  • 21. Data: 2009-07-06 17:16:04
    Temat: Re: Problem z zakloceniami w torze audio od monitora
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Norbert" <n...@r...no> napisał w wiadomości
    news:h2t0mm$k2f$1@news.onet.pl...

    > Ano mam, bo UPS ma malo gniazd i uzylem listwy jako rozgalezienia. To
    > naprawde az tak grozne?

    To zależy. :-)
    Jeżeli listwa ma jakieś skomplikowane filtry na cewkach a UPS ma na wyjściu
    falę prostokątną (w czasie pracy bateryjnej) to na takich indukcyjnościach
    może się wyindukować spore napięcie. Ale jeżeli listwa ma jako element
    zabezpieczający tylko warystor (a tak jest w większości przypadków :-) ) to
    nic nie grozi UPS'owi.

  • 22. Data: 2009-07-09 09:11:42
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    nom pisze:

> [...]
    > ma jako element zabezpieczający tylko warystor (a tak jest w większości
    > przypadków :-) ) to nic nie grozi UPS'owi.

    Ale lepiej kupić w jakimś hipermarkecie "przedłużacz" 5 gniazdkowy o
    długości 1 m :P

  • 23. Data: 2009-07-09 09:15:03
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Norbert pisze:

    > Wystarczy sposob z mostkowaniem zera z bolcem uziemiajacym?

    Tak, choć oczywiście oddzielny przewód uziemiający to lepsze
    rozwiązanie. Ale jak ma się instalację 2 przewodową, to nikt nie będzie
    specjalnie kuł dziur. Ja narazie mam w ten sposób zrobione, ale przy
    najbliższym remoncie wymieniam instalację na 3 przewodową.