  • 21. Data: 2014-11-04 09:18:10
    Temat: Re: Projekt 30
    Od: p...@g...com

    dzięki ... mi się nawet nie chciało odpisywać :-)

    P.

  • 22. Data: 2014-11-05 10:07:35
    Od: Piotr <b...@g...ru>

    W dniu 2014-10-30 17:59, J.F. pisze:

    > Prezydenci i burmistrzowie trzynastu polskich miast podczas IV Kongresu
    > Mobilności Aktywnej (Gdańsk, 12-13 września br.) podpisali się pod
    > deklaracją uznania prędkości 30 km/h jako podstawowej w obszarach
    > zabudowanych i tym samym otwarcie poparli Europejską Inicjatywę
    > Obywatelską "30 km/h - ulice przyjazne życiu!".

    To teraz nawet w rowerze trzeba będzie Yanosika zainstalować ;)

  • 23. Data: 2014-11-05 11:00:47
    Od: r...@k...net

    W dniu poniedziałek, 3 listopada 2014 21:34:37 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
    > Chodzi o to, że jadąc 30km/h przejedzie więcej samochodów (w jednostce
    > czasu) niż przy większych prędkościach.

    Czyli zależność jest odwrotnie proporcjonalna?

  • 24. Data: 2014-11-05 13:42:10
    Od: Grzegorz <b...@b...com>

    J.F. pisze:

    > Uwazacie ze 10 mniej ratuje zycie, a 60 km/h zabija ?
    >
    > To pojedziecie 30
    > http://edroga.pl/inzynieria-ruchu/brd/9283-30-km-h-u
    lice-przyjazne-zyciu

    Taaa, chyba na pych - przecie to ok. 2 razy więcej emisji CO2 :-D !!!

    pzdrw.
    --
    Grzegorz

    maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?3qm2wmAjMM

  • 25. Data: 2014-11-05 15:03:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-11-05 11:00, r...@k...net pisze:

    > Czyli zależność jest odwrotnie proporcjonalna?

    Myślę, że zależność jest wykresem z maximum gdzieś poniżej 50.

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2014-11-05 16:01:25
    Od: "bartosz" <b...@w...wywal.pl>

    > Buńczuczne stwierdzenie, i - jak się okazało - bez pokrycia ;)

    Okazalo sie tylko tyle, ze kolega nie przyswoil informacji ze zrozumieniem
    ;).

    > Chodzi o to, że jadąc 30km/h przejedzie więcej samochodów (w jednostce
    > czasu) niż przy większych prędkościach.

    Jest to dosyc ciekawe stwierdzenie. Kolega zapewne humanista, ale czy az tak
    kolega sie nudzil na lekcjach fizyki w podstawowce?

    > Co bzdura? Znasz znaczenie słowa "praktycznie"?

    Wyjasnij prosze, o medrco, mnie nieobytemu....

    Znow klania sie czytanie bez zrozumienia. W tym akapicie bzdura nazwalem
    stwierdzenie, ze "...a jesli juz to bez ofiar smiertelnych" - i wlasnie do
    tego odnosi sie dalsza czesc objasnienia, skrupulatnie wycieta przez kolege,
    a precyzujaca, co mialem na mysli.
    Swoja droga wczesniejsza czesc stwierdzenia Przemka tez jest bzdurna. Sens
    zdania "wypadki praktycznie się nie zdarzają przy tych prędkościach...."
    rowny jest sensowi czegos takiego "praktycznie policja nie myli sie w swoich
    osadach" (lepiej brzmialoby z polska czcionka, ale z przekonania nie stosuje
    :):))

    > I to jest argument przeciw 30 i za 50? Logika leży i kwiczy.

    Po prostu masakra logiczna u kolegi, az nie wierze, ze mozna cos takiego
    napisac! W ktorym miejscu napisalem, ze "to jest argument przeciw 30 i za
    50"?

    > Otóż to. Skoro kierowcy nie potrafią jeździć, należy zadbać o to, aby
    > skutki ich błędów były mniejsze.

