  • 11. Data: 2019-01-25 12:42:29
    Temat: Re: Prośba o namiar na przekaźnik mechaniczny
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > W takich sytuacjach dobrze radzą sobie przekaźniki kontaktronowe
    Przez to, że w rurce jest jakiś gaz lub próżnia, która zapobiega
    powstawaniu tlenków?

    Robert

  • 12. Data: 2019-01-25 16:43:11
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Przez to, że w rurce jest jakiś gaz lub próżnia, która zapobiega
    > powstawaniu tlenków?

    Nie rozbierałem takiego przekaźnika, ale na kilka kontaktronów, które
    kiedyś miałem luzem, wszystkie miały złocone styki.
    P.G.

  • 13. Data: 2019-01-25 16:45:55
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-01-24 o 17:20, Queequeg pisze:
    > Praktycznie nigdy nie spotkałem się,
    > żeby przekaźnik padł z tego powodu.

    Ja spotkałem mikroswitche pracujące przy 1mA a nie przewidziane do tego,
    które po roku eksploatacji zaczęły lawinowo tracić kontakt.
    P.G.

  • 14. Data: 2019-01-25 19:33:55
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 24.01.2019 o 17:09, Netx pisze:

    > Będzie przełączane kilka razy dziennie. Czyli co - utleni się i
    > przestanie działać - po jakim czasie mnie więcej?
    >
    > W karcie tego przekaźnika (RM84-2011-35-1012) czytam dalej:
    > - Minimalne napięcie styków: 5V - nie bardzo czaję co to jest ale na
    > RacpberryPI/GPIO spodziewam się TYLKO 3.3V, jednak po zwarciu
    > przekaźnika przecież będzie 0 Voltów na stykach (zwarcie).

    Szukaj raczej parametru: Minimum permissible load
    Zobacz w http://www.farnell.com/datasheets/1514141.pdf
    Na stronie 268 masz w tabelce. Dla 1 pole masz 100 mA a dla 2pole 10mA
    przy 5V DC. Poniżej 10 mA styk będzie się utleniał i po jakimś czasie
    przestanie działać. GPIO ma pewnie własne wewnętrzne podciąganie
    (pullup) do +3.3V, ale pewnie na poziomioe 0,1mA. Aby zapewnić 10mA
    musiałbyś podciągnąć wejście GPIO do +3.3V rezystorem 330 ohm.
    W typowych przekaźnikach ciężko znaleźć coś poniżej 10 mA.
    Ale np. Panasonic ma PQ1A z prądem minimalnym 100uA
    https://pl.mouser.com/ProductDetail/Panasonic-Indust
    rial-Devices/PQ1A-12V?qs=UO%2Fx91QLkSAUJiailpV5rg%3D
    %3D
    https://pl.mouser.com/datasheet/2/315/pq-catalog-129
    9308.pdf
    Jeszcze seria APF ma 1 mA
    https://www.tme.eu/pl/details/apf10212/przekazniki-e
    lektromagn-miniaturowe/panasonic/
    Ale wersja Au plated.
    Generalnie musisz patrzeć czy materiał styków jest Au-plated lub Au-clad.
    Ewentualnie seria AGN czy AGQ ze stykami AgPd ma Min. switching capacity
    (Reference value)*1 10?A 10 mV DC
    https://pl.farnell.com/panasonic-electric-works/agn2
    0012/relay-signal-dpdt-30vdc-1a/dp/3104783

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 15. Data: 2019-01-25 19:51:54
    Od: jacek <j...@w...pl>

    > Przez to, że w rurce jest jakiś gaz lub próżnia, która zapobiega
    > powstawaniu tlenków?

    Dokładnie tak.

    --
    pzdr, j.r.

  • 16. Data: 2019-01-25 19:52:41
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 24/01/2019 17:20, Queequeg wrote:
    > prądu na samooczyszczanie styków. Praktycznie nigdy nie spotkałem się,
    > żeby przekaźnik padł z tego powodu.

    Dzień jak codzień w sprzęcie audio. Przekazniki padają od ciechego
    słuchania. Trzeba je czasem "przepalać".

  • 17. Data: 2019-01-26 11:06:47
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    > Przez to, że w rurce jest jakiś gaz lub próżnia, która zapobiega
    > powstawaniu tlenków?
    >
    > Robert

    W dobrej klasy kontaktronie jest jakiś obojętny gaz. Były klawiatury
    kontaktronowe, tam prąd raczej znikomy był.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 18. Data: 2019-01-26 11:13:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 25 Jan 2019 19:51:54 +0100, jacek napisał(a):

    > Dokładnie tak.

    I bywaly jeszcze takie z rtecia na stykach.

    J.

  • 19. Data: 2019-01-26 14:31:51
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 25.01.2019 o 16:43, Piotr Gałka pisze:

    > Nie rozbierałem takiego przekaźnika, ale na kilka kontaktronów, które
    > kiedyś miałem luzem, wszystkie miały złocone styki.

    We Wrocławiu robili też rodowane.

    P.P.

  • 20. Data: 2019-01-26 19:15:55
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > I bywaly jeszcze takie z rtecia na stykach.

    Na swojej centrali miałem na potęgę rtęciowych, w obudowie przypominającej
    lampę elektronową, toteż mówiliśmy na nie "lampy". Potrafiły się sklejać od
    dużego prądu (w rejestrach, do uruchamiania bodajże mostków w wybierakach,
    drążki uruchamiał cechownik (cholera, a może na odwrót było, nie pamiętam po
    25 latach... Kto robił na centrali PC, to wie, podpowiedź PLS :)).
    Bezpieczniki równolegle 2x2.4A (nie było mocniejszego drutu), nie tak rzadko
    wylatywały, ale nie było tragedii, masowo nie leciały. Było kilka odmian,
    "niebieska" lubiła się kleić, "czerwona" znacznie rzadziej. W razie czego,
    trzeba było postukać dość solidnie (ale bez przesady) przekaźnikiem w coś
    twardego i na jakiś czas problem znikał. Związku między paleniem
    bezpieczników i klejeniem przekaźników raczej nie było.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.