  • 21. Data: 2018-04-16 19:02:21
    Temat: Re: Pracujący silnik, napięcie na akumulatorze 12.9V, jak daleko dojadę?
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-04-16 o 18:04, Cavallino pisze:

    > Chyba że skończą mu się zmienne fazy rozrządu, wystarczające na rok czy
    > dwa.
    > Albo cewki - przewidziane na tyle samo. ;-)

    Chcesz przez rok jechać na akumulatorze bez ładowania? :D

    Lewis

  • 22. Data: 2018-04-16 20:47:31
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 16-04-2018 o 19:02, Lewis pisze:

    > Chcesz przez rok jechać na akumulatorze bez ładowania? :D

    Sorry, pomyliłem wątki. :-(

  • 23. Data: 2018-04-16 20:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik tck t...@t...Wytnij.net.pl ...

    > pewnie nie na długo, mogą np szczotki się kończyć w alternatorze,
    > oże też być gdzieś słaby styk po drodze....

    Ja tak miałem kiedys w ducato - właczyła się kontrolka ładowania.
    Podjechałem do elektryka - brak ładowania.
    No to pieknie mysle...
    Po jakichs 15km wyłączyła sie i to było jakies 120kkm temu...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremnie"

  • 24. Data: 2018-04-17 09:40:57
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    wiadomości news:XnsA8C6CFDBB228Bbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
> [...]
    > Podjechałem do elektryka - brak ładowania.
    > No to pieknie mysle...
    > Po jakichs 15km wyłączyła sie i to było jakies 120kkm temu...

    no właśnie, tutaj nie ma reguły przy takich stanach nieustalonych...
    Mi się kiedyś zapalał w czasie jazdy błąd immoblisera, samochód jechał dalej
    a później już nie chciał zapalić aż do ostygnięcia. Sterownik silnika
    pryskałem zamrażaczem do wykrywania zimnych lutów, cuda wianki były robione-
    okazało się, że był to słabo dokręcony przewód zasilający na rozruszniku po
    jego wymianie poł roku wcześniej, od rozrusznika szedł dalej na
    instalację....
    Pytanie jeszcze do autora- czy kontrolka mu się świeciła przy tych 12,9? bo
    jak np regulator pada to często kontrolka się nie świeci.
    Gdy się powtórzy to słabe ładowanie sprawdziłbym instalację do alternatora,
    wyciścić styki, dokręcić, zabezpieczyć przed śniedzeniem.

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 25. Data: 2018-04-17 18:15:15
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-04-17 o 09:40, tck pisze:

> [...]
    > Gdy się powtórzy to słabe ładowanie sprawdziłbym instalację do
    > alternatora, wyciścić styki, dokręcić, zabezpieczyć przed śniedzeniem.

    Kontrolka się nie świeciła.
    Samochód stoi w warsztacie. Będą regenerować alternator albo regulator
    napięcia.

    --
    MN