  • 1. Data: 2014-11-26 05:10:12
    Temat: Silnik elektryczny do maszynki do golenia
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Witam, szukam zamiennika silnika ff-180ph-2667 firmy Mabuchi Motor :-)

    Nie mogę znaleźć jego parametrów. Tu znalazłem coś bardzo podobnego:
    http://www.mabuchi-motor.co.jp/cgi-bin/catalog/e_cat
    alog.cgi?CAT_ID=ff_180phsh
    ale końcówka modelu jest 2852 a w mojej golarce jest 2667...

    Mój silnik wygląda tak samo jak ten na tej stronie internetowej, z tym
    że mój ma troszkę dłuższą ośkę wystającą z silnike (~13mm a nie 8.55mm).

    Ktoś się orientuje kto jeszcze robi takie silniki? Albo jakie parametry
    ma ten konkretny model FF-180PH-2667?
    Na eBay znalazłem coś takiego: http://www.ebay.com/itm/181322082331?
    Ale Chinczyk mi pisze, że ten silnik jest na napięcia 1.5-7.2V...
    Trochę dużo, bo golarka jest zasilana pojedynczym ogniwem Li-Ion.

  • 2. Data: 2014-11-26 08:15:04
    Temat: Re: Silnik elektryczny do maszynki do golenia
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Pszemol pisze:
> [...]
    > Ale Chinczyk mi pisze, że ten silnik jest na napięcia 1.5-7.2V...
    > Trochę dużo, bo golarka jest zasilana pojedynczym ogniwem Li-Ion.

    Czyli dokładnie taki jak potrzebujesz.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 3. Data: 2014-11-26 13:55:49
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AlexY" <a...@i...pl> wrote in message news:m53ulh$vn7$1@dont-email.me...

    alog.cgi?CAT_ID=ff_180phsh

    > Czyli dokładnie taki jak potrzebujesz.

    Nie bardzo.

    Ten silnik u Chinczyka na eBay to jest FF-180PH-2852, długość ośki 8.55mm.
    http://www.mabuchi-motor.co.jp/cgi-bin/catalog/e_cat
    alog.cgi?CAT_ID=ff_180phsh

    Ten z mojej golarki to FF-180PH-2667. Długoś ośki zmierzyłem: 13mm.

    Nawet jeśli elektrycznie pasuje, to ma za krótką ośkę.

  • 4. Data: 2014-11-26 16:54:03
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Pszemol pisze:
    > "AlexY" <a...@i...pl> wrote in message news:m53ulh$vn7$1@dont-email.me...
    [..]

    > Nie bardzo.

    Pod względem napięcia pracy tak.

> [...]
    >

    > Ten z mojej golarki to FF-180PH-2667. Długoś ośki zmierzyłem: 13mm.
    >
    > Nawet jeśli elektrycznie pasuje, to ma za krótką ośkę.

    Pomierzyłeś w golarce czy nie wystarczy? może być że ośka wcale nie musi
    być taka długa.
    BTW jaka jest usterka starego silnika, zwykle kończą się szczotki, wtedy
    możesz przełożyć całą tylną blaszkę.

  • 5. Data: 2014-11-27 05:48:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AlexY" <a...@i...pl> wrote in message news:m54t2l$ca7$1@dont-email.me...
    > [..]

    > Pod względem napięcia pracy tak.

    Być może...
    Aczkolwiek Chinczyk trochę ściemnia, bo producent w datasheet
    pisze inaczej, patrzyłeś? Cytuję:

    FF-180PH 2852

    VOLTAGE OPERATING RANGE 1 - 3

    NOMINAL [V] 2.4

    Nie wiem skąd on wziął te 7,2V bo nie z datasheeta :-)

    alog.cgi?CAT_ID=ff_180phsh

    > Pomierzyłeś w golarce czy nie wystarczy?
    > może być że ośka wcale nie musi być taka długa.

    W golarce na ośkę silnika jest wciśnięta plastikowa nasadka z łbem
    sześciokątnym. Ta nasadka ma około 6mm i jest na samym czubku ośki.
    Ta nasadka wystaje z plastikowej połówki golarki obudowującej silnik
    i daje napęd do plastikowej połówki z nożykami która ma odpowiednią
    sześciokątną dziurkę. Obawiam się, że zabraknie paru mm...

    Ale może faktycznie za te $5 warto spróbować?

    > BTW jaka jest usterka starego silnika, zwykle kończą się szczotki,
    > wtedy możesz przełożyć całą tylną blaszkę.

