  • 21. Data: 2014-12-03 10:01:39
    Temat: Re: Problem z dvb-t na osiedlu
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 02 Dec 2014 21:41:53 +0100, Yerine Ictimai napisał(a):

    > A czy sąsiedztwo anteny satelitarnej ma jakiś wpływ?
    Teoretycznie nie.

    > Nie moge oprzeć się wrażeniu, że jak włączy się dekoder satelitarny
    > wówczas RUJNUJE to sygnał DVB-T
    Dziwne to by było :)

    --
    Jacek

  • 22. Data: 2014-12-03 22:23:12
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    On 12/03/14 10:01, Jacek Maciejewski wrote:
    > Dziwne to by było :)

    Czemu dziwne, przecież chyba LNB ma tam jakiś
    rezonator-generator co generuje podobną częstotliwość?

    --
    Eternal-september.org chyba najlepsze!!!!!!!!!!! ;)

  • 23. Data: 2014-12-04 12:41:57
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 03 Dec 2014 22:23:12 +0100, Yerine Ictimai napisał(a):

    > Czemu dziwne, przecież chyba LNB ma tam jakiś
    > rezonator-generator co generuje podobną częstotliwość?

    Za wiki:
    Sygnał wyjściowy Output na odbiornik satelitarny podawany w MHz.
    Najczęściej spotykane zakresy: 950-1950 MHz polaryzacja pozioma;
    1100-2150 MHz polaryzacja pionowa.
    Częstotliwość generatora L.O. FREQ. podawana w GHz. 9.75 GHz dla
    10,7-11,7 GHz i 10.6 GHz dla 11,7-12,75 GHz .

    I Sygnał wyjściowy i heterodyna jest powyżej typowego DVB-T.
    --
    Jacek

  • 24. Data: 2014-12-06 23:50:16
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    On 12/04/14 12:41, Jacek Maciejewski wrote:
> [...]
    > 10,7-11,7 GHz i 10.6 GHz dla 11,7-12,75 GHz .
    >
    > I Sygnał wyjściowy i heterodyna jest powyżej typowego DVB-T.

    Więc może rzeczywiście sam dekoder kiedy włączony coś generuje co
    zakłóca DVB-T? (Zakładając, że dekoder DVB-T znajduje się niepodal SAT...)

    --
    Eternal-september.org chyba najlepsze!!!!!!!!!!! ;)

  • 25. Data: 2014-12-08 20:41:15
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    On 11/26/14 22:47, ZeN wrote:
    > Na Twoim miejscu sprawdziłbym coś takiego:
    >
    > http://majsterkowo.pl/bardzo-prosta-antenka-doublebi
    quad-do-obioru-telewizji-cyfrowej/

    > drut miedziany 2,5 mm2
    > u mnie działa wyśmienicie... (lepiej niż fabryczna pokojowa) korzystam z
    > niej w razie awarii kablówki co ostatnio dość często ma miejsce.

    Wiesz co, własnie wypróbowuję to i REWELACJA!!!!!!!!
    Lepiej znacznie odbiera niż antena pokojowa z super-wzmacniaczem!

    Wystawiam za okno i widzę, że jednego MUX-a lepiej odbiera w pewnym
    określonym miejscu balkonu a innego w innym.

    Więc pytanie: czy można zestawić kilka takich anten i połaczyć przez
    sumator: każda z nich z wielkością "oczka" wyliczoną DOKŁADNIE DLA
    długości fali danego MUX-a i zatknięta w najoptymalniejszym dlań
    miejscu (na balkonie)?

    Ponieważ odbiera to jak dotąd najlepiej z różnych "wynalazków" (jednak
    dotąd kupowanych w sklepach) więc chyba warto przyjąć to do REGULARNEGO
    wykorzystywania?

    Jak myślicie: czy np. antena tzw. "siatkowa" zapewni lepszy odbór, czy
    warto ją kupować (i jaką) i zastosować ZAMIAST takiej własnej-roboty-
    antenki?

