  • 61. Data: 2018-05-15 00:26:21
    Temat: Re: Poziom RMS audio, płyta CD a dynamika dźwięku
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dariusz Dorochowicz napisał:

    > Jeszcze był jakiś z automatem rzucającym płytę na talerz, ale rzadko
    > go widziałem, byłem za młody żeby ktoś mi coś więcej o tym powiedział,
    > a potem już ich nie było. Ale nawet wtedy mnie przerażało takie
    > traktowanie płyt. Emanuel to już epoka G600, jak nie późniejsza.

    W USA w swoim czasie automat do zmieniania płyt był tak samo obowiązkowy,
    jak obowiązkowa automatyczna skrzynia biegów w samochodzie. Dwupłytowe
    albumy na rynek amerykański miały stronę A i D na jednej płycie, a B i C
    na drugiej.

    --
    Jarek

  • 62. Data: 2018-05-15 00:38:05
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@r...org.pl>

    Jest Mon, 14 May 2018 14:42:21 +0200, robot pisze:
    > A w jakich sytuacjach kompresor jest potrzebny? Tak ogólnie pytam z ciekawości.

    Wszędzie tam, gdzie trzeba zredukować dynamikę dźwięku. A kiedy należy
    to zrobić i w jakim stopniu to już kwestia potrzeb i doświadczenia
    inżyniera (np. gdy trzeba zwiększyć głośność, wyrównać brzmienie, dodać
    ,,mocy", zintegrować z miksem oraz pewnie tysiąc innych przypadków).

    k.