  • 61. Data: 2012-11-23 09:05:09
    Temat: Re: Potyczki
    Od: Roman W <r...@g...com>

    W dniu czwartek, 22 listopada 2012 17:50:56 UTC użytkownik slawek napisał:
> [...]
    > grup dyskusyjnych:48c54ee1-461c-46ed-9506-39a5220ef0b3@go
    oglegroups.com...
    > Dwa - aby "utraci� dost�p do stanowisk pracy p�ac�cych DU�O wi�cej"
    (nota
    > bene, to nie stanowiska p�ac�, ale p�aca na tych stanowiskach jest
    > wi�ksza) - to trzeba ten dost�p cho�by potencjalnie mie�. Nie udawajmy -
    > dost�p do intratnych stanowisk jest w Polsce (i na ca�ym �wiecie)
    > ograniczony. 99% "klepaczy kodu" nigdy nie mia�a i nie b�dzie mia�a nawet
    > potencjalnych mo�liwo�ci w tym kierunku (niezale�nie od IQ i nagromadzonych

    Nieprawda. W City pracuje wielu Polakow, Rumunow, Rosjan i innych podejrzanych
    typkow z Europy Wschodniej (zart!). Rekrutacja na te stanowiska jest calkiem
    merytoryczna, ew. kobiety moglyby narzekac na uprzedzenia, ale nie ludzie z
    CEE. Wystarczy tylko miec umiejetnosci, a tutaj niestety sa czesto problemy...

    RW

  • 62. Data: 2012-11-23 11:35:31
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Mam w sobie slowianska dusze, postepuje ze stara piekna slowianska
    >madroscia: "you have only one shot for everything in life"

    A co z ten tego? Też tylko "raz w życiu"?!?!

  • 63. Data: 2012-11-23 11:57:40
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Roman W" <r...@g...com> napisał:

    > Odpowiadam sam sobie: nieprawda, mamy przeciez raczkujacy przemysl gier
    > komputerowych (CD Projekt, Techland, City Interactive). Ale to pewnie malutka
    > czesc polskiego rynku IT. Zaraz ktos przyjdzie i poda inne kontrprzyklady, jak
    > znam zycie.

    Oczywiscie, ze poda.
    Obaj chyba istniejecie w jakis kompletnych niszach (jeden w fasolkach,
    drugi w banku (najbardziej "nadmuchane" "medialnie" - w stosunku do faktycznej
    wartosci w sensie algorytmiki i ogolnie inzynierii pogramowania - oprogramowanie
    jakie widzialem), a jeszcze inny w innej "surowej algorytmnice":).

    W Polsce istnieje naprawde od lat (ba ! dziesiatek lat) dojrzaly
    rynek ktory jest o wiele ponad "fasolkowania" czy akademickiego
    "algorytmowania".
    To rynek niegdys dosc smiesznie dzis zwany:
    "numeryczne wspomaganie prac inzynierskich i procesow technologicznych"
    slowem wszelkiego rodzaju oprogramowanie inzynierskie.
    _Tu_ trzeba ciagle i powaznie inwestowac (bo to wiedza trwala i taka no..
    "przy ziemi" czyli realna/namacalna w praktyce), a nie w jakies (nawet najbardziej
    topowe) gry czy inne glupoty.

    PS: To ze nasz "swiatly" Prezydent o tym nie wie (i pisze jakies glupawe listy
    do Doliny Krzemowej) to juz inna sprawa.
    Zreszta nasz Premier tez (chodzil z rozdziawiona geba (to cytat z niego
    samego:) ostatnio po WSK Mielec).

    PS1: Hints: dawne WSK-Rzeszow.Mielec,Swidnik,Okecie, NowaDeba
    i wiele wiele innych (czyli glownie stary dobry IIRPowy COP).

    AK

  • 64. Data: 2012-11-23 12:00:11
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "Roman W" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Nieprawda. W City pracuje wielu Polakow, Rumunow, Rosjan i innych
    >podejrzanych

    W londyńskim City? Możliwe, ale "liczą się kwalifikacje" - a te kwalifikacje
    to jakieś 6000 funtów za trymestr przez ponad 5 lat plus kwestia załapania
    się do właściwej szkółki. (W zasadzie to o połowę mniej, lecz przecież życie
    studenckie to nie samo zakuwanie.) Potem już jest z górki - każdy zna
    każdego - nie trzeba nawet pytać co kto umie, bo przecież razem się
    imprezowało.

  • 65. Data: 2012-11-23 12:01:20
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Zaloze sie, ze zadanie Slawka stad sie wzielo: zajmowal sie czyms,
    >co daje odpowiedz na to zadanie, i teraz szpanuje.

    Przegrałeś: nie znam.

