  • 121. Data: 2017-05-04 16:31:15
    Temat: Re: Przeciazony obwod - AGD
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Cezary Grądys" <c...@w...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:590acf3e$0$643$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]

    Ja tam zamiaruję to ciepło wykorzystać, do podgrzania obuiektu i szybszego
    odparowania wody, dodatkowo przedmuchiwanej.

    > Ale to powinna być decyzja klienta, potrzebuje szybko robić, więc moc
    > duża, nawet kmosztem sprawności. Aby to było jakoś oznaczone, żeby
    > przy zakupie móc świadomie zdecydować, czy wolę taniej ale godzina
    > roboty, czy 10 gr drożej ale w 20 minut zrobię.

    I tak powinno być.
    Tak mi się nasuwa spostrzeżenie, co do zakazu handlu w miedzielę. Kto
    wierzący, a w potrzebie, to i sklep, i kościół w niedzielę zaliczy.

    > To chyba bardziej chodzi o to, żeby mieszkanie dało się kabelkiem
    > telefonicznym do zasilania podłączyc, ja miałem na klatce bezpiecznik
    > topikowy 10A !!!, a w mieszkaniu 4 obwody po 10, w takim stanie

    Słabo mi... (nie, nie od ciebie, a od tego, że masz chyba słuszne
    spostrzeżenie).

    > zastałem. No i co jakiś czas musiałem ten topikowy zmieniać, dopóki nie
    > wywaliłem tej porcelanki i mocniejszego nie wkręciłem. Nawet już nie
    > pamiętam jaki tam jest, bo się od tej pory nie spalił.

    Ja pamiętam z lat, powiedzmy, dziecinnych, że bardzo często widywałem u
    ludzi (takie dziwne zainteresowania nieletniego), w zestawie bezpieczników
    na "górę" i "dół", że góra, miała 6A, a dół 10, praktycznie niczego
    mocniejszego podpiąć się nie dało. Gdzieś widziałem 6A dla dołu...
    Ale, jak zdarzyło mi się zobaczyć przewody instalacyjne, to i niekiedy 6A
    wydawało się dużo.
    A aluminium wprawia mnie w trwogę... kruche się robi, łamliwe, a jak się
    przy naprawie upitoli przy wyjściu ze ściany, to Houston ma problem.

    --
    "Jeśli przyjmiesz do siebie zabiedzonego psa i sprawisz,
    że zacznie mu się dobrze powodzić - nie ugryzie cię.

  • 122. Data: 2017-05-04 17:13:48
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Prawdopodobnie o to poszlo - kiedys wystarczylo 500W, teraz rura taka
    > sama, a zaczal sie wyscig producentow - klient mysli, ze 1800W lepszy

    Jeśli to tylko wyścig, na coraz większych stratach...

    > ood 1500W, to mu producent zrobi 1900W.
    > A ssie prawie tak samo.

    Chociaż mój 1300W z Lidla, bez regulacji, jak dmuchnie, to wszystko w pokoju
    lata. I szybko dmucha ciepłym, silnik w sumie niewielki, to go z pewnością
    przepływające powietrze chłodzi. Co chcę wykorzystać.
    Jego 1300 chyba jest nawet dobrym 1300, zrobię mu parę prób balonowych
    (tylko wyrzucę wszystkich z mieszkania, aby nie ogłuchli), czy da radę
    pęknąć. Bo kondona, to na pewno, robiłem już takie hece, na praktykach
    szkolnych (spokojnie, zlecone zadanie wykonałem), dziwiono się, co tak nagle
    strzeliło za przełączalnią (kros na przełacznicy telefonicznej odkurzałem).
    Ale zwykły balon nie wiem, czy pójdzie. Może prócz odkurzania (ciąg ma, może
    nawet za mocny...), wykorzystam np. do prób prądnic, albo, czy silniczek
    BLDC wykastrowany z elektroniki... jakie da parametry prądowe i czy się nie
    rozleci od obrotów? Rura jest chyba nieco szersza, niż miałem w starym
    odkurzaczu.

  • 123. Data: 2017-05-04 20:13:31
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    W dniu 25.04.2017 o 04:54, PiteR pisze:

    > uuu panie to jest bardzo nowe mieszkanie. Kiedyś dawali hojną ręką duże
    > bezpieczniki 40A i duże kredyty ;)
    >
    > Chodzi o największy bezpiecznik przy liczniku energii. Jeśli masz tylko
    > 3 x 16A to ja wysiadam z doradzania i nie snuj kolejnych kabli bo
    > szkoda twojego trudu.

    Zdecydowalem sie jednak na pociagniecie osobnego obwodu do zmywarki i
    gniazdka z czajnikiem i okapem.

    Mialem okazje widziec jakies schematy elektryczne, ale nie wiem, czy
    dobrzze zrozumialem, bo na jednym bylo cos w rodzaju

    25A-prostokat pionowy skladajacy sie z dwoch prostokatow (jeden u gory
    poziomy i drugi pionowy na dole)-prostokat poziomy z napisem TM

    Byl tez drugi rysunek (tytul: schemat tablic TM) i on chyba sie tyczy
    mieszkania, czyli byl napis 40A a ponizej schemat wylacznika chyba -
    rozne elementy - na koncu linie ktore dochodza do elementow z napisami
    typu kuchnia, pokoje itp

    A moglbys powiedziec, ile Watow moze uciagnac taka instalacja? O ile mam
    jakies pojecie o pradzie stalym, to na pradzie zmiennym nie wiem za wiele.
    Z tego co szukalem, to majac bezpiecznik 16A i napiecie 240V, to obwod
    moze pociagnac ok 3840W. Dobrze zrozumialem te wyliczenia w necie?
    A jak sie zabrac za wyliczenia dotyczace tego gniazda pod plyte? Sa tam
    3 fazy, z czego plyta korzysta z dwoch. Jak to wyliczyc? Z tego co
    zrozumialem, to w tym gniazdku jest napiecie 400V.

