  • 11. Data: 2018-02-02 10:17:39
    Temat: Re: Potrzebna porada z mechaniki płynów (chyba)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    W dniu czwartek, 1 lutego 2018 17:35:44 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    >Eeeno to jest rekuperator niezbyt wielki, tam są 2 wentyle po 100W
    >chyba
    >każdy.

    I liczysz, ze 3m/s zrobia ?

    >A skrzynkę planuję z OSB zbić, tego się nie da zimplodować :]

    0.01 bar razy 1.5m kw ... 150 kG ... meble jakos wytrzymuja ...

    J.

  • 12. Data: 2018-02-02 10:52:55
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 2 lutego 2018 10:17:40 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > I liczysz, ze 3m/s zrobia ?

    To wzór liczy. Przepływ=prędkość x pole przekroju.
    Przepływ mam mierzony, przekrój dany, stąd prędkość.

    > 0.01 bar razy 1.5m kw ... 150 kG ... meble jakos wytrzymuja ...

    Zastanawiałem się czy OSB grubości 12mm dać? Czy lepiej 25? :P

    L.

  • 13. Data: 2018-02-02 10:55:09
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 1 lutego 2018 22:38:21 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
    > Jak będziesz zdeterminowany to zrobić to mogę Ci wysłać PDF-y z
    > rozwinięciem tych ścianek.

    Jakby nie było to jakieś strasznie pracochłonne to chętnie :]
    W zamian mogę Ci zrobić takiego filtra po kosztach materiału,
    jak ten experyment się powiedzie. Chyba, że nie masz tam smoka w powietrzu.

    A dużym problemem byłoby zmienić z 60x60 cm na 55x55cm? Zapomniałem o tych
    2,5 cm styropianu w środku...

    L.

  • 14. Data: 2018-02-02 11:01:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >To wzór liczy. Przepływ=prędkość x pole przekroju.
    >Przepływ mam mierzony, przekrój dany, stąd prędkość.

    I sa w tym takie geste filtry ?

  • 15. Data: 2018-02-02 11:26:52
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 2 lutego 2018 11:01:14 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > I sa w tym takie geste filtry ?

    Póki co gęste filtry wtykałem tylko w rekuperator, a on jest
    zrobiony z blachy. Nie kombinowałem z takim filtrem, a jak będzie
    taki problem o jakim mówisz, to pewnie prędzej mi klęknie rura,
    która ma lecieć od skrzynki do rekuperatora, o taka:

    https://tinyurl.com/ybv7fh6w

    W zasadzie już teraz mógłbym zrobić test, odpalić wentylatory na full
    i zatkać czymś czerpnię.
    Tak to wyglądało rok temu, jakoś nie mam aktualniejszego zdjęcia ;)

    http://lisciasty.firehost.pl/kotlownia/kotlow3.jpg

    L.

  • 16. Data: 2018-02-02 12:50:02
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-02-02 o 10:55, Lisciasty pisze:

> [...]
    >
    > A dużym problemem byłoby zmienić z 60x60 cm na 55x55cm? Zapomniałem o tych

    Czyli skrzynka z OSB jakiej grubości? Wewnątrz skrzynki 2,5 cm styropianu?

    Robert

  • 17. Data: 2018-02-02 13:39:35
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 2 lutego 2018 12:50:01 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
    > Czyli skrzynka z OSB jakiej grubości? Wewnątrz skrzynki 2,5 cm styropianu?

    Dałem ciała, bo nie ma w handlu 2,5 cm styropianu, właśnie sprawdziłem...
    Tak więc 3 cm.
    Narysowałem nowy, bardziej ludzki rysunek:

    http://lisciasty.firehost.pl/skrzynka_v2.pdf

    tak więc dla nas bazą jest środek, czyli 54 x 54 cm. 60 x 60cm to wnętrze
    skrzynki (samo drewno), płytę osb planuję 12mm ale to w zasadzie nie rzutuje na
    środek.

    L.

  • 18. Data: 2018-02-03 16:10:21
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 lutego 2018 22:37:22 UTC+9 użytkownik Lisciasty napisał:
> [...]
    > czy to faktycznie ma sens i czy powietrze nie poleci tylko
    > fragmentem filtra?
    > Filtry chcę dać 2, od wlotu najpierw G4 (zgrubny) a później za nim
    > F9 (gęsty jak diabli). Maksymalny przepływ to jakieś 350m3/h,
    > prędkość powietrza przy tym przepływie jakieś 3m/s.
    > Długość skrzynki planuję na jakieś 1,5m żeby oba filtry się
    > zmieściły na luzie i żeby na wlocie/wylocie było nieco przestrzeni.
    >
    > Tutaj poglądowy podział klas filtrów, jakby ktoś był zainteresowany:
    >
    > http://lisciasty.firehost.pl/filtry.jpg
    >
    > Jak ktoś ma słowo komentarza, będę wdzięczny ;)

    Przy tak dużej prędkości przepływu nie będzie żadnej maldystrybucji, wszystko rozłoży
    się równo. Dyfuzor pomoże, ale prowadnice w tym dyfuzorze nie pomogą. Dwoma
    wiatrakami po sto wat takiego przepływu raczej nie uzyskasz, sprawdź jeszcze raz czy
    nie zrobiłeś gdzieś błędu

  • 19. Data: 2018-02-03 19:21:42
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 3 lutego 2018 16:10:22 UTC+1 użytkownik Konrad Anikiel napisał:
    > Dwoma wiatrakami po sto wat takiego przepływu raczej nie uzyskasz, sprawdź
    > jeszcze raz czy nie zrobiłeś gdzieś błędu

    Jednym wiatrakiem. Jeden jest na nawiew, drugi na wywiew.
    Ja tego nie wymyśliłem, tylko producent:

    http://thesslagreen.com/product/airpack-400v/

    Przepływ powietrza w m3/h podaje na bieżąco taki wihajster:

    http://thesslagreen.com/wp-content/uploads/cf-1.png

    L.

  • 20. Data: 2018-02-04 06:29:58
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 4 lutego 2018 03:21:43 UTC+9 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Jednym wiatrakiem. Jeden jest na nawiew, drugi na wywiew.
    > Ja tego nie wymyśliłem, tylko producent:

    Producent rekuperatora dobrał wiatraki do Twoich filtrów?