  • 11. Data: 2009-08-10 11:49:24
    Temat: Re: Programista C/C++
    Od: Bogusław Faja <zymen_out_@_out_zymen.net>

    Dnia Mon, 10 Aug 2009 11:43:45 +0000 (UTC), Stachu 'Dozzie' K. napisał(a):

    > Znaczy tego, ja bym nie powiedział że osoba irenka <i...@g...com>
    > podała swoje imię. Znaczy które by miało być imieniem? To z maila, to
    > z komentarza maila? A nazwisko?

    Zgodnie z sugestią Irenki posypałem głowę popiołem i zastanowiłem się nad
    sobą, swoim życiem i tym, którego argumentu mógłbym przeciągnąć na jej
    korzyść. I tak właśnie doszedłem do imienia i nazwiska :-)

    > Podejrzewam że dlatego że zleceniodawcy nie podają, a ci z kolei unikają
    > tego, bo nie mają jasno określonej polityki płacowej. Tak w każdym razie
    > ja to widzę.

    Taka sytuacja jeszcze bardziej stawia pod znakiem zapytania instytucję
    pośredników (w omawianym kontekście). Jedyne co dla mnie przemawia za ich
    istnieniem to sztuczne rozciągnięcie łańcucha pokarmowego.

    pozdrawiam,

  • 12. Data: 2009-08-10 11:50:55
    Od: Bogusław Faja <zymen_out_@_out_zymen.net>

> [...]
    > z komentarza maila? A nazwisko?

    Zgodnie z sugestią Irenki posypałem głowę popiołem i zastanowiłem się nad
    sobą, swoim życiem i tym, którego argumentu mógłbym użyć na jej
    korzyść. I tak właśnie dotarłem do imienia i nazwiska :-)

  • 13. Data: 2009-08-10 11:51:01
    Od: irenka <i...@g...com>

    On 10 Sie, 13:28, Tomasz Kaczanowski
    <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> wrote:

    > Z tą anonimowością na grupie, akurat bym nie przesadzał...

    > Tak samo pewnie takie osoby znajdą się w autobusie komunikacji
    > miejskiej, albo w pociągu, więc może warto tam też się udac i rozgłaszać
    > informację, że się zatrudni...

    > Ale zaraz zaraz, nie było ani miejsca pracy, ani kwoty przewidywanej
    > zapłaty za pracę podanej w ogłoszeniu, więc proszę tu nie wymyślać....
    >
    > --
    > Kaczushttp://kaczus.republika.pl

    skąd wiesz że nie mam ogłoszenia w autobusie :)
    no tak, od tego warto było zacząć- Firma, którą reprezentuję zażyczyła
    sobie anonimowość do momentu spotkania czy rozmowy. Zarobki plasują
    się w granicach od 6000-9000 brutto w zależności od doświadczenia i
    umiejętności.Jeśli ktoś jest rzeczywiście choć trochę jest
    zainteresowany chętnie opowiem o firmie w trakcie rozmowy.
    pozdrawiam,

  • 14. Data: 2009-08-10 12:07:23
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    irenka wrote:
    [...]
    > Ludzie skąd taki negatywizm?

    W moim przypadku z następujących powodów:
    - na grupę dyskusyjną o programowaniu dajesz ogłoszenia o pracę, co
    zasadniczo jest spamowaniem
    - na grupę dyskusyjną o programowaniu dajesz ogłoszenia o pracę, które
    być może by zainteresowało, ale nie ma w nien jednego
    z najważniejszych parametrów - widełek cenowych (w kilku dyskusjach
    pojawiły się głosy, że ogłoszenia o pracę na grupach
    programistycznych, owszem, ale z widełkami - nie traćmy wzajemnie
    czasu)
    - ogłoszenie o pracę dla programisty C/C++ na ogólnej grupie
    o programowaniu - też kiepskie trafienie
    - pośrednik rekrutuje - nie mam szansy niczego dokładniejszego
    o potencjalnym pracodawcy dowiedzieć, prócz standardowych (nic nie
    mówiących istotnego) formułek - pracodawca anonimowy
    - nic nie wiadomo o miejscu pracy (sic!)
    - pośrednik również anonimowy - skrzynki na gmail, adres nadawcy +
    nick/imię do niczego nie pasuje

    > Rozumiem ze tu jest dosyć anonimowo

    Akurat średnio anonimowo. Właśnie podniosłaś poziom anonimowości.

    > [...] Jeśli ktoś
    > rzeczywiście jest dobrym programistą, to ważne jest to co będzie robił
    > i ile zarabiał a nie czy ogłoszenie będzie z ładnym zdjęciem...itp.

    Jeśli ktoś jest dobrym programistą, to nie lubi tracić czasu na
    przebijanie się przez pośredników oraz masy tekstu, z którego rzeczowej
    informacji nie da się wycisnąć. Dla nieco obytego programisty twoje
    ogłoszenie sprowadza się do:

    Potrzebny programista C/C++ z doświadczeniem w RT, projekt związany
    z telewizją cyfrową (pewnie w związku z przechodzeniem na cyfrową
    naziemną, ale to już wniosek z literek MPEG/DVB). Reszta wymagań:
    konwencjonalna i oczywista.

    Reszta ogłoszenia: konwencjonalne zapewnienia o atmosferze,
    możliwościach rozwoju, atrakcyjnym (dla kogo? 8-) ) wynagrodzeniu
    i szkoleniach. Czyli o rzeczach, które dla dobrego programisty są
    oczywistością, a które i tak trzeba testować w praktyce. Na dodatek
    dzięki anonimowości pracodawcy nie sposób zweryfikować deklaracji przez
    znajomych 8-)

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 15. Data: 2009-08-10 12:07:53
    Od: Daniel Janus <p...@n...korpus.pl>

    Dnia 10.08.2009 Stachu 'Dozzie' K.
    <d...@d...im.pwr.wroc.pl.nospam> napisał/a:

    > Znaczy tego, ja bym nie powiedział że osoba irenka <i...@g...com>
    > podała swoje imię. Znaczy które by miało być imieniem? To z maila, to
    > z komentarza maila? A nazwisko?

