  • 11. Data: 2018-04-14 13:26:36
    Temat: Re: Pracujący silnik, napięcie na akumulatorze 12.9V, jak daleko dojadę?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 14 Apr 2018 10:00:09 GMT, Budzik napisał(a):
    > Użytkownik Marcin N m...@o...pl ...

    > Ja tam sie nie znam ale to chyba wazne, czy to benzyna czy diesel...
    > Teoretycznie dieslem dalej...

    Juz nie. Bez zasilania wtryskiwaczy, komputera i pompy paliwa nie
    pojedzie. Dodaj jeszcze egr, klapy wirowe - tez sporo pradu
    potrzebuje.

    J.

  • 12. Data: 2018-04-14 21:00:08
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Juz nie. Bez zasilania wtryskiwaczy, komputera i pompy paliwa nie
    > pojedzie. Dodaj jeszcze egr, klapy wirowe - tez sporo pradu
    > potrzebuje.

    No tak, ale chyba nadal benzyna potrzebuje wiecej?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "TPSA - to ludzka rzecz okradać"

  • 13. Data: 2018-04-15 21:18:45
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-04-14 o 09:06, Marcin N pisze:
> [...]
    >
    > Naładowałem dziś akumulator pod korek i zastanawiam się, jak daleko
    > dojadę w takim stanie pojazdu. 10km? 30? 100?

    Stało się coś dziwnego: samochód stał przez dobę nieużywany. Teraz
    pomierzyłem napięcia:

    akumulator: 12.78V

    włączony silnik, obroty jałowe (bez obciążenia i obciążenie światłami):
    13.8V

    obroty 2.0 - 2.5 tys: 13.8V.

    Co teraz? Naprawiło się?

    --
    MN

  • 14. Data: 2018-04-15 21:38:41
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pomierzyłem napięcia:
    >
    > akumulator: 12.78V
    >
    > włączony silnik, obroty jałowe (bez obciążenia i obciążenie światłami):

    pewnie nie na długo, mogą np szczotki się kończyć w alternatorze, oże też
    być gdzieś słaby styk po drodze....

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 15. Data: 2018-04-16 08:29:00
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-04-14 o 21:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > No tak, ale chyba nadal benzyna potrzebuje wiecej?

    Pomyślmy.

    Benza
    Wtryskiwacze x4, el przepustnica, garść czujników typu 2x sonda lambda,
    CPS, czujniki temp, cewka, pompa paliwa.

    Diesel
    Wtryskiwacze x4, el przepustnica, trochę większa garść czujników, pompka
    paliwa, układy wykonawcze: turbo, EGR, Klapy wirowe, regulacja ciśnienia CR.

    Niby jeden pies ale obawiam się że benzyniak zajedzie dalej :)

    Lewis

  • 16. Data: 2018-04-16 09:08:38
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Wtryskiwacze x4, el przepustnica, trochę większa garść czujników, pompka
    > paliwa, układy wykonawcze: turbo, EGR, Klapy wirowe, regulacja ciśnienia

    na starcie jeszcze świece żarowe dodatkowo często dogrzewanie podczas jazdy
    do rozgrzania silnika

  • 17. Data: 2018-04-16 11:24:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >ciśnienia CR.

    >Niby jeden pies ale obawiam się że benzyniak zajedzie dalej :)

    Cewki pare A biora.

    No i zapomniales o paru niuansach:
    -diesel ma aku 80Ah, benzyna 60Ah. Przykladowo oczywiscie.
    -stan obu akumulatorow - nieznany.
    -jak bedzie pare rozruchow zimą, to diesel bierze wiecej :-(

    J.

  • 18. Data: 2018-04-16 11:50:59
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-04-16 o 11:24, J.F. pisze:
> [...]
    > -stan obu akumulatorow - nieznany.
    > -jak bedzie pare rozruchow zimą, to diesel bierze wiecej :-(

    Kwestie akumulatora i rozruchu pominąłem całkowicie. Chodzi mi jedynie o
    sam fakt jazdy po zaniku ładowania. Ot zapala się kontrolka od aku i
    czas start. ;)

    Lewis

  • 19. Data: 2018-04-16 11:55:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >Kwestie akumulatora i rozruchu pominąłem całkowicie. Chodzi mi
    >jedynie o sam fakt jazdy po zaniku ładowania. Ot zapala się kontrolka

    A potem paliwo sie konczy i trzeba zatankowac.
    Gasic przy tym silnik, czy nie gasic, oto jest pytanie :-)

    Albo szlaban opuszczaja :-)

    J.

  • 20. Data: 2018-04-16 18:04:55
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 16-04-2018 o 08:29, Lewis pisze:

> [...]
    > CR.
    >
    > Niby jeden pies ale obawiam się że benzyniak zajedzie dalej :)

    Chyba że skończą mu się zmienne fazy rozrządu, wystarczające na rok czy dwa.
    Albo cewki - przewidziane na tyle samo. ;-)