  • 11. Data: 2016-09-19 13:00:05
    Temat: Re: Produkcja kwarców. Strasznie sie z tym certolili...
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@s...spam.spam.com> napisał w wiadomości
    news:nrltjn$e9m$1@node2.news.atman.pl...

    > Przy jakim poziomie luminancji, 5% wartości znamionowej?

    Bardziej się boję... aż chyba w necie charakterystyk poszukam, jakiej
    oporności włókna można się spodziewać przy połowie napięcia znamionowego. A
    jak się okaże, że jest mniejsza, to jak z odpornością na ewentualne udary
    prądowe? Czy z trwałością będzie tak super? Taka luminancja jest dobra, jak
    się w nocy wstaje do kibla, zanim się oczy z ciemności przyzwyczają, ja
    stosowałem rozwiązanie kładąc w szereg diodę 1N4005, co na to żarówka -
    zjadały ją udary prądowe, mimo, że dostawała mniej energii. I kilka mi
    żarówek padło.
    To już może lepiej kondensator w szereg i przytłumić o 10-20%?

    --
    Gdy więc wszystkie sposoby ratunku upadły,
    Wśród SERDECZNYCH PRZYJACIÓŁ, psy zająca zjadły. - I.Krasicki "Przyjaciele"

  • 12. Data: 2016-09-19 13:29:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    >Yyy... a jak z opornością włókna wtedy?

    Troche mniejsze - mocno zalezy od temperatury.
    Za to swiatla znacznie mniej.

    >Z realu... Na centrali miałem jedną kontrolkę, na żarówce, świeciła
    >tak jasno, że wydawało się, iż za moment padnie, zdecydowanie
    >wyglądało na to, że część włókna ma zwartą. A prześwieciła tak, i to
    >co chwila załącz/wyłacz, przez 5 lat dopiero jakoś pod sam koniec
    >padła. A ile przed moim tam przyjściem tak prześwieciła, nie wiem.
    >Kierownik mi mówił, że żarówki polskie to o kant dupy potłuc,
    >nietrwałe. A francuskie, z włóknem, jak w

    Zwykle oswietleniowe zarowki z ostatnich lat ... tez jakos malo
    trwale.
    Przyspieszyly decyzje o przejsciu na swietlowki/ledy.
    Ale skad one pochodzily - wydaje mi sie, ze z Francji tez.

    Ciekawe jak tam te "nowe" z Heliosa - wstrzasoodporne ponoc :-)

    >najstarszych żarówkach, wydawało się, że nietrwałe, bo w sumie niczym
    >nie podtrzymywane, wytrzymywały zadziwiająco długo i ilość
    >wymienianych "francuzek", to "na palcach jednej ręki drwala" można
    >było policzyć.

    Ostatnio instalowalem wieksza ilosc halogenkow G9, tam wlokno tez
    dlugie.
    Niektore "spalilem" chyba jeszcze przed zamontowaniem :-)

    J.

  • 13. Data: 2016-09-19 16:19:49
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    >przez 5 lat dopiero jakoś pod sam koniec padła

    Mówisz, że padła dopiero pod sam koniec świecenia?

  • 14. Data: 2016-09-19 16:46:08
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 19 Sep 2016 12:53:58 +0200, "HF5BS" <h...@j...pl> wrote:
    > Zamiast swoje łączyć po dwie...

    No faktycznie bardzo wygodne.

    --
    Marek

  • 15. Data: 2016-09-19 18:59:29
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > stosowałem rozwiązanie kładąc w szereg diodę 1N4005, co na to żarówka -
    > zjadały ją udary prądowe, mimo, że dostawała mniej energii. I kilka mi
    > żarówek padło.

    W podobnym rozwiązaniu padały mi diody, na zwarcie :) Żarówki 15W typu
    maszyna do szycia, przeżyły. Na kilkadziesiąt sztuk padła większość.
    Potem wymieniono urządzenia :)
    Wojtek

  • 16. Data: 2016-09-19 20:44:29
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Podobna mi się chyba najbardzej ten kieszonkowy promiennik rentgena w
    > okolicy 36:00. Ale coś czuje że ta szafka poniżej zawiera esencję ...

    Mnie natomiast podoba się wykorzystanie szczoteczki do zębów do pucowania
    płytek kwarcowych i wykorzystanie łyżeczki do herbaty jako dozownika płynu z
    proszkiem polerskim:)) Nie mniej jednak nie ma co się śmiać, należy
    podziwiać że wykorzystując sprytnie elementarne zjawiska fizyczne dało się
    robić "w piwnicy" produkty wysokiej precyzji, które idę o zakład mogą być do
    dzisiaj sprawne.
    Natomiast dzisiaj, przy nieporównywalnie wyższych technologiach w zasadzie
    po 2 latach nadaje się do wyp.... A żarówka Edisona świeci do dzisiaj !!
    ---
    ... jak psu jajka

  • 17. Data: 2016-09-20 14:00:34
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "Ghost" <n...@d...pl> napisał w wiadomości

    > Mówisz, że padła dopiero pod sam koniec świecenia?

    Nie, ona nie świeciła ciagle, charakter kontrolowanego obiektu był taki, że
    był brany do pracy i zwalniany, więc dziennie żarówka dostawała udarów
    prądowych przy załączeniu już nie policzę ile, dużo dostawała. Pod sam
    koniec - niebawem po tym zmieniłem centralę. A zanim, to sam tę żarówkę
    wymieniłem. W końcu i ona dokonała żywota, więc wymienić było trzeba.

  • 18. Data: 2016-09-20 14:00:56
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > No faktycznie bardzo wygodne.

    Coś za coś...

  • 19. Data: 2016-09-20 14:08:09
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "wowa" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    > W podobnym rozwiązaniu padały mi diody, na zwarcie :) Żarówki 15W typu

    Mnie tylko chyba 2, czy 3 diody padły, przez kupę lat. Jedna na poewno
    zagotowała się od zwarcia w obwodzie, więc pomogła wysadzić "korki", a dwa
    pozostałe przypadki, to już nawet nie pamiętam... Jakaś błahoistka.

    > maszyna do szycia, przeżyły. Na kilkadziesiąt sztuk padła większość. Potem
    > wymieniono urządzenia :)

    No, moje zarówy, to raczej większej mocy, może te małe, to bardziej jak
    cewka zadziaływały i jak się napięcia dodały (samoindukcja z wyłączenia...
    chociaż jak wyłącznik przerwał obwód, to rzecz się nie klei), to
    przebijało... Teraz mam zrobiony taki prostacji żyrandol, a co, patrzyłem
    tylko, by izolację porządnie zabezpieczyć... gdzie Polluxy popadały niemal
    do reszty (przepalone diody zastępuję zworką), a świetlówka 60/275W Philips
    trzyma się dzielnie. Ich nie przystoi pośredniczyć diodami, choć taka mała
    5-watowa świeciła i z diodą w szereg.

  • 20. Data: 2016-09-20 14:40:55
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    >udarów prądowych przy załączeniu już nie policzę ile, dużo dostawała.

    co rozumiesz pod pojęciem udar?