  • 21. Data: 2016-09-21 12:21:16
    Temat: Re: Produkcja kwarców. Strasznie sie z tym certolili...
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "Ghost" <n...@d...pl> napisał w wiadomości
    news:57e12e5f$0$5156$65785112@news.neostrada.pl...

    > Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    > co rozumiesz pod pojęciem udar?

    To co wszyscy.
    Dokładniej - krótkotrwały, istotny przepływ dużego prądu, większego, niż
    nominalny, co oczywiście wynika z tego, że zimne włókno ma znacznie mniejszy
    opór elektryczny, niż gorące, wiec naturalnie z prawa Ohma, zanim włókno się
    rozgrzeje, prąd będzie większy i jeśli włókno jest gdzieś osłabione,
    mniejsza o powód, to zgodnie z 2PK, na tym kawałku odłoży się większe
    napięcie, co w prosty sposób przełoży się na większą moc wydzielaną, do tego
    stopnia, że włókno może sie przegrzać aż do uszkodzenia i po żarówce. Udar -
    Jakby zrobić wykres prądu, to przez krótką chwilę na początku bedzie
    znacznie większy, niż trzeba, a stromość zbocza znaczna.
    Kto widział lampy, rozgrzewające sie w obwodzie zarzonym szeregowo (np.
    PCL82 i inne z tej serii) i widział, ze niekiedy jakaś lampa na poczatku
    rozświeca się niemal do białości, a dopiero chwile potem przygasa i
    rozżarzają sie pozostałe lampy... I wszystkie zaczynają już świecić
    normalnie... To widział to, o co mi chodzi.

    --
    Gdy więc wszystkie sposoby ratunku upadły,
    Wśród SERDECZNYCH PRZYJACIÓŁ, psy zająca zjadły. - I.Krasicki "Przyjaciele"