  • 1. Data: 2009-02-02 07:26:26
    Temat: Preferencje użytkowników screen readerów
    Od: "Radek N." <n...@g...pl>

    Ciekawy raport:
    http://webaim.org/projects/screenreadersurvey/

    --
    Radek N.

  • 2. Data: 2009-02-02 07:39:26
    Temat: Re: Preferencje użytkowników screen readerów
    Od: ethanak <s...@b...pl>

    Dnia Mon, 02 Feb 2009 08:26:26 +0100, Radek N. napisał(a):

    > Ciekawy raport:
    > http://webaim.org/projects/screenreadersurvey/

    Kurde... wszystko się zgadza z wyjątkiem accesskeys...

    Trza chyba zrewidować poglądy :)

    ethanak
    --
    mailto=window.atob('ZXRoYW5ha0Bwb2xpcC5jb20=');
    http://milena.polip.com/ - nie czekam na Ivo!

  • 3. Data: 2009-02-02 07:58:25
    Od: ethanak <s...@b...pl>

    Dnia Mon, 02 Feb 2009 08:26:26 +0100, Radek N. napisał(a):

    > Ciekawy raport:
    > http://webaim.org/projects/screenreadersurvey/

    A tak sobie pomyślałem... może tak zrobić taką ankietę wśród polskich
    użytkowników? Bo podejrzewam że wyniki mogłyby być nieco inne, a wyniki
    pewnie przydałyby się nam wszystkim...

    ethanak

  • 4. Data: 2009-02-02 08:23:38
    Od: "Radek N." <n...@g...pl>

    ethanak pisze:

    > A tak sobie pomyślałem... może tak zrobić taką ankietę wśród polskich
    > użytkowników? Bo podejrzewam że wyniki mogłyby być nieco inne, a wyniki
    > pewnie przydałyby się nam wszystkim...

    WebAIM zebrał ponad tysiąc ankiet - to dużo i wydaje się, że jest to
    wymierna próbka. Boję się, że dotarcie do statystycznie dużej grupy
    polskich użytkowników może być trudne.

    --
    Radek N.

  • 5. Data: 2009-02-02 08:33:36
    Od: "Radek N." <n...@g...pl>

    ethanak pisze:

    > Kurde... wszystko się zgadza z wyjątkiem accesskeys...
    >
    > Trza chyba zrewidować poglądy :)

    Od jakiegoś czasu w ogóle ich nie umieszczam w kodzie. Sam nie wiem - a
    może użytkownicy źle zrozumieli pytanie, może płyną na fali słowa
    "access"... Nie przekonałem się :P

    --
    Radek N.

  • 6. Data: 2009-02-02 08:33:50
    Od: ethanak <s...@b...pl>

    Dnia Mon, 02 Feb 2009 09:23:38 +0100, Radek N. napisał(a):

    > [...]
    >
    > WebAIM zebrał ponad tysiąc ankiet - to dużo i wydaje się, że jest to
    > wymierna próbka. Boję się, że dotarcie do statystycznie dużej grupy
    > polskich użytkowników może być trudne.

    No, powiedzmy że wystarczyłoby kilkudziesięciu... ja w sumie robię strony
    w większości dla polskich userów a nie amerykańskich...

    Może tak rzucić temat na janmediach?

    ethanak
    --
    mailto=window.atob('ZXRoYW5ha0Bwb2xpcC5jb20=');
    http://milena.polip.com/ - Nie bede czekac na Ivo :)

  • 7. Data: 2009-02-02 08:40:10
    Od: "Radek N." <n...@g...pl>

    ethanak pisze:

    > No, powiedzmy że wystarczyłoby kilkudziesięciu... ja w sumie robię strony
    > w większości dla polskich userów a nie amerykańskich...
    >
    > Może tak rzucić temat na janmediach?

    A ja już obie listy mailingowe filtruję ostatnio do jednego katalogu i
    tylko raz na miesiąc czytam lub oznaczam jako przeczytane :)

    --
    Radek N.

  • 8. Data: 2009-02-02 08:55:40
    Od: "Radek N." <n...@g...pl>

    Grzegorz Staniak pisze:
    > On 02.02.2009, Radek N. <n...@g...pl> wroted:

    > Ilość nie ma decydującego znaczenia, jeśli próbka nie jest reprezentatywna:
    >
    > "Disclaimers:
    > [...]
    > The sample was not controlled and is likely not representative of all screen
    > reader users."

    IMO - to normalne w tego typu badaniach.

    --
    Radek N.

  • 9. Data: 2009-02-02 08:55:53
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

> [...]

    [...]
    The sample was not controlled and is likely not representative of all screen

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>
    Nocturnal Infiltration and Accurate Killing

  • 10. Data: 2009-02-02 09:00:01
    Od: ethanak <s...@b...pl>

    Dnia Mon, 02 Feb 2009 09:55:40 +0100, Radek N. napisał(a):

    > Grzegorz Staniak pisze:
    [...]
    > IMO - to normalne w tego typu badaniach.

    Właśnie. Tylko ja podejrzewam że preferencje polskiego użytkownika będą
    zupełnie inne niż amerykańskiego. I nie chodzi tu tylko o specyfikę
    języka, ale również o możliwości screenreaderów - z tego co wiem niewielu
    używa najnowszych wersji JAWSa czy WE... a strony warto robić dla
    rzeczywistego, a nie wyimaginowanego użytkownika :)

    Ktoś tu siedzi na liście typhlos (albo podobnej) i mógłby języka
    zasięgnąć? Bo jeśli będą chętni do wypełnienia ankiety to ja mogę taką
    przygotować...

    ethanak