  • 11. Data: 2016-09-28 08:28:34
    Temat: Re: Prowadzenie Ethernetu na zewnątrz
    Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl>

    Zakop od razu dwa i w
    > celu zabezpieczenia przed uszkodzeniem łopatą w przyszłości dobrze
    > byłoby je schować w peszlu. Ale nie takim najtańszym przezroczystym (po
    > roku się rozpadnie), ale w szarym lub czarnym. Na końcach kabla możesz

    Kabla ziemnego nie trzeba umieszczac w peszlu. Powiem nawet, ze nie
    wolno. Wynika to z prostego faktu, ze w peszlu bedzie zbierac sie woda i
    kabel bedzie sobie w niej plywal i szybciej korodowal. Aby zabiezpieczyc
    kabel przed przecieciem lopata, stosuje sie niebieska folie w polowie
    glebokosci wykopu.

  • 12. Data: 2016-09-28 08:49:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

    > Jakby nie miał wyjścia, to nie miał by możliwości na przeprowadzkę.

    Mógł skorzystać z ekstraordynaryjnej sytuacji, jak ta opisana wyżej,
    kiedy gdzieś dekiel odwalił.

    > Ale chyba są co najmniej dwa rodzaje dżinów: te z przed SDI - czyli
    > klasyczne, działające na głaskanie, i te nowsze, multimedialne.
    >
    > Aha, to teraz już wiem, skąd się wzięło "mizianie" smartfonów.

    Zdecydowanie występuje jeszcze trzeci rodzaj. Ten najlepiej podchodzi
    z tonikiem.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2016-09-28 09:42:47
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 27 września 2016 14:53:15 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

    > Puść ten kabel w rurze pex al pex. bęziesz miał wodoodporne, w ekranie
    > alu i jednym "szlagiem" łopaty takiego pexa nie przetniesz. A rure
    > możesz nawet z odzysku dostać gratis

    Popieram.
    pex-a można puscic w jednym kawałki w efekcie nie będzie zbierać sie w nim woda.
    Będzie ekranował przed EM.
    W sumie na takie dystanse to IMHO jeden kit czy bezprzewodowo czy po ethernecie.
    Różnica tylko taka że jak bezprzewodowo to w wypadku burzy umrze to coś na bramie a
    jak ethernetem to dodatkowo padnie switch/router.

    Choć ja bym spróbował czy tam będzie zasięg wifi.
    esp jest tanie i dosyć wygodne w działaniu...

  • 14. Data: 2016-09-28 12:03:22
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "tomekp" <t...@a...ma.kota.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przed przecieciem lopata, stosuje sie niebieska folie w polowie glebokosci

    Jak kabel ziemny może korodować od kontaktu z wodą? Musi być przecież
    odporny na ciągły kontakt z wilgocią.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 15. Data: 2016-09-28 12:19:26
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 28 września 2016 12:01:52 UTC+2 użytkownik yabba napisał:
    > Użytkownik "tomekp" <t...@a...ma.kota.pl> napisał w wiadomości

    > Jak kabel ziemny może korodować od kontaktu z wodą? Musi być przecież
    > odporny na ciągły kontakt z wilgocią.

    To troche co innego jak jest w ziemi wilgotnej kontra zalany w rurce.
    Jak jest w ziemi to woda albo wyschnie albo wsiąknie i przez lato będzie jako tako
    suchy i nie słony.

    Jak woda wejdzie do peszla i co gorsza będzie słona/kwaśna to zostanie tam na amen. I
    będzie działać na kabel długo.

    Do tego każde uszkodzenie jesli zamoczone w wodzie będzie umozliwiać wypełnienie
    kabla tą wodą.

    Jak kabel jest zakopany w ziemi ma szanse ze woda przez to uszkodzenie jednak
    wypłynie przynajmniej w lato...

    Wielka różnica to nie jest ale lepiej albo zadbać aby rura z kablem była
    niezniszczalna albo mogła być drenowana (otwory od jej spodu) albo jej nie było.

  • 16. Data: 2016-09-28 14:30:55
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-09-27 o 14:53, ToMasz pisze:

    > Puść ten kabel w rurze pex al pex. bęziesz miał wodoodporne, w ekranie
    > alu i jednym "szlagiem" łopaty takiego pexa nie przetniesz. A rure
    > możesz nawet z odzysku dostać gratis

    Jaka jest orientacyjna trwałość takiego rozwiązania?
    Załóżmy, że puszczę sobie w ten sposób jedną rurę z dwoma-trzema kablami
    ethernetowymi (na zapas) do skrzynki przy bramie. Drugą mógłbym
    przeciągnąć do sąsiedniego budynku gospodarczego, mieszczącego m.in. garaż.

    Czy w jakiś czas później mogę bez obaw położyć na podwórku kostkę albo
    wylać asfalt, generalnie odcinając sobie łatwy dostęp do tych kabli?
    Mogę liczyć na to, że przetrwają parę dekad?

    Kable zasilające 230V jak rozumiem powinienem puścić osobnymi rurami?

  • 17. Data: 2016-09-28 14:59:24
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Mógł skorzystać z ekstraordynaryjnej sytuacji, jak ta opisana wyżej,
    > kiedy gdzieś dekiel odwalił.

    > Zdecydowanie występuje jeszcze trzeci rodzaj. Ten najlepiej podchodzi
    > z tonikiem.

    I to jest pierwszy rodzaj prawdy :)

    Zresztą: może być dżin, może być inny duszek, byle towarzystwo było OK.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 18. Data: 2016-09-28 15:17:02
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 28 września 2016 14:30:55 UTC+2 użytkownik Atlantis napisał:

> [...]
    > Mogę liczyć na to, że przetrwają parę dekad?
    >
    > Kable zasilające 230V jak rozumiem powinienem puścić osobnymi rurami?

    Alupex to rura plastikowa z aluminium.
    One są stosowane do wody pitnej cieplej i zimnej oraz do centralnego ogrzewania.
    Pójdź sobie do castoramy i zobacz je sobie.

    Alternatywnie zakop rure kanalizacyjna pcv. Koszta podobne ale ona jest większa.

    Pare dekad moze wytrzymać ale gwarancji ci nikt nie da.

    Jak zakopiesz se rure pcv, te cienka lub te grube, ze spadkiem, plus jakaś mini
    studzienka. To da ci ogromna szanse ze bez problemu będziesz mógł tym potem
    zarządzać.

  • 19. Data: 2016-09-28 16:07:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

    > I to jest pierwszy rodzaj prawdy :)
    >
    > Zresztą: może być dżin, może być inny duszek, byle towarzystwo było OK.

    Tyz prawda. Niby można wypić duszkiem, jednak w dobrym towarzystwie jakoś
    tak nie wypada.

    Jarek

    --
    Prowda bez urody to jak skrzypce bez muzykanta. Cysto prowda to jest nic.
    Urodziwo prowda, to jest dopiero cosi!

  • 20. Data: 2016-09-28 16:20:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Atlantis" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]

    >wylać asfalt, generalnie odcinając sobie łatwy dostęp do tych kabli?
    >Mogę liczyć na to, że przetrwają parę dekad?

    Nawet jak nie przetrwaja ... dolutujesz nowy kabel, i wyciagajac stary
    wciagniesz nowy do rury :-)

    IMO - dlugo wytrzymaja, mroz pod ziemia mniejszy, izolacja nie popeka
    tak latwo.

    >Kable zasilające 230V jak rozumiem powinienem puścić osobnymi rurami?

    Chyba niekoniecznie ... ale osobnymi zawsze lepiej :-)

    J.