    Ponieważ tak w ogóle to anteny takie siatkowe itp. kupowane w sklepie
    wiadomo - mają słabą stronę polegającą na tym że muszą obsługować całe
    spektrum częstotliwości dla jakichkolwiek możliwych MUX-ów. A taką/ie
    antentka/i własnej roboty możemy sobie SKROIĆ PRECYZYJNIE do danej
    częstotliwości, jak przypuszczacie?

    --
    Eternal-september.org chyba najlepsze!!!!!!!!!!! ;)

  • 26. Data: 2014-12-08 21:56:52
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    On 12/08/14 20:41, Yerine Ictimai wrote:

> [...]
    >
    > Wystawiam za okno i widzę, że jednego MUX-a lepiej odbiera w pewnym
    > określonym miejscu balkonu a innego w innym.

    A jeszcze dodam ciekawostkę... W artykule z linku zaleca sie zatknąć tę
    antenę PIONOWO (ze w zględu na polyrazację). Ale w przypadku tej co ja
    próbuję to najlepszy efekt zyskuję kiedy ma ona położenie takie na SKOS
    (pod kątem 45stopni). Jak myślicie dlaczego? Czy dlatego że fala którą
    można odebrać z mojego balkonu dociera tu po odbiciu i/lub załamaniu
    od/na róznych przeszkodach zasłaniających właściwy maszt nadawczy?

    --
    Eternal-september.org chyba najlepsze!!!!!!!!!!! ;)

  • 27. Data: 2014-12-09 10:01:22
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Yerine Ictimai" <i...@y...ru> napisał w wiadomości
> [...]
    > spektrum częstotliwości dla jakichkolwiek możliwych MUX-ów. A taką/ie
    > antentka/i własnej roboty możemy sobie SKROIĆ PRECYZYJNIE do danej

    Nigdy nie kupowałem anteny i nie sprawdzałem tego tematu ale przypuszczam,
    że siatkowe też są różne zależnie co mają odbierać. W sklepie w danym
    mieście są pewnie tylko jedne te pasujące do dostępnych tu MUXów.
    P.G.

  • 28. Data: 2014-12-10 09:39:45
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    On 12/09/14 10:01, Piotr Gałka wrote:

> [...]
    > przypuszczam, że siatkowe też są różne zależnie co mają odbierać. W
    > sklepie w danym mieście są pewnie tylko jedne te pasujące do dostępnych

    Więc warto wystrzegać się zakupów w innym województwie... :)

    Ale czy owa antena siatkowa (bez wzmacniacza) lepiej odbierze MUX-y niż
    taka własnoręcznie zrobiona? Warto zrobić kolejny zakup (jak dotąd
    zakupy anten okazywały się bez sensu)?

    Jeżeli ta z drutu odbiera bez wzmacniacza w opisanym w początkowym
    poście trudnym dla obioru położeniu - to czy antena siatkowa LEPIEJ
    odbierze (w tym samym miejscu)?

    I jaką antenę siatkową kupować, na co zwracać uwagę? Jak widzę np. w
    Realu wyłożono na półkach kilka rodzajów i w różnych cenach, np. nieco
    kosztowniejsza w kolorze mosiądzu a obok o połowę tańsza w kolorze
    cynku...

    --
    Eternal-september.org chyba najlepsze!!!!!!!!!!! ;)

  • 29. Data: 2014-12-10 11:26:00
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    >
    > Ale czy owa antena siatkowa (bez wzmacniacza) lepiej odbierze MUX-y niż
    > taka własnoręcznie zrobiona? Warto zrobić kolejny zakup (jak dotąd

    Ja uważam, że ma szansę dać silniejszy sygnał, ale jak ten jest dla
    odbiornika wystarczający to nie przełoży się to na żadną zmianę jakości
    obrazu.

> [...]
    > Realu wyłożono na półkach kilka rodzajów i w różnych cenach, np. nieco
    > kosztowniejsza w kolorze mosiądzu a obok o połowę tańsza w kolorze

    Ja bym oglądał przede wszystkim jakieś wykresy w funkcji kąta i
    częstotliwości (chyba jest coś takiego dostępne), ale nigdy anteny nie
    kupowałem.
    P.G.