    Tak właśnie go wykończyłem... Oryginalna usterka była taka, że do golarki
    wlazło trochę materiału flaneli i zablokowało silnik - widocznie popłynął
    za duży prąd za długo bo silnik przestał niezawodnie startować... Jak się
    go pokręciło palcem to startował i potem jechał ale po zatrzymaniu znów
    nie startował. Rozebrałem go aby oglądnąć szczotki i muszę Ci powiedzieć
    że wykonane są z dosyć miękkiego, niesprężystego materiału - mało tego,
    komutator na rotorze silnika też miał ślady nadspawania miejscami...
    Zauważ, że jeśli w moim płyną takie same prądy jak w tym z datasheeta
    to w czasie zablokowania silnika popłynął tamtędy prąd zwarciowy >4A...

    Panasonic i niestety też robi jednorazówki :-(

  • 6. Data: 2014-11-27 11:15:23
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2014-11-27 05:48, Pszemol wrote:
    [...]
    > Ale może faktycznie za te $5 warto spróbować?
    A ciekawe ile kasy już straciłeś doktoryzując się z golarki zamiast
    kupić nową. :-D Tak po amerykańsku. I po polsku w sumie też. :-D

  • 7. Data: 2014-11-27 14:16:46
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "JDX" <j...@o...pl> wrote in message
    > On 2014-11-27 05:48, Pszemol wrote:
    > [...]
    >
    > A ciekawe ile kasy już straciłeś doktoryzując się z golarki zamiast
    > kupić nową. :-D Tak po amerykańsku. I po polsku w sumie też. :-D

    Ciekawe pytanie ale nie umiem tego policzyć...
    Jestem inżynierem - dla mnie takie zajęcie jak naprawianie
    urządzeń technicznych w domu to coś w rodzaju hobby.

    Nie umiem też policzyć ile kasy straciłem np. spędzając godzinę
    pod wodą nurkując scuba, zamiast w tym czasie podkuć 4 konie
    w kuźni... Może dlatego, że nie umiem koni kuć? ;-)

    Nie umiem też policzyć ile kasy straciłem np. jeżdząc 2 godziny
    na rowerze, zamiast w tym czasie pomóc przy budowie muru
    ceglanego... Może dlatego że nie umiem murować? :-)))

    Czy Ty też liczysz ile kasy tracisz bawiąc się czymś dla przyjemności?

  • 8. Data: 2014-11-27 15:12:58
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2014-11-27 14:16, Pszemol wrote:
    [...]
    > Ciekawe pytanie ale nie umiem tego policzyć...
    > Jestem inżynierem - dla mnie takie zajęcie jak naprawianie
    > urządzeń technicznych w domu to coś w rodzaju hobby.
    Raczej majsterkowiczem ponieważ inżynierowie nie zajmują się takimi
    pierdołami. :-D Zresztą, kupno nowego, niezbyt drogiego urządzenia
    zamiast tracenia cennego czasu na naprawę starego to IMO czysto
    inżynierskie podejście.

    [...]
    > Czy Ty też liczysz ile kasy tracisz bawiąc się czymś dla przyjemności?
    Nie. Ale naprawianie golarki IMO nie jest przyjemnością. No chyba że to
    jakaś "vintage" golarka. :-)

  • 9. Data: 2014-11-27 15:56:08
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "JDX" <j...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > pierdołami. :-D Zresztą, kupno nowego, niezbyt drogiego urządzenia
    > zamiast tracenia cennego czasu na naprawę starego to IMO czysto

    Już Ci próbowalem tłumaczyć, że to taka sama sprawa jak
    "tracenie cennego czasu" na jazdę na rowerze lub nurkowanie.

    > [...]
    > Nie. Ale naprawianie golarki IMO nie jest przyjemnością.
    > No chyba że to jakaś "vintage" golarka. :-)

    Ty naprawdę myślisz, że dla wszystkich ludzi to samo jest przyjemnością???

  • 10. Data: 2014-11-27 20:25:10
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On 11/27/2014 03:12 PM, JDX wrote:
    > Nie. Ale naprawianie golarki IMO nie jest przyjemnością. No chyba że to
    > jakaś "vintage" golarka. :-)

    Czasem jest tak, że nowsze są gorsze. Np. Philips miał swego czasu
    rewelacyjną małą golarkę HQ20 zasilaną dwoma zwykłymi paluszkami. W
    podróż nie ma lepszej. Podejście obecnie niespotykane.
    Ja akurat kwestię potencjalnej awarii załatwiłem kupując backupową, ale
    i tak pewnie jakby padła, to próbowałbym ją reanimować :-)

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg