  • 41. Data: 2012-11-22 23:27:42
    Temat: Re: Potyczki
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik <e...@g...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5a510afc-a8a0-4cc0-9e10-8601fe028c65@go
    oglegroups.com...
    > A, wole dlugopis od olowka, to nie szkic.

    Ołówek jest po to, że jak pisząc wzorek zrobisz jakiś drobny błąd (np.
    zamiast minus napiszesz plus), to możesz go łatwo poprawić i nadal całość
    będzie klarowna.

  • 42. Data: 2012-11-22 23:32:06
    Od: e...@g...com

    W dniu czwartek, 22 listopada 2012 17:27:41 UTC-5 użytkownik slawek napisał:
> [...]
    >
    > Ołówek jest po to, że jak pisząc wzorek zrobisz jakiś drobny błąd (np.
    > zamiast minus napiszesz plus), to możesz go łatwo poprawić i nadal całość

    Wole gryzc dlugopis, przynajmniej znajomi potem wiedza, ze Myslalem. Po
    kolorze jezyka.

    --
    Edek

  • 43. Data: 2012-11-22 23:35:22
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości grup
    > W sumie jak się chwilę zastanowić to jest to całkiem naturalne - in dalej
    > od środka tym mniejsza prędkość liniowa, więc ciecz dąży do ucieczki jak
    > najdalej od niego. Ponieważ jednak siły międzycząsteczkowe trzymają ją
    > razem (w końcu jest cieczą) to dochodzi do "pocienienia" warstwy na
    > środku.

    Michoo, może nie będziesz próbował pisać o fizyce? Bo na razie to walisz
    takimi głupotami, że możesz zasłużyć na szczytne miano trolla miesiąca.

  • 44. Data: 2012-11-22 23:41:16
    Od: e...@g...com

    W dniu czwartek, 22 listopada 2012 12:50:56 UTC-5 użytkownik slawek napisał:
    > U�ytkownik "Roman W" <r...@g...com> napisa� w wiadomo�ci
    >
    > grup dyskusyjnych:48c54ee1-461c-46ed-9506-39a5220ef0b3@go
    oglegroups.com...

> [...]
    > (np. kilka-kilkana�cie GB), nale�y znale�� w nim najcz�ciej
    wyst�puj�cy
    > podci�g kolejnych M bajt�w (gdzie M jest np. 16), a dane mog� by� dowolnie
    > z�o�liwie "spreparowane" (i to przez kogo�, kto b�dzie zna� nasz algorytm

    > szukania). Podci�g�w M-bajtowych jest na tyle du�o, aby nie op�aca�o
    siďż˝
    > przechowywanie w pami�ci jaki� licznik�w czy czego� tam. Ci�g N bajtowy
    jest
    > dostatecznie d�ugi, aby chcie� go czyta� tylko jeden raz (i nie mie� w

    Powiedz mi, czy dobrze kombinuje, nie chce mi sie pisac kodu.

    Zalozmy na chwile, ze bajty to DNA - cztery wartosci, 0 1 2 3. Zbudujmy graf,
    gdzie wierzcholkami sa mozliwe przejscia kolejnych "bajtow", czyli
    ile jest w sumie przejsc od 0 do 1 itd. Idea jest taka, ze najczesciej
    spotykana sekwencja ma swoje odwzorowanie w tym grafie.

    I teraz mozemy zbudowac taki graf dla par bajtow "DNA", znowu zliczajac
    przejscie od jednego wierzcholka do drugiego.

    Nie wiem tylko jak z tego wyciagnac na koniec sekwencje ani do jakiej
    maksymalnie "podciagow szukanego podciagu" da sie dojsc przy mozliwej pamieci,
    ale tak czy inaczej da sie w ten sposob eliminowac rzadziej spotykane
    sekwencje.

    Dobrze kombinuje?

    --
    Edek

  • 45. Data: 2012-11-22 23:41:19
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-11-22 23:26, e...@g...com pisze:

> [...]
    > nas wszystkich symuluja, to ich "grid" (nasze aktualne zrozumienie
    > symulacji molekularnych itp.) musialby miec mniejsza granulacje
    > nie 1e-X, gdzie X to bylo bardzo malo :). Bo gdyby ten ich grid
    > mial wieksza granulacje, to porownujac drobne nalecialosci takich
    > symulacji na nasza znajomosc fizyki czastek bylibysmy to w stanie
    > wykryc.
    >
    > Zastrzegli, ze probowali symulowac bardzo nikly orzeszek wszechswiata,
    > rzedu "dwa elektrony na krzyz" zeby poznac te mozliwe nalecialosci,
    > na tyle nasze komputery dzisiaj pozwalaja. Jestem w stanie dojsc

    http://www.smbc-comics.com/?id=2055

    A z rozpędu i to:

    http://www.smbc-comics.com/index.php?db=comics&id=25
    35

    :)

    pzdr
    bartekltg

  • 46. Data: 2012-11-22 23:43:11
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 22.11.2012 23:09, slawek wrote:

    > "Kierowca" (czyli informatyk), który nie wie co jest w środku
    > "samochodu" (czyli jak działa komputer), niewiele różni się od
    > wytresowanej małpki.

    Większość nie wie. Ty wiesz? A wiesz dlaczego elektrony przyspieszają w
    polu magnetycznym? Czym jest siła? Jakbyśmy jako ludzkość starali się
    wszystko najpierw "zrozumieć" zamiast wykorzystywać obserwacje to
    nigdzie byśmy nie doszli.