    Otoz "nie to". Poprawne logicznie zdanie powinno brzmiec: "Skoro kierowcy
    nie potrafia jezdzic, to jak to sie stalo, ze zostali kierowcami?" I po
    drugie: to jak to jest wg kolegi - wszyscy kierowcy "nie potrafia jezdzic"?
    Chyba jednak nie! To w takim razie jakim prawem stosuje sie zbiorowo
    rozwiazania utrudniajace zycie? A po trzecie: "...aby skutki bledow byly jak
    najmniejsze" - najmniejsze skutki bledow beda niewatpliwie w "strefie 0".
    Czy takie rozwiazanie kolega popiera?

    > Z drugiej strony strefa 30 ma również uświadomić kierowcom, że i oni nie
    > są świętymi krowami.

    W ruchu drogowym nie powinno byc "swietych krow" - a najdoskonalej
    uswiadamia to rowne
    traktowanie wszystkich grup uzytkownikow. Doswiadczenie pokazuje, ze
    uprawnienia nadane jakiejs grupie szybko obraca sie przeciw niej, jako ze
    grupa ta zaczyna aspirowac w swoim mniemaniu do "swietosci" - przeciez
    zostala wyrozniona.....

    > Gdzie tu wina ograniczenia do 30, bo nie widzę? Jak się podyższy do 50,
    > to znaki znikną?

    Oczywiscie - znikna co najmniej znaki wskazujace poczatek i koniec strefy
    30. Az strach, ze musze tlumaczyc koledze takie oczywistosci....

    > Jeśli już - to do budowania placów zabaw nie w bezpośrednim sąsiedztwie
    > dróg.

    To tez dobry przyklad. W kazdym razie chodzi o to samo - o oddzielenie
    dziecka od otoczenia i o skutki stad wynikajace.

    > No tak, niech zginie jeden z drugim, to inni się łatwiej nauczą, cudowna
    > logika.

    Przepraszam - a jaka logike proponuje kolega? Czyz nie taka: "jeden z drugim
    zaplaci mandat (np. za przekraczanie predkosci w strefie 30), to inni sie
    latwiej naucza" - przeciez to taka sama logika i taka sama bzdura!

    Po drugie - wcale nie mysle tak, jak kolega mi tu inputuje - chociaz
    przypadkiem akurat tak wlasnie dziala natura i jej selekcja.....

    > I trzeba wbić do głów kierowców, że są obszary, gdzie nie jest tak, że
    > "nie widzę, więc mogę jechać 50".

    Powyzszym zdaniem zapewne kolega chcial dobrze, ale znow wyszlo zle, bo
    wynika stad sugestia, ze skoro "na jednych obszarach" nie mozna dzialac w
    stylu "nie widzę, więc mogę jechać 50", to na "innych obszarach" mozna tak
    robic. Otoz nie! - nigdy nie mozna powiedziec, ze "nie widzę, więc mogę
    jechać 50".

    Nie czepiajmy sie jednak sformulowan. Prosze bardzo - niech kolega "wbija"
    do glow, ale nie zycze sobie stosowania zbiorowej odpowiedzialnosci.

    > Tak, szybko i rozsądnie. Żyj w swoim świecie dalej.

    A co, cos sie koledze nie zgadza w tej sentencji?
    Musze kolege zmartwic: juz prawie 30 lat postepuje w ten wlasnie sposob i
    jakos dotad mnie nie zawiodl. Jest takie pasujace tu powiedzenie: lepiej z
    madrym zgubic, niz z glupim znalezc. O wiele niebezpieczniejszy jest kretyn
    (nie bojmy sie tego slowa ;), ktory swiecie stosuje sie do wszelkich
    przepisow i znakow od osoby, ktora kieruje sie logika podczas jazdy.

    bart

  • 27. Data: 2014-11-05 16:02:16
    Od: "bartosz" <b...@w...wywal.pl>

    Użytkownik <p...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    dzięki ... mi się nawet nie chciało odpisywać :-)

    Nie dziwie sie, ale przyczyna jest inna - po prostu nie dysponujesz zadnymi
    logicznymi kontrargumentami. Chyba tak samo bylo na grupie szczecinskiej -
    dobrze kojarze, ze tam tez spasowales cichaczem?....

    bart

  • 28. Data: 2014-11-05 16:08:03
    Od: "bartosz" <b...@w...wywal.pl>

    > Myślę, że zależność jest wykresem z maximum gdzieś poniżej 50.

