  • 1. Data: 2009-07-02 21:53:34
    Temat: Problem z zakloceniami w torze audio od monitora
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Witam

    Niedawno dolaczylem do komputera drugi monitor, niestety po zlaczu
    analogowym, gdyz karta ma tylko jedno DVI, drugie zwykle VGA. Od tej pory w
    dzwieku generowanym w kompie "slychac" dzialanie monitora, co prawda jest
    to bardzo ciche i przy samym odtwarzaniu dzwieku jest malo
    przeszkadzajace/slyszalne, ale niestety daje sie we znaki duzo wyrazniej
    podczas nagrywania dzwieku przez mikrofon. I to jest slyszalne nawet
    podczas rozmow skypem na tyle mocno, ze juz mi kilka osob zwrocilo uwage.
    Poczatkowo nie wiedzialem z czego to pochodzi, przed chwila zrobilem
    sledztwo i winny okazal sie dodatkowy monitor (Samsung 173p+). Nawet
    przemieszczanie okien po czesci pulpitu umieszczonej na tym monitorze ma
    wplyw na zaklocenia, ktore wraz z przesuwaniem okna anielsko "spiewaja".
    Wydobylem kabel zasilajacy i sygnalowy monitora z wiazki kabli, w ktorych
    sa tez kable audio, bo podejrzewalem, ze moze cos sie indukowalo pomiedzy
    kablami, ale to kompletnie nic nie dalo.
    Co ciekawe monitor wiecej sieje zakloceniami, gdy jest wylaczony (standby)
    - wtedy w kolumnach piszczy cos a'la cichy faks - niz gdy normalnie pracuje
    (wtedy jest nizsze burczenie).
    Byc moze pomoglaby wymiana karty graficznej i podlaczenie drugiego monitora
    cyfrowo, ale na razie wolalbym sprawdzic inne mozliwosci.
    Ma ktos koncepcje co moge zrobic?
    Karta dzwiekowa E-MU 0404 PCI.

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 2. Data: 2009-07-03 06:11:50
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Norbert pisze:
> [...]
    > dzwieku generowanym w kompie "slychac" dzialanie monitora, co prawda jest
    > to bardzo ciche i przy samym odtwarzaniu dzwieku jest malo

    [ciach]

    A komp razem z monitorami i głośnikami jest porządnie uziemiony? Czy
    tylko podłączony do gniazdka z bolcem, który niewiadomo czy w ogóle
    podłączony do czegokolwiek?

    Ps. Content-Type: text/plain; charset="us-ascii"
    Co to ma być? Ustaw to normalnie.

  • 3. Data: 2009-07-03 06:13:40
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 03 Jul 2009 08:11:50 +0200, BQB napisał(a):

    > Ps. Content-Type: text/plain; charset="us-ascii" Co to ma być? Ustaw to
    > normalnie.

    Pisał bez polskich znaczków. Więc co jest źle?

  • 4. Data: 2009-07-03 06:39:34
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Uzytkownik "Norbert" <n...@r...no> napisal w wiadomosci
    > Karta dzwiekowa E-MU 0404 PCI.

    Wszytskie urzadzenia masz wpiete do jednego (tego samego) gniazka z
    uziemieniem?
    Podczas standby przetwornica monitora pracuje w trybie Burst (duzo
    harmonicznych pochodzacych od impulsowego charakteru pracy przetwornicy).

  • 5. Data: 2009-07-03 06:51:06
    Od: Fonon <f...@p...onet.pl>

    Norbert napisał(a):
    > podczas nagrywania dzwieku przez mikrofon.
    > (...) Karta dzwiekowa E-MU 0404 PCI.

    Nie miałem E-MU 0404 PCI w rękach, ale z opisu wynika, że nie ma wejść
    mikrofonowych. Jak to jest?
    Z monitorem Samsunga innego typu miałem poważne problemy, ale od strony
    obrazu (falowanie obrazu na ekranie). Pomogło odłączenie uziemienia w
    kablu zasilającym monitor. Tworzyła się pętla mas. Spróbuj - jeśli
    uziemienia monitora i komputera są połaczone.
    f.

  • 6. Data: 2009-07-03 09:47:30
    Od: Norbert <n...@r...no>

> [...]

    > A komp razem z monitorami i głośnikami jest porządnie uziemiony? Czy
    > tylko podłączony do gniazdka z bolcem, który niewiadomo czy w ogóle

    Mam to co mam, w scianie sa dwa przewody i nic z tym nie zrobie :/
    Pytanie czemu nic innego tak nie sieje po dzwieku? A troche tego sprzetu tu
    ma dookola.

    > Ps. Content-Type: text/plain; charset="us-ascii"
    > Co to ma być? Ustaw to normalnie.

    40tude stwierdza, ze nie ma znakow narodowych i ustawia us-ascii, czy to
    jest blad?

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 7. Data: 2009-07-03 09:54:36
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Fri, 03 Jul 2009 08:51:06 +0200, Fonon napisał(a):

    > Nie miałem E-MU 0404 PCI w rękach, ale z opisu wynika, że nie ma wejść
    > mikrofonowych. Jak to jest?

    Ano nie ma, jest tylko line-in, ale w zestawie z karta pracuje tez maly
    mikser, ktory m.in. obsluguje mikrofon.

    To sprawdze, dzieki za sugestie.

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 8. Data: 2009-07-03 10:51:42
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Norbert pisze:

    > Ano nie ma, jest tylko line-in, ale w zestawie z karta pracuje tez maly
    > mikser, ktory m.in. obsluguje mikrofon.

    To trzeba jeszcze uwzglednic zasilanie miksera i polaczenia mas. Czy z
    innymi urzadzeniami dolaczonymi do miksera jest podobnie?
    f.

  • 9. Data: 2009-07-03 11:09:05
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Fri, 03 Jul 2009 12:51:42 +0200, Piotr Fonon napisał(a):

    > To trzeba jeszcze uwzglednic zasilanie miksera i polaczenia mas. Czy z
    > innymi urzadzeniami dolaczonymi do miksera jest podobnie?

    Wszystko gra i buczy od prawie 2 lat idealnie, calosc sie podlaczona do
    jednego gniazdka, z tym ze komputer i monitor glowny jest przez UPSa, a
    reszta nie. Do miksera dolaczony jest jeszcze odtwarzacz CD, oraz wyjscia z
    karty E-MU i wbudowanej w mobo HD Realteka. Problem pojawil sie teraz, gdy
    dolaczylem drugi monitor. Choc do pazdziernika lub listopada ten monitor
    uzywalem jako glowny (po DVI) i nie pamietam, zeby cokolwiek takiego sie
    dzialo.

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 10. Data: 2009-07-03 11:27:24
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Norbert pisze:
    >komputer i monitor glowny jest przez UPSa, a
    > reszta nie.
    Sprobuj dolaczyc monitor #2 tez przez UPS

    > Do miksera dolaczony jest jeszcze odtwarzacz CD, oraz wyjscia z
    > karty E-MU i wbudowanej w mobo HD Realteka. Problem pojawil sie teraz, gdy
    > dolaczylem drugi monitor.
    To jasne, ale czy CD też ma przydzwiek?

    > Choc do pazdziernika lub listopada ten monitor
    > uzywalem jako glowny (po DVI) i nie pamietam, zeby cokolwiek takiego sie
    > dzialo.
    Bo najpewniej nie ma znaczenia DVI czy VGA, a miejsce podlaczenia
    monitora do sieci i masy.
    f.