    To z maila, jak sądzę. A firma nazywa się... akurat wiem, jak, ale tym
    razem wyjątkowo uszanuję życzenie niepodawania nazwy. Niemniej,
    przestrzeganie netykiety -- a w tym zawiera się wysyłanie ogłoszeń
    takich jak to *wyłącznie* w miejsca do tego przeznaczone, takich jak
    pl.praca.oferowana -- jest zawsze pożądane.

    --
    Daniel 'Nathell' Janus, m...@n...korpus.pl, http://danieljanus.pl
    We made a big mistake 300 years ago when we separated technology and

  • 16. Data: 2009-08-10 12:11:26
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    irenka wrote:
    [...]
> [...]
    > umiejętności.Jeśli ktoś jest rzeczywiście choć trochę jest
    > zainteresowany chętnie opowiem o firmie w trakcie rozmowy.

    Już duży postęp! 8-) Nadal brakuje miejsca pracy (ew. informacji
    o możliwości pracy zdalnej). Nie każdy będzie chciał się przeprowadzać
    przez pół(?) Polski. No i zarobki bez kontekstu (miasta, w którym się
    będzie je wydawać) też mało mówią.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 17. Data: 2009-08-10 12:34:21
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    irenka wrote:
    > Rekrutuje specjalistów IT od 4 lat

    I nigdy ich pierwszym pytaniem nie było: gdzie i za ile?

    >, poza tym
    > pracowałam w firmach gdzie tworzy się oprogramowanie.

    Ale co to ma do rzeczy. Gdyby to było ogloszenie o poszukiwaniu
    specjalisty od wkrecania śrubokrętem śrubek to pytanie było by
    identyczne: gdzie i za ile. Polska to jednak całkiem spory kraj. No
    własnie, Polska?

    > Skoro zadajesz
    > takie pytania, widać sam mało wiesz na ten temat więc trochę pokory i
    > szacunku dla innych.

    Ależ właśnie ja się pytam: gdzie i za ile. Marnujesz niepotrzebnie bity
    na pisanie ogłoszeń na ktore być może bym odpowiedzial, gdyby nie
    totalna ignorancja marketoidalna w stosunku do potencjalnych kandydatów:

    a) nie wiadomo gdzie
    b) nie wiadomo za ile
    c) nie wiadomo jakie formy zatrudnienia
    d) nie wiadomo kto zatrudnia
    e) nie wiadomo kto pyta
    f) nie wiadomo co to za niestandardowe projekty

    W ogóle nic nie wiadomo.

    Może się okazać że to Google szuka deveoperów albo w garażu Pana Kazia
    jest jeszcze miejsce obok worka z ziemniakami dla jednego.

    Czytałem kiedys opowieść jednego pracodawcy[*] ktory po "rekrutacji"
    przez marketoidów przez 3 miesiące (0 ofert) dał sobie wreszcie spokój i
    poszukal sam. Prawidłowe ogloszenie, napisane prawidłowym językiem
    technicznym wysypalo mu kila ofert w ciagu tygodnia z czego znalazł co
    szukał. Napisał gdzie, za ile, co konkretnie i czego oczekuje od kandydata.

    [*] Nieduza firma embedded.

  • 18. Data: 2009-08-10 12:41:08
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    Sebastian Biały wrote:
    [...]
> [...]
    > szukał. Napisał gdzie, za ile, co konkretnie i czego oczekuje od kandydata.

    Czyli wszystko wg anegdotki o marketingu skierowanym do inżynierów:
    "Weź dowolną książkę o marketingu i przygotuj reklamę sprzeczną
    z wszystkimi znalezionymi tam zaleceniami, w szczególności: nie graj na
    uczuciach, podawaj w jasnej formie konkretne, rzetelne informacje,
    używaj fachowych, a nie >>popularnych<< określeń."

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 19. Data: 2009-08-10 13:07:28
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 10 Aug 2009 04:21:03 -0700 (PDT), irenka <i...@g...com>
    wrote:

> [...]
    >rzeczywiście jest dobrym programistą, to ważne jest to co będzie robił
    >i ile zarabiał a nie czy ogłoszenie będzie z ładnym zdjęciem...itp.

    Problem polega na tym ze to jest NTG - Nie Ta Gropa. Do ogloszen o
    proacy oferowanej jest grupa pl.praca.oferowana. Nei ma zwyczaju
    oglaszac pracy na grupach merytorycznych. Jest to niezgodne z opisem
    grupy, netykieta i zle widziane, a reakcje beda takie jak Pani widzi,
    z konsekwancjami takimi jak utrata respektu przez firme.

    To nie jest foirum onetu gdzie obowiazja inne zasady, a wlasciwie ich
    brak.

    Zanim sie zacznei pisac cos na grupy usenetowe, nalezy sie zapoznac z
    zasadamu usenetu. Cego moza by wymagac od firmy, jakby nie bylo,
    podobno bliskiej IT

    A.L.

  • 20. Data: 2009-08-10 13:16:17
    Od: Jacek <a...@o...pl>

> [...]

    > Podejrzewam że dlatego że zleceniodawcy nie podają, a ci z kolei unikają
    > tego, bo nie mają jasno określonej polityki płacowej. Tak w każdym razie

    Zleceniodawca pewnie podaje zakres placowy, ale zasada jest oczywista:
    jak najmniej.