  • 1. Data: 2014-11-26 19:25:06
    Temat: Problem z dvb-t na osiedlu
    Od: "Yerine Ictimai" <i...@y...ru>

    Przytulny blok na wysokim wzgórzu, widziałby spokojnie nadajnik też na
    wzgórzu w stosunkowo niedużej odległości, jednak pomiędzy stoi...
    wieżowiec :|

    Próbuję anten pokojowych o wzmocnieniu największym chyba w handlu, ale
    odbiera raczej tvp i niestabilnie a reszta to cieniutko. W sklepach po
    opisie sytuacji chcą wcisnąć mi anteny zewnętrzne, niekierunkowe. Ale jaki
    to ma sens jeżeli ich wzmocnienie jawi się znacznie mniejsze niż
    kosztownej anteny wewnętrznej (pokojowej, przynajmniej według specyfikacji
    na pudełku) która i tak nie zdaje egzaminu mimo iz stoi na parapecie?

    A może poprawiłoby coś przykrecenie na balkonie anteny zewnętrznej ale
    kierunkowej? Jakiś człowiek powiedział mi że to ma sens bo można złapać
    falę odbitą od bloku naprzeciwko itp. i to znacznie więcej daje niz antena
    bezkierunkowa. Ile w tym prawdy ewentualnie widzą specjalisci?

    --
    Eternal-September.org chyba najlepsze! ;)

  • 2. Data: 2014-11-26 19:45:22
    Temat: Re: Problem z dvb-t na osiedlu
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Yerine Ictimai pisze tak:

> [...]
    > można złapać falę odbitą od bloku naprzeciwko itp. i to znacznie
    > więcej daje niz antena bezkierunkowa. Ile w tym prawdy

    nie jestem specjalistą od anten ale z okna widze kilka anten yagi
    wycelowanych w mój blok czyli wieżowiec celuje w blok za sobą.

    Jeśli ty masz go przed soba i nic za soba to jesteś w gorszej
    sytuacji choć antena zewnętrzna to krok w dobra stronę.

    http://www.dipol.com.pl/antena_telewizyjna_dipol_16-
    21-60_dvb-t_A1610.htm

    --
    Piter

  • 3. Data: 2014-11-26 21:33:17
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On 11/26/2014 07:25 PM, Yerine Ictimai wrote:
> [...]
    >
    > Próbuję anten pokojowych o wzmocnieniu największym chyba w handlu, ale
    > odbiera raczej tvp i niestabilnie a reszta to cieniutko.

    Bo to wmocnienie a nie zysk anteny. Jak nic nie odbiera, to jak to
    wmocni to dalej będzie nic.

> [...]
    > falę odbitą od bloku naprzeciwko itp. i to znacznie więcej daje niz
    > antena bezkierunkowa. Ile w tym prawdy ewentualnie widzą specjalisci?

    Dobrze mówi.
    Sam mam yagi 11 elemntową skierowaną w drugą ścianę mojego bloku
    (kształt bloku to L), bo tylko tak mogę odbierać wszystkie multipleksy,
    łącznie z czeskimi.

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

  • 4. Data: 2014-11-26 21:53:05
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

    W dniu 2014-11-26 19:25, Yerine Ictimai pisze:
    > W sklepach po opisie sytuacji chcą wcisnąć mi anteny zewnętrzne,
    > niekierunkowe.

    Ja ma 30-40m przed sobą budynek zasłaniający nadajnik, próbowałem yagi
    ale lepszy odbiór uzyskałem na siatce, może więc nie doradzają źle.

    --
    AWa.

  • 5. Data: 2014-11-26 22:07:18
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2014-11-26 o 19:45, PiteR pisze:

> [...]
    >
    > Jeśli ty masz go przed soba i nic za soba to jesteś w gorszej
    > sytuacji choć antena zewnętrzna to krok w dobra stronę.