  • 66. Data: 2012-11-23 12:08:21
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "Michoo" napisał w wiadomości grup

    >Większość nie wie. Ty wiesz? A wiesz dlaczego elektrony przyspieszają w
    >polu magnetycznym? Czym jest siła? Jakbyśmy jako ludzkość starali się

    "Dlaczego?" To już filozofia. Wiem "jak" - i to całkiem nieźle IMO.

    >Bo jest kilkadziesiąt razy tańsze niż użycie klasycznego zwierciadła. Bo

    Wóz z dyszlem jest tańszy od samochodu.

    >ile było roboty jak się okazało, ze Hubblowi trzeba na orbitę wysłać
    >monokl.

    Bo projektowali go tacy specjaliści, którym wydawało się, że nie muszą znać
    się na całej teorii...

  • 67. Data: 2012-11-23 12:34:18
    Od: Roman W <r...@g...com>

    W dniu piątek, 23 listopada 2012 11:00:12 UTC użytkownik slawek napisał:

    > W londyńskim City? Możliwe, ale "liczą się kwalifikacje" - a te kwalifikacje
    > to jakieś 6000 funtów za trymestr przez ponad 5 lat

    Tyle sie teraz placi na MIMUW? Nie wiedzialem...

    Bzdury opowiadasz.

    RW

  • 68. Data: 2012-11-23 12:35:56
    Od: Roman W <r...@g...com>

    W dniu piątek, 23 listopada 2012 10:57:44 UTC użytkownik AK napisał:

> [...]
    > jakie widzialem), a jeszcze inny w innej "surowej algorytmnice":).

    Nie no, jasne ze 95% software w bankach to absolutna tragedia. Wlasnie dlatego
    potrzebuja dobrych ludzi, zeby to jakos dzialalo ;-)

    Ale pieniadze naprawde sa nadal lepsze niz w innych branzach.

    RW

  • 69. Data: 2012-11-23 12:36:24
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Roman W" <r...@g...com> napisał:

    > Wystarczy tylko miec umiejetnosci, a tutaj niestety sa czesto problemy...

    Tak ? A jakie ?
    Zamierzam nieodwolalnie wybyc z Polski na stare lata.
    Posiadam takowe ?

    PS: No i jeszcze maly drobiazg.
    Na jakie place mozna liczyc (rzad, srednia, tak dla orientacji).

    AK

  • 70. Data: 2012-11-23 12:55:56
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Roman W" <r...@g...com> napisał:

    > Nie no, jasne ze 95% software w bankach to absolutna tragedia.
    > Wlasnie dlatego potrzebuja dobrych ludzi, zeby to jakos dzialalo ;-)

    Alez polecam sie :)
    Nie boje sie wyzwan ;) Mam z Asseco praktyke np. w podmianie
    bazy danych na > 100 dzialajacych bankach.
    Mimo to nie pisze zza krat ;)

    A powazniej. nie przesadzaj. Nie mowie ze to jakis szajs, ale
    _naprawde_ zbyt nadmuchane toto i do oprogramowania
    inzynierskiego ma sie nijak.
    No bo wiesz.. hm.. np.obliczenie profilu, rozkladu naprezen,
    rozkladu temperatury lopatek wirnika silnika do nawet jakiegos
    starego Il-a czy Tu to conieco bardziej skomplikowane a i napewno
    nie mniej odpowiedzialne.

    > Ale pieniadze naprawde sa nadal lepsze niz w innych branzach.

    To prawda.
    W moim przypadku (mowie o doswiadczeniu zawodowym) ogolnie mowiac jest
    scisla deterministyczna tendencja:)) :
    Pieniadze byly prawie _zawsze_ odwrotnie proporcjonalne w stosunkie do ogolnie
    pojetej "jakosci"/ciezkosci problemu/ow.
    Najlepsze rzeczy robilem na studiach ("rozplatanie" widm rentgenowskich,
    optymalizacja (np rozkrojow), algorytmy sumulacji itp itd, naprawde bylo tego sporo
    zwlaszac ze.. e.. no chyba juz przedawnienie dziala trzeba bylo z czegos zyc/pi^H^H
    (to + obliczenia i rysunki techniczne glownie dla LO-..ukow).
    Pozniej w WSK-Rzeszow (obliczenia inzynierskie, CAD/CAM/FEMy/CNNy
    itd), a pozniej to juz rowniez zgodnie z ta ogolna tentencja ;),

    Wiec nie demonizujmy tych bankow

    PS: Za to spokojnie mozemy demonizowac np. fizyke ciala stalego ;).
    Zwlaszcza w wydaniu takich ludzi jak M.Zelechower czy _nawet_
    A.Zastawny (choc ten ostani to byla rzeznia "niewiniatek":)

    AK