    > Bajki. Niby że ruch wirowy itd. utworzy idealne zwierciadło. Po co rtęć,
    > skoro można nanieść tanie i bezpieczne aluminium?

    Bo jest kilkadziesiąt razy tańsze niż użycie klasycznego zwierciadła. Bo
    ma zdolność zmiany ogniskowej w pewnym zakresie - przypomnij sobie o tym
    ile było roboty jak się okazało, ze Hubblowi trzeba na orbitę wysłać monokl.

    > Zapewnienie
    > stabilności wirowania to dodatkowa niedogodność. Podobnie drgania, siła
    > Coriolisa, powiewy wiatru i takie tam.

    A na zwykłe zwierciadła to niby nie wpływają ciężarówki jadące ładnych
    parę kilometrów dalej?

    > Nie da się tego ustawić inaczej
    > niż "pionowo".

    Poziomo.

    > Nie da się np. w orbitującym satelicie.

    Dlaczego nie? Jeżeli podłoże będzie dostatecznie dobrze zwilżalne
    metalem to nie powinno być problemu. Ewentualnie zamiast grawitacji
    wykorzystać elektromagnetyzm.

    Michoo

  • 47. Data: 2012-11-22 23:44:09
    Od: e...@g...com

    W dniu czwartek, 22 listopada 2012 17:41:20 UTC-5 użytkownik bartekltg napisał:

    > http://www.smbc-comics.com/index.php?db=comics&id=25
    35

    Pierwsze bylo slabe, ale po tym to ja juz na xkcd nie zagladam wiecej.

    --
    Edek

  • 48. Data: 2012-11-22 23:49:28
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik <e...@g...com> napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    > Wole gryzc dlugopis, przynajmniej znajomi potem wiedza, ze Myslalem. Po
    > kolorze jezyka.

    Długopisy są wszystkie niemal do niczego (jakość zależy od liczby kanalików
    zasilających, jakości wykonania wkładu... a ten jest w zasadzie jednorazowy,
    więc kiepski). I nie mają "undo", ani niestety... copy-paste.

  • 49. Data: 2012-11-22 23:51:59
    Od: e...@g...com

    W dniu czwartek, 22 listopada 2012 17:41:20 UTC-5 użytkownik bartekltg napisał:
    > W dniu 2012-11-22 23:26, e...@g...com pisze:

    > http://www.smbc-comics.com/index.php?db=comics&id=25
    35

    Tak powazniej, to byl przyklad czegos nawywanego "projekcja", tylko
    przeniesiony w skale wszechswiata. Skoro my mamy algorytm Life -
    takie pseudozyjace kwadraciki, jak ktos sie nie zetknal z - to rowniez
    to samo moga zrobic kosmici. No a mamy wiecej niz symulacje Life,
    mamy fluid dynamics, kwantowe itd, i pomyslelismy sobie, ze tak samo
    mogliby zrobic kosmici. Przy okazji technologia _nasza_ jest znana,
    wiec mozemy wykryc kosmitow stosujacych _nasza_ technologie.

    Zaloze sie, ze zadanie Slawka stad sie wzielo: zajmowal sie czyms,
    co daje odpowiedz na to zadanie, i teraz szpanuje.

    Zreszta wszyscy tak sie zachowujemy. Fir na przyklad probowal pisac
    pod swoim nazwiskiem, ale nie spotkalo sie to z bardziej pozytywnym
    odzewem, wiec zalewa nas pseudo-programistycznymi tekstami, ktorych
    nikt oprocz niego nie rozumie, niech maja - i przy okazji ma
    nas swoimi epitetami przekonac, ze nic nie wiemy, bo ktos komus
    kiedys powiedzial, ze malo wie, a ma przymus wiedzenia wiecej.

    --
    Edek

  • 50. Data: 2012-11-22 23:54:16
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-11-22 23:00, Michoo pisze:

    > W sumie jak się chwilę zastanowić to jest to całkiem naturalne - in
    > dalej od środka tym mniejsza prędkość liniowa, więc ciecz dąży do
    > ucieczki jak najdalej od niego.

    Jak humaniści;)

    Współrzędne r(promień) i z (wysokość).

    Siła grawitacji na jednostkę masy to -g.
    Siłą odśrodkowa (na jednostkę masy) \omega^2 r

    Pierwsza działa w kierunku z, druga w r.
    Wektor -> [\omega^2 *r, -g]

    Powierzchnia cieczy jest w równowadze, jak lokalnie
    jest prostopadła do wektora pola sił (dość logicznie,
    jak nie jest, to siła kropelki przesunie:)

    [dr, dz] * [\omega^2 *r, -g] = 0 //iloczyn skalarny i prostpadłość

    g dz = \omega^2 *r dr
    \omega^2 / g *r = dz/dr = z'[r]

    A z'[r] = C*r to parabola;)

    > Ponieważ jednak siły międzycząsteczkowe
    > trzymają ją razem (w końcu jest cieczą) to dochodzi do "pocienienia"
    > warstwy na środku.

    Nie do końca siły międzycząsteczkowe. One oczywiście
    swoje robią, ale za kształt odpowiada tu tez grawitacja.
    Ułożenie jest takie, aby suma energii potencjalnej grawitacji
    i 'odśrodkowej' była minimalna.

    pzdr
    bartekltg