  • 11. Data: 2017-03-20 14:32:14
    Temat: Re: Powietrzna pompa ciepła
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    W dniu sobota, 18 marca 2017 21:07:13 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

    Eee moja nie rozumi pytanie...

    1) czy aby na pewno czynnik i parametry inne

    2) co to dokladnie za urzadzenie to PPC, do czego sluzy, link do
    producenta.

    Jesli chodzi o pobieranie ciepla z powietrza atmosferycznego, to o ile
    wiem jest jeden problem glowny - w zimniejszych dniach lod sie
    gromadzi na zewnetrznym wymienniku (parowniku).

    J.

  • 12. Data: 2017-03-20 16:11:16
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 marca 2017 22:32:19 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    > Jesli chodzi o pobieranie ciepla z powietrza atmosferycznego, to o ile
    > wiem jest jeden problem glowny - w zimniejszych dniach lod sie
    > gromadzi na zewnetrznym wymienniku (parowniku).

    Jak ktoś źle dobierze to i bociana wciągnie do środka. Mnie zimą grzeje taka pompa
    ciepła (znaczy klimatyzator) i jakoś nie widzę żadnego lodu. Ale żeby to sensownie
    działało w niedużym pomieszczeniu (pokój 30m2), to na zewnątrz wisi ogromniaste
    pudło. W Polsce ludzie na cały dom mają mniejsze. Po prostu: to może świetnie
    działać, tylko trzeba nie żałować kasy na inwestycję.

  • 13. Data: 2017-03-20 17:27:33
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 20 marca 2017 14:32:19 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > 1) czy aby na pewno czynnik i parametry inne

    Aż tak dokładnie nie jestem w temacie, w każdym razie wiem że w pompach
    ciepła stosuje się np. 407C, a w klimatyzatorach 410A. Ale jak mówię
    to tylko taka liźnięta wiedza, kiedyś czytałem sążny wątek na elektrodzie,
    gdzie udzielali się ludzie produkujący pompy, ale to było dawno temu...

    > 2) co to dokladnie za urzadzenie to PPC, do czego sluzy, link do
    > producenta.

    http://www.clima-comfort.com.pl/produkt-e,26,28,o371
    .html

    Generalnie jest to pompa ciepła, która zamiast ssać ciepło z glikolu
    podziemnego, robi to z powietrza, przewalając ogromne ilości
    młynkiem wiszącym na ścianie chałupy.

    > Jesli chodzi o pobieranie ciepla z powietrza atmosferycznego, to o ile
    > wiem jest jeden problem glowny - w zimniejszych dniach lod sie
    > gromadzi na zewnetrznym wymienniku (parowniku).

    Jakoś sobie pewnie z tym radzą, ja od początku celowałem w pompę
    gruntową i powietrznymi słabo się interesowałem.

    L.

  • 14. Data: 2017-03-20 18:20:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    napisał:

    >Aż tak dokładnie nie jestem w temacie, w każdym razie wiem że w
    >pompach
    >ciepła stosuje się np. 407C, a w klimatyzatorach 410A. Ale jak mówię

    Podobne te czynniki
    https://en.wikipedia.org/wiki/R-407c
    https://en.wikipedia.org/wiki/R-410A

    Ktos moze wie czym sie roznia jesli chodzi o wlasciwoaci ?

    Swoja droga - jak to dziala ? Mieszanka jest zeotropowa, rozne
    skladniki roznie paruja ... czy to nie powinno doprowadzic do
    sytuacji, gdy wytwarza sie faza ciekla azeotropowa w parowniku ?

    >to tylko taka liźnięta wiedza, kiedyś czytałem sążny wątek na
    >elektrodzie,
    >gdzie udzielali się ludzie produkujący pompy, ale to było dawno
    >temu...

    Ciekaw jestem, czy to zasada ogolna, czy po prostu w paru modelach
    akurat takie czynniki ... a tak naprawde nie ma to znaczenie.

> [...]

    >Generalnie jest to pompa ciepła, która zamiast ssać ciepło z glikolu
    >podziemnego, robi to z powietrza, przewalając ogromne ilości

    To samo robia klimatyzatory "z funkcja grzania".

    >Jakoś sobie pewnie z tym radzą, ja od początku celowałem w pompę
    >gruntową i powietrznymi słabo się interesowałem.

    Gdyby bylo tak dobrze ... czy powietrzne nie wyparlyby gruntowych juz
    dawno ?

    J.

  • 15. Data: 2017-03-20 18:22:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

> [...]
    >żadnego lodu. Ale żeby to sensownie działało w niedużym pomieszczeniu
    >(pokój 30m2), to na zewnątrz wisi ogromniaste pudło.

    I to dziala przy temperaturach na zewnatrz +1C, -1, -5, -20 ?

    J.

  • 16. Data: 2017-03-20 19:00:09
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 20 marca 2017 18:22:15 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > I to dziala przy temperaturach na zewnatrz +1C, -1, -5, -20 ?

    pl.misc.budowanie
    "PC P-W Altherma - podsumowanie rok/rok"

    L.

  • 17. Data: 2017-03-20 19:08:36
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 20 marca 2017 18:20:33 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > skladniki roznie paruja ... czy to nie powinno doprowadzic do
    > sytuacji, gdy wytwarza sie faza ciekla azeotropowa w parowniku ?

    Producent (w przypadku mojego klamota) podaje zakres temperatur
    od -5 do +20, może w tym zakresie wszystko pracuje ok.

    > To samo robia klimatyzatory "z funkcja grzania".

    Ale one mają wylot grzejący powietrze. A toto ma szafę z pompkami,
    ze zbiornikiem ciepłej wody (ale chyba nie zawsze), z przyłączem
    do grzania podłogówki itp.

    > Gdyby bylo tak dobrze ... czy powietrzne nie wyparlyby gruntowych juz
    > dawno ?

    Ludziska nie znają, boją się że nie zadziała "na mrozie" itp.
    No i jest ten klamot na ścianie, który brzydko wygląda i pewnie hałasuje.
    Ale powoli to się rozprzestrzenia i będzie tego coraz więcej.

    L.

  • 18. Data: 2017-03-20 20:59:40
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 20 Mar 2017 18:22:11 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > I to dziala przy temperaturach na zewnatrz +1C, -1, -5, -20 ?

    I znajomego działa do -7, poniżej załącza się piec c.o.

    --
    Marek

  • 19. Data: 2017-03-21 14:28:00
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 marca 2017 02:22:15 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    oglegroups.com...

    > I to dziala przy temperaturach na zewnatrz +1C, -1, -5, -20 ?

    Poprzedniej zimy było -18C, w tym roku -15C. W szczycie. Bo tak na codzień przez cały
    miesiąc to nocą -8C, w dzień -3. W korei nie stosuje się w budownictwie bloków
    izolujących (thermal break), mimo że wszystko jest szkieletowe i łatwo można by
    zaoszczędzić mnóstwo energii na grzanie/klimę. Prąd tani.