.
    > Jak się sprawdzi to zrobisz ładniejszy. :-)

    Nawet jak się nie sprawdzi, to i tak się sprawdzi. Przecież nie będzie żadnego
    pomiaru, żadnych kryteriów. Działać będzie, a czy mogłoby działać lepiej, to HGW.

  • 27. Data: 2018-02-14 23:42:03
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 14 lutego 2018 18:22:04 UTC+9 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > A może by wystarczyło lejek kuchenny zawiesić sztywno w świetle rury
    > wlotowej, oczywiście dziubkiem w kierunku rzeczonej rury?

    Ważne jest żebyś nie miał nagłej zmiany przekroju, bo tam powstają wiry, opory i zły
    rozkład przepływu. Taki lejek owszem, może przepływ poprawić, ale po pierwsze
    wprowadzi strefę cienia aerodynamicznego, co pociągnie wibracje i hałas, a po drugie
    powodzenia życzę w dobraniu jego wymiarów bez grubej symulacji cfd.

  • 28. Data: 2018-02-15 07:20:03
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 14 lutego 2018 10:37:44 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
    > Dyfuzor zrób z worka na śmieci.
    > Jak się sprawdzi to zrobisz ładniejszy. :-)

    Ale że jak z worka, w sensie foliowego?
    To mi się chyba porwie...

    L.

  • 29. Data: 2018-02-15 07:28:38
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 14 lutego 2018 23:37:26 UTC+1 użytkownik Konrad Anikiel napisał:
    > Nawet jak się nie sprawdzi, to i tak się sprawdzi. Przecież nie będzie żadnego
    > pomiaru, żadnych kryteriów.

    Pomiar będzie po czasie i będzie polegał na zaglądaniu do każdego worka
    osobno żeby sprawdzić, czy równomiernie się zasyfiają. Nie jest to może
    metoda naukowa, ale jakiś pomiar jest ;)

    L.

  • 30. Data: 2018-02-15 08:23:55
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 15 lutego 2018 15:20:04 UTC+9 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Ale że jak z worka, w sensie foliowego?
    > To mi się chyba porwie...

    Z papierowego. I pomaluj z wierzchu czymś twardym, jak np. line-x.