    No tak, "mysle"..... :):)
    A moze przedstawi kolega jakies dowody, jakies badania powiazane z innymi
    czynnikami ruchu drogowego? Bo jesli abstrachujemy od wszelkich innych
    czynnikow (a kolega nie wspomina, jakoby takie mial na mysli), to rzecz jest
    oczywista: im szybciej samochod jedzie, tym krocej znajduje sie na danym
    obszarze, tym szybciej zatem go uwolni od swojej obecnosci i zrobi miejsce
    dla kolejnego samochodu.

    bart

  • 29. Data: 2014-11-05 16:27:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-11-05 16:01, bartosz pisze:

    > Jest to dosyc ciekawe stwierdzenie. Kolega zapewne humanista, ale czy az tak
    > kolega sie nudzil na lekcjach fizyki w podstawowce?

    Merytorycznie poproszę, a nie ad personam.

    >>> 2. "wypadki praktycznie się nie zdarzają przy tych prędkościach a jeśli

    > Wyjasnij prosze, o medrco, mnie nieobytemu....

    Że przykład śmiertelnego wypadku cofającej się śmieciarki nie neguje
    twierdzenia, że co do zasady przy 30 śmiertelne wypadki praktycznie się
    nie zdarzają.

> [...]
    > tego odnosi sie dalsza czesc objasnienia, skrupulatnie wycieta przez kolege,

    Dlaczego roztrząsasz rzeczy zupełnie nieistotne? Czy to, że dziecko
    zabiło się w piaskownicy ma być argumentem za czymkolwiek?

> [...]
    > osadach" (lepiej brzmialoby z polska czcionka, ale z przekonania nie stosuje

    To jeszcze zależy co do czego porównujemy. Jeśli porównujemy "jeździmy
    szybko i myślimy że rozsądnie", a "jeździmy 30", to trudno uznać, że z
    porównania nam wychodzi, że to przy 30 praktycznie nie będzie zabitych.

    > Po prostu masakra logiczna u kolegi, az nie wierze, ze mozna cos takiego
    > napisac! W ktorym miejscu napisalem, ze "to jest argument przeciw 30 i za
    > 50"?

    Dyskusja jest o czymś. Konkretnie o tym, że nie warto wprowadzać "30",
    bo... no właśnie - bo cofająca śmieciarka kogoś zabiła.

    > Otoz "nie to". Poprawne logicznie zdanie powinno brzmiec: "Skoro kierowcy
    > nie potrafia jezdzic, to jak to sie stalo, ze zostali kierowcami?" I po

    Bo teraz każdy ma prawo jazdy i ma prawo mieć prawo jazdy i nigdy przy
    tym założeniu nie doprowadzisz do tego, że jeździć będą tylko ci
    szczególnie do tego predysponowani wiedzą, umiejętnościami, psychiką itp.

> [...]
    > Chyba jednak nie! To w takim razie jakim prawem stosuje sie zbiorowo
    > rozwiazania utrudniajace zycie? A po trzecie: "...aby skutki bledow byly jak

    Takim prawem, że każdy ma równe prawa i nie możemy 5% wybitnym dawać
    uprzywilejowania.

    > najmniejsze" - najmniejsze skutki bledow beda niewatpliwie w "strefie 0".
    > Czy takie rozwiazanie kolega popiera?

