  • 31. Data: 2019-01-09 16:47:44
    Temat: Re: Prysznic z chin /elektryka/
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > -dlugie rurki doprowadzajace i odprowadzajace, wiec duzy opor w wodzie ?

    Niekoniecznie bardzo długie, metr wody rurzanej w typoewj plastykowej
    rurce instalacyjnej ma jakieś 150kOhm, jeśli mnie pamięć nie zawodzi.
    Nawet przy pełnym przebiciu więcej niż 2,5mA nie popłynie, a i to w
    szczycie.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 32. Data: 2019-01-09 16:59:30
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-01-09 12:04, Queequeg wrote:

    > Mógłby jeszcze przetestować napięcie na wyjściu względem ziemi bez
    > uziemienia (bo prąd uziemienia zmierzył) :)

    Samo rozpowszechnianie takiego filmu powinno być karalne. ;)

  • 33. Data: 2019-01-09 17:05:44
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-01-09 00:49, J.F. wrote:

    > W jakim sensie niedemontowalego - wystarczy kostka zaciskowa z 6
    > srubkami, czy zespawac trzeba ?

    Coś w tym rodzaju.
    Jest takie enigmatyczne określenie: 'niemożliwe do zdemontowania bez
    użycia narzędzi', (wszystkie wtyczki, 'żabki' i 'krokodylki' odpadają),
    oraz odpowiednio trwałe, np: jak podłaczenie piorunochronu do uziomu.

  • 34. Data: 2019-01-09 17:23:07
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-01-09 16:47, Piotr Wyderski wrote:

> [...]
    > rurce instalacyjnej ma jakieś 150kOhm, jeśli mnie pamięć nie zawodzi.
    > Nawet przy pełnym przebiciu więcej niż 2,5mA nie popłynie, a i to w

    Nie opierał bym bezpieczenstwa na składzie chemicznym wody z wodociągu.

    Poza tym, dzis ochrone przeciwporażeniową opiera się na obniżaniu napieć
    dotyku, (znikło już coś takiego, jak napiecie bezpieczne).
    Co z tego, że petent nie zostanie porazony na śmierć, jak ze strachu,
    (próg percepcji prądu rażeniowego Up=0.5 [mA] ), poślizgnie się i
    upadnie na głowe?

  • 35. Data: 2019-01-09 17:39:23
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-01-09 14:20, EM wrote:
    > Witam
    > To że spirale grzejne w przepływowym ogrzewaczu są bezpośrednio w wodzie
    > nie jest jakimś ewenementem. Nie wiem czy jest regułą. Różnicówkom też
    > to zwykle bardzo nie przeszkadza.
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=1IvVA0perIY

    Widac tu też, na dole obudowy, solidny metalowy korpus wlotu i wylotu
    wody, który umożliwia podłączenie do szyny wyrównawczej.
    https://youtu.be/1IvVA0perIY?t=84

  • 36. Data: 2019-01-09 18:10:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-01-09 16:47, Piotr Wyderski wrote:

    >Nie opierał bym bezpieczenstwa na składzie chemicznym wody z
    >wodociągu.

    Tu o roznicowke chodzi :-)
    25mA moze poplynac, wiecej nie.
    Jako ze rurki sa z dwoch strony, to powinny miec po 20cm zgodnie z
    powyzszym.

    W tym chinskim ... rurka doprowadzajaca ma 20 cm ...

> [...]
    >Co z tego, że petent nie zostanie porazony na śmierć, jak ze strachu,
    >(próg percepcji prądu rażeniowego Up=0.5 [mA] ), poślizgnie się i

    To sie powie, ze sie poslizgnal na mydle i kto udowodni, ze to od
    lekkiego porazenia :-)

    Zauwaz, ze to napiecie wylotowe mozna obnizyc uziemieniem, i nawet ten
    chinski ma.
    Ale na roznicowke nie pomoze ...

    J.

  • 37. Data: 2019-01-09 18:23:51
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-01-09 18:10, J.F. wrote:
> [...]
    > lekkiego porazenia :-)
    >
    > Zauwaz, ze to napiecie wylotowe mozna obnizyc uziemieniem, i nawet ten

    Ta, ma, ale jakiej trwałości?

    > Ale na roznicowke nie pomoze ...

    i chwała Bogu!

  • 38. Data: 2019-01-09 18:48:06
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-01-09 18:23, Ilona wrote:

    > Ta, ma, ale jakiej trwałości?

    > i chwała Bogu!

    W kraju, w którym rocznie składa się więcej pozwów, niż liczy on
    obywateli, przyjęto próg zadziałania na poziomie 6 [mA].
    https://www.westernautomation.com/wp-content/uploads
    /2016/03/GFCIs_For_AC_DC_Systems.pdf

  • 39. Data: 2019-01-10 09:57:13
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Ilona <i...@u...net> wrote:

    > Samo rozpowszechnianie takiego filmu powinno być karalne. ;)

    Nie tam, ludzie różne głupoty robią na filmach, byle było powiedziane,
    żeby nie robić tego w domu. I tu chyba było :)

    --
    http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

  • 40. Data: 2019-01-10 12:39:25
    Od: Marek Panek <m...@g...com>

    On 08.01.2019 18:03, Peter wrote:

    > https://www.youtube.com/watch?v=jo99U3nVCnA
    >

    > bardzo fajne urządzenie, szczególnie w środku konstrukcja , pomyliły im
    > się tylko napięcia zasilania, chyba powinno być 22V
    >
    > co sądzicie?

    Co poniektórzy powinni pamiętać przepływowe, elektryczne podgrzewacze
    wody, zakładane na kran i czajniczki "delegacyjne", importowane
    personalnie i masowo z byłego ZSRR. Używałem z powodzeniem. Czajniczki
    oparte na "patencie" więzienno-wojskowym: dwie żyletki, zapałki jako
    izolacja i do sieci - działało!.
    Był taki okres, że ciepła wodę wyłączano na jeden miesiąc w celu
    konserwacji sieci - korzystałem z tego patentu przez kilka sezonów.
    Konstrukcja niestety z tanich tworzyw, starzała się, a wylot
    błyskawicznie zarastał kamieniem, ale działało. Do napełnienia wanny
    absolutnie nie, ale ogolić się i ochlapać to i owszem.
    Teraz anekdota: na którejś konferencji (chyba gdzieś w Beskidzie, ale
    głowy nie dam) kolega, głeboką nocą postanowił sobie zrobić herbatkę -
    jedyne niezajęte gniazdko było w łazience; właczyl i czeka - a tu nic;
    postanowił srawdzić czy działa (a był na bosaka), zdjął pokrywkę i
    wsadził palec do wody - tak go miąchęło, że nabił sobie solidnego
    siniaka na głowie. Okazuje się, że tam woda była za czysta. Nie mieliśmy
    miernika (delegacja) - ale po 10min. od włączenia nie można było wyczuć
    zmian temp.
    pzdrw