  • 41. Data: 2019-01-10 14:38:15
    Temat: Re: Prysznic z chin /elektryka/
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Marek Panek <m...@g...com> wrote:

    > Co poniektórzy powinni pamiętać przepływowe, elektryczne podgrzewacze
    > wody, zakładane na kran i czajniczki "delegacyjne", importowane
    > personalnie i masowo z byłego ZSRR. Używałem z powodzeniem. Czajniczki
    > oparte na "patencie" więzienno-wojskowym: dwie żyletki, zapałki jako
    > izolacja i do sieci - działało!.

    Jest na kanale tego gościa (jest o innej grzałce, ale jest też pokazana ta
    "buzałowa"): https://www.youtube.com/watch?v=LXtcozSfTQY

    > Był taki okres, że ciepła wodę wyłączano na jeden miesiąc w celu
    > konserwacji sieci - korzystałem z tego patentu przez kilka sezonów.
    > Konstrukcja niestety z tanich tworzyw, starzała się, a wylot
    > błyskawicznie zarastał kamieniem, ale działało. Do napełnienia wanny
    > absolutnie nie, ale ogolić się i ochlapać to i owszem.

    Zawsze mnie zastanawiało, ile w tak nagrzanej wodzie jest syfu, który
    wytrąca się podczas podgrzewania. A może nie tak wiele? Dało się to pić?

    --
    http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

  • 42. Data: 2019-01-10 19:10:08
    Od: Marek Panek <m...@g...com>

    On 10.01.2019 14:38, Queequeg wrote:

> [...]
    >
    > Zawsze mnie zastanawiało, ile w tak nagrzanej wodzie jest syfu, który
    > wytrąca się podczas podgrzewania. A może nie tak wiele? Dało się to pić?

    Z opisu w instrukcji czajniczka wynikało, że elektrody są zrobione ze
    stopu wolframowo-jakiegoś, co miało zapewnić ich "nieroztwarzlność" w
    wodzie. Natomiast organoleptycznie nie było żadnej różnicy w smaku ani
    herbaty, ani kawy w stosunku do klasycznych matod gotowania wody. Znałem
    około dziesięciu użytkowników tego patentu i nikt się nie skarżył.
    M.

  • 43. Data: 2019-01-10 19:54:55
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 09.01.2019 o 17:23, Ilona pisze:

    > Nie opierał bym ...

    Ilona, weź się zdecyduj!

    --
    Kaczin

  • 44. Data: 2019-01-10 19:57:35
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 10.01.2019 o 14:38, Queequeg pisze:

    > Zawsze mnie zastanawiało, ile w tak nagrzanej wodzie jest syfu, który
    > wytrąca się podczas podgrzewania. A może nie tak wiele? Dało się to pić?

    A jak podgrzewasz w czajniku to też się syf wytrąca?

    --
    Kaczin

  • 45. Data: 2019-01-10 21:46:33
    Od: Jawi <g...@b...pl>

    W dniu 2019-01-09 o 12:06, Queequeg pisze:
    > Mi się ten akcent bardzo podoba. Taki rosyjski trochę. Ale nie przebija
    > tego:
    To w sumie córka moja by powiedziała, że jak mój :)

  • 46. Data: 2019-01-10 23:16:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 10 Jan 2019 12:39:25 +0100, Marek Panek napisał(a):
    > Teraz anekdota: na którejś konferencji (chyba gdzieś w Beskidzie, ale
    > głowy nie dam) kolega, głeboką nocą postanowił sobie zrobić herbatkę -
    > jedyne niezajęte gniazdko było w łazience; właczyl i czeka - a tu nic;
    > postanowił srawdzić czy działa (a był na bosaka), zdjął pokrywkę i
    > wsadził palec do wody - tak go miąchęło, że nabił sobie solidnego
    > siniaka na głowie. Okazuje się, że tam woda była za czysta. Nie mieliśmy
    > miernika (delegacja) - ale po 10min. od włączenia nie można było wyczuć
    > zmian temp.

    A ja zawsze mam zagwozdke w Karpaczu. Jak sie umyje rece, to splukuje
    sie mydlo, splukuje, a one ciagle sliskie.

    To jest miekka woda, czy twarda ?

    Woda tam chyba z gor pochodzi ... i znow niewiadoma - szybko
    splywajaca deszczowka, czy przeplywajaca przez zloza mineralow.
    A te gory wrednie mieszane - od granitow do wapieni.
    Granit to chyba slabo mineralizuje ?

    Ha, internet górą
    http://www.mzgk-karpacz.pl/orzeczenia

    Twardosc 13mg/l, wapn 3mg/l, przewodnosc 39uS/cm.
    A w czerwcu twardosc 21mg/l, wapn 4.5, przewodnosc 66.

    To chyba miekka ?

    A buzała z dwoch zyletek jaka by miala moc ?

    J.

  • 47. Data: 2019-01-11 11:18:41
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Jawi <g...@b...pl> wrote:

    > To w sumie córka moja by powiedziała, że jak mój :)

    Polacy jednak mówią inaczej :)

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

  • 48. Data: 2019-01-11 11:19:30
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Kaczin <j...@p...interia.pl> wrote:

    > A jak podgrzewasz w czajniku to też się syf wytrąca?

    Ale w czajniku nie przepuszczasz prądu przez wodę. Nie wiem, szczerze
    mówiąc, czym to się różni pod względem (elektro)chemicznym.

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

  • 49. Data: 2019-01-11 11:21:29
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > To jest miekka woda, czy twarda ?

    Zmierz :)

    https://allegro.pl/oferta/zoolek-aqua-test-gh-kh-na-
    twardosc-ogolna-weglanow-4997376747

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

  • 50. Data: 2019-01-11 12:53:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
    Kaczin <j...@p...interia.pl> wrote:

    >Ale w czajniku nie przepuszczasz prądu przez wodę. Nie wiem, szczerze
    >mówiąc, czym to się różni pod względem (elektro)chemicznym.

    W tym ruskim przepuszczales.

    J.