    Antena siatkowa na odbiciach pracuje prawdopodobnie równie dobrze jak
    Yaga. Skąd wiedzieć, od czego w okolicy sygnał się odbije i czy będzie
    to stabilny punkt? A tu zasłaniający budynek raczej by załamywał niż
    odbijał sygnał w pustej przestrzeni.
    Obie anteny wypróbowałem na odbiciach i pracowały poprawnie.

  • 6. Data: 2014-11-26 22:13:28
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 26 Nov 2014 19:25:06 +0100, Yerine Ictimai napisał(a):

    > A może poprawiłoby coś przykrecenie na balkonie anteny zewnętrznej ale
    > kierunkowej?

    Krawędzie budynku który ci przesłania nadajnik uginają fale od
    nadajnika. Zatem za budynkiem istnieje sygnał który możesz odebrać.
    Idealną anteną będzie taka która odbierze większość tego rozproszonego
    sygnału. Oceniłbym jaki kąt bryłowy jest do obsłużenia i kupiłbym antenę
    kierunkową o takiej właśnie charakterystyce, mniejsza o jej konstrukcję.
    Z tym że w pierwszym przybliżeniu użyłbym anteny biernej.
    --
    Jacek

  • 7. Data: 2014-11-26 22:47:21
    Od: ZeN <z...@n...eu>

    W dniu 2014-11-26 o 19:25, Yerine Ictimai pisze:
> [...]
    > falę odbitą od bloku naprzeciwko itp. i to znacznie więcej daje niz
    > antena bezkierunkowa. Ile w tym prawdy ewentualnie widzą specjalisci?

    Na Twoim miejscu sprawdziłbym coś takiego:

    http://majsterkowo.pl/bardzo-prosta-antenka-doublebi
    quad-do-obioru-telewizji-cyfrowej/

    drut miedziany 2,5 mm2
    u mnie działa wyśmienicie... (lepiej niż fabryczna pokojowa) korzystam z
    niej w razie awarii kablówki co ostatnio dość często ma miejsce.

  • 8. Data: 2014-11-27 20:49:10
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    On 11/26/14 22:13, Jacek Maciejewski wrote:
    > Krawędzie budynku który ci przesłania nadajnik uginają fale od
    > nadajnika. Zatem za budynkiem istnieje sygnał który możesz odebrać.

    A jak bardzo uginają, pod jak dużym kątem i czy on wystarczy żeby antena
    na balkonie znalazła się poza "cieniem"?

    Poza tym pytanie, jak bardzo beton tłumi falę od DVB-T?
    Czy ściana to duży problem? A kilka ścian?

    --
    Eternal-september.org chyba najlepsze!!!!!!!!!!! ;)

  • 9. Data: 2014-11-27 21:15:31
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Yerine Ictimai" <i...@y...ru> napisał w wiadomości

    Próbuję anten pokojowych o wzmocnieniu największym chyba w handlu, ale
    odbiera raczej tvp i niestabilnie a reszta to cieniutko.

    -----------
    Ktoś tu kiedyś pisał, że do odbioru sygnału dvb-t wszelkie wzmacniacze
    antenowe (anteny aktywne) się nie nadają.
    Zamiast poprawiać to pogarszają bo wprowadzają przesunięcia fazowe które
    przy sygnale analogowym niewiele szkodą, a przy cyfrowym definitywnie
    rozkładają możliwość odbioru.
    P.G.

  • 10. Data: 2014-11-27 21:43:28
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    On 11/26/14 22:47, ZeN wrote:

    > http://majsterkowo.pl/bardzo-prosta-antenka-doublebi
    quad-do-obioru-telewizji-cyfrowej/

    > drut miedziany 2,5 mm2
    > u mnie działa wyśmienicie... (lepiej niż fabryczna pokojowa) korzystam z

    A może by wypróbować nie tylko doubleBiquad ale i tripleBiquad albo i
    więcej? Jak bardzo liczba oczek wpłynie na zysk, skoro reflektora i tak
    nie ma sensu stosować tam gdzie nie bardzo znamy kierunek?

    --
    Eternal-september.org chyba najlepsze!!!!!!!!!!! ;)