    Zależy gdzie. Wszak strefy 0 (czyli zakazy ruchu) gdzieś istnieją,
    nieraz nawet w uzasadnionych miejscach :)

> [...]
    > uprawnienia nadane jakiejs grupie szybko obraca sie przeciw niej, jako ze
    > grupa ta zaczyna aspirowac w swoim mniemaniu do "swietosci" - przeciez

    W strefie "30" nie widzę uprawniania kogokolwiek. Widzę za to
    przypomnienie o konsekwencjach - że jak ktoś jedzie tonowym pojazdem,
    który nawet przy niewielkiej prędkości może zabić, to jego
    odpowiedzialność i nakładane na niego środki ostrożności są większe niż
    na przykład dla pieszych. Po prostu - więcej wolności TO więcej
    odpowiedzialności.

    > Oczywiscie - znikna co najmniej znaki wskazujace poczatek i koniec strefy
    > 30. Az strach, ze musze tlumaczyc koledze takie oczywistosci....

    Nie rozumiem. I to te "granice stref" niby powodują "rozrost oznakowania
    do postaci nigdy tam nie widzianej"???

    > To tez dobry przyklad. W kazdym razie chodzi o to samo - o oddzielenie
    > dziecka od otoczenia i o skutki stad wynikajace.

    Skutek jest taki, że dziecko nie wpada pod samochód.

    > Przepraszam - a jaka logike proponuje kolega? Czyz nie taka: "jeden z drugim
    > zaplaci mandat (np. za przekraczanie predkosci w strefie 30), to inni sie
    > latwiej naucza" - przeciez to taka sama logika i taka sama bzdura!

    Nie będzie przekraczał, to nie będzie płacił mandatu. A logika w tym
    jest taka, że wielu pieszych lub rowerzystów przeżyje wypadki w
    miejscach, gdzie ze swojej natury samochody i inni uczestnicy występują
    w swojej bezpośredniej bliskości.

    > Po drugie - wcale nie mysle tak, jak kolega mi tu inputuje - chociaz
    > przypadkiem akurat tak wlasnie dziala natura i jej selekcja.....

    Już dawno człowiek nauczył się walczyć z doborem naturalnym, dzięki
    czemu się rozwija w niespotykanych do tej pory w historii rozmiarach.

> [...]
    > robic. Otoz nie! - nigdy nie mozna powiedziec, ze "nie widzę, więc mogę

    Ależ oczywiście Kolega się myli - chodzi o założenia - na autostradzie
    mogę jechać 140 i mogę zakładać, jak i mogę wymagać, aby żaden pieszy mi
    pod koła nie wszedł. Ale nie mogę tego wymagać na wąskich ulicach o
    dużym ruchu ludzi i rowerów.

    > Nie czepiajmy sie jednak sformulowan. Prosze bardzo - niech kolega "wbija"
    > do glow, ale nie zycze sobie stosowania zbiorowej odpowiedzialnosci.

    Są tory wyścigowe i tym podobne prywatne tereny.

    > A co, cos sie koledze nie zgadza w tej sentencji?

    Ktoś tu wspominał wcześniej o fizyce.

> [...]
    > (nie bojmy sie tego slowa ;), ktory swiecie stosuje sie do wszelkich
    > przepisow i znakow od osoby, ktora kieruje sie logika podczas jazdy.

    Oprócz kierującego się logiką kierowcy są również inni uczestnicy, a
    "prawo tarana" nie obowiązuje (="skoro dobrze jadę, to mogę rozjechać
    tych mniej rozważnych").

    --
    Liwiusz

  • 30. Data: 2014-11-05 16:29:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-11-05 16:08, bartosz pisze:
> [...]
    > obszarze, tym szybciej zatem go uwolni od swojej obecnosci i zrobi miejsce

    Badania są, jak ktoś zainteresowany, to zapraszam do pogooglania.

    Odnosząc się do tego przykładu z błędnymi wnioskami - uwzględniając
    odstęp między samochodami (jaki będzie przy 30, jaki będzie przy 140?)
    ile samochodów przejedzie w jednostce czasu, hę?

    --
    Liwiusz