  • 151. Data: 2019-06-25 10:01:04
    Temat: Re: Pradu zabraklo
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 25 Jun 2019 09:51:33 +0200, J.F. napisał(a):

    > Pierwsza elektrownie zaczei budowac w 1958, i pewnie gdzies wtedy
    > zaczei pierwsza odkrywke. Elektrownia ruszyla w 67 ... ktora to byla
    > odkrywka to nie wiem, ale najblizsza juz wyczerpana, juz wypelnila sie
    > woda, i jakos nie wysuszyla dwoch najblizszych jezior ...

    A nawet 1941
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Kopalnia_W%C4%99gla_Br
    unatnego_Konin

    Teraz to tylko naniesc na mape, gdzie te odkrywki sa, i co z jeziorami
    w okolicy.

    Oczywiscie wykluczyc nie mozna, ze gdzies tam jest jakas zyla przez
    wiele km ...

    J.

  • 152. Data: 2019-06-25 10:06:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 25 Jun 2019 09:23:53 +0200, Myjk napisał(a):
    > Mon, 24 Jun 2019 19:39:20 +0200, J.F.
    >
    > Z tego co napisali to przyczyną zamknięcia jest brak 100% wykorzystania
    > mocy. Ale jak już wcześniej pisałeś dla gazówki to żaden problem, bo się
    > skaluje -- dla mnie to jakiś absurd aby akurat gazówkę zamykać. Przecież
    > koszty budowy już ponieśli i nikt im za to nie zwróci.

    No wlasnie - dziwne to jakies.
    Pewnie chodzi o pieniadze o ktorych nie wiemy :-P

    Tak czy inaczej - w Kaliforni duzo slonca, i duzo pradu potrzeba
    akurat gdy slonce swieci - do klimatyzatorow.

    A u nas jeszcze inaczej :-)

    J.

  • 153. Data: 2019-06-25 11:50:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Problem w tym ze sasiad nie bedzie chcial placic 1,20 za niepewna kilowatogodzine
    jesli za polowe ma pewne ze slupa. Pewno za 25 groszy kilowatogodzine by kupil ale za
    tyle ten co robi prad mu nie sprzeda bo na przechowywaniu w sieci dla siebie placi
    kilkanascie procent w naturze. Jesli sprzeda sasiadowi to musi zaplacic podatek
    dochodowy od sprzedazy i wszystkie inne podatki jakie sa w pradzie. Moze i po cichu
    sprzedawac sasiadowi, szara strefa nie potrzebuje przepisow. Ale dalej zostaje sprawa
    rozliczen pomiedzy sasiadami. Jesli praktycznie jakas sytuacja nie ma mozliwosci
    zaistnienia to po co przepisy ktore ja maja uregulowac? Chyba tylko po to zebys w
    przyszlosci mogl pisac o zbyt duzej ilosci przepisow.

  • 154. Data: 2019-06-25 13:11:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >prad mu nie sprzeda bo na przechowywaniu w sieci dla siebie placi
    >kilkanascie procent w naturze. Jesli sprzeda

    Ja mu sprzedam za 50gr, bo ze slupa kosztuje 60 gr.
    Moze nawet za 40gr.

    >sasiadowi to musi zaplacic podatek dochodowy od sprzedazy i wszystkie
    >inne podatki jakie sa w pradzie.

    Powiedzmy, zaplace.

    Kwestia jest inna - moge, czy musze miec jeszcze tysiace papierkow i
    koncesji, w imie nie/rozwalania systemu energetycznego, no bo kto tu
    zaplaci za gotowosc elektrowni, gdy przyjdzie chmura ...

> [...]
    >przepisow. Ale dalej zostaje sprawa rozliczen pomiedzy sasiadami.
    >Jesli praktycznie jakas sytuacja nie ma mozliwosci zaistnienia to po

    Ale czemu nie ? Liczniki sa tanie, mozemy sie uczciwie rozliczac :-)

    Albo sasiad nieglupi i sam sobie kupi panel, bo pomysli, ze skoro mu
    sprzedaje po 50, to pewnie mnie to kosztuje 35 :-P

    J.

  • 155. Data: 2019-06-25 14:48:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To co madre napisales na koncu. Zrob ze sklejki 10m? "paneli". Idz do sasiada z
    oferta 30 groszy za kilowatogodzine i dobrym bajerem. Potem idz do nastepnego sasiada
    z taka sama oferta. W miedzyczasie otworz firme sprzedajaca panele.

  • 156. Data: 2019-06-25 18:19:51
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 25-06-2019 o 09:43, J.F. pisze:
    > Dnia Mon, 24 Jun 2019 15:03:57 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    ze skandalem jest ze drobny wytworca nie

    Pisowskie kłamstwo.

    > Cos w tym jest, ale:
    > -moze sie umowic z sasiadem, ze mu prad bedzie dostarczal w miare
    > mozliwosci, czy zabronic, bo to wbrew regulacjom ?

    PIS zabronił i się nie pierdzieli prawami kogokolwiek.
    Możesz sobie odebrać tyle ile zużyłeś, ale jak wyprodukujesz więcej, to
    oddajesz państwu za friko.
    Komuna pełną gębą.