  • 124. Data: 2017-05-04 20:16:00
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    W dniu 25.04.2017 o 13:59, Mario pisze:

    > Chyba jednak musisz zaufać fachowcowi.

    Wiem i tak zrobilem, ale chcialbym wiedziec.

  • 125. Data: 2017-05-04 20:21:11
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    W dniu 26.04.2017 o 16:32, Uzytkownik pisze:

    > Może być i tak.

    > Najlepiej cyknij zdjęcie tej Twojej skrzynki rozdzielczej i udostępnij
    > choćby tu: http://www.tinypic.pl/ i zapodaj adres.
    Po dolozeniu tych dwoch obwodow, mam jeszcze jedno wolne miejsce z tego
    co mowil elektryk i widzialem.

  • 126. Data: 2017-05-04 20:38:46
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    W dniu 26.04.2017 o 02:53, Marek S pisze:

> [...]
    > jakiejś fazie żelazko, zmywarkę etc to dodaj moc tego urządzenia. Jeśli
    > przekroczy 5.2 kW to koniec zabawy.
    >
    > Moim zdaniem płyta grzewcza w budownictwie, gdzie dają zabezpieczenie
    > 16A nie ma sensu. Podłączysz byle co w czasie gotowania i może korki
    > wywalić. Dlatego elektryk doradził Tobie pociągnięcie oddzielnego
    > przewodu do płyty. Ja tak właśnie zrobiłem zanim zamówiłem meble etc. do
    > kuchni. Przewód dodatkowy poprowadzony został m.in. w posadce.
    >
    > Popełniłeś kosztowny błąd nie konsultując się z elektrykiem zanim
    > umeblowałeś kuchnię, pomalowałeś ściany i położyłeś podłogę. Dlatego
    Wiem, ze powinienem, ale budowlaniec twierdzil, ze wie co robic.
    Zreszta, problem z elektryka w kuchni, to nie jedyny problem elektryczny
    w mieszkaniu.

    > mówi się, że pierwszy dom buduje się dla wroga, drugi dla przyjaciela, a
    > dopiero trzeci jest tym właściwym.

    Jesli nie trafie szostki w lotto, to o budowaniu dla przyjaciela, a tym
    bardzziej dla siebie nie ma szans.

  • 127. Data: 2017-05-04 20:44:45
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    W dniu 26.04.2017 o 11:15, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup

    > On ma 2*3700W, a wiec dwufazowa.
    >
    > Widziales gdzies 3-fazowa domowego uzytku ?
    > Mam wrazenie, ze wszystkie sa 2-f.

    Jesli ilosc faz swiadczy o ilosci pobieranego pradu, to 3-fazowe, to
    pewnie beda te szerokie plyty gdzie jest wiecej niz 4 pola.

  • 128. Data: 2017-05-04 21:43:08
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

> [...]
    >
    > A do Krisa - 3 fazy oznacza, że do Twojego mieszkania pociągnięte są 4
    > przewody, jeden wspólny i 3 jako odrębne źródła zasilania ... i tak je
    A te 3 fazy, to oznacza sie moze litera L? Widzialem na rysunku L1, L2 i
    L3, a przy linii co dochodzila do plyty, to miala napipsane L1-L3.

    > traktuj. W takim przypadku powinieneś mieć przynajmniej 3 bezpieczniki,
    > po jednym na każdą fazę. Każda z faz daje po 230V. Jeśli bezpieczniki są
    > po 16A, to max. obciążenie każdej z faz wynosi 5.2kW. Jeśli podłączysz
    A jak to wyliczyles?

> [...]
    >
    > Moim zdaniem płyta grzewcza w budownictwie, gdzie dają zabezpieczenie
    > 16A nie ma sensu. Podłączysz byle co w czasie gotowania i może korki
    Co do plyty, to na schemacie bylo cos takiego.
    Szla linia do plyty i od tego oddzielala sie linia pod katem 45 stopni w
    gore z napisem 25A. Na tej linii pod katem bylo cos, co wygladalo jak 3
    malutkie koleczka. Za ta linia pod katem, byl schemat gniazdka chyba z
    napisem 16A. Ten element wygladal jak element o numerze 59 i ta kreska
    (obok cyfry 3) z elementu o numerze 58 ->
    http://www.redinpe.com/attachments/article/122/Inpe_
    144_symbole.pdf.

    To jakie tam sa w koncu bezpiecznziki? bo juz nie wiem. Z tego co
    rozumiem, to do mieszkania jest bezpiecznik 40A, a do plyty, to juz nie
    wiem. Obstawiam, ze to oznacza, ze na jedna faze jest 16A, a na cale
    gniazdko do plyty jest 25A, ale glowy nie dam, bo nie wiem jak czytac
    ten rysunek, a i nie mam go teraz pred oczami.

  • 129. Data: 2017-05-04 21:46:26
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    W dniu 27.04.2017 o 22:06, Uzytkownik pisze:
> [...]
    a.pl...

    -Draht-Industrie-Buchse-Stecker/dp/B01F0T1L2Q

    > A co stoi na przeszkodzie użycia takiego?
    >
    > http://www.tme.eu/html/PL/gniazda-i-wtyki-3-fazowe/r
    amka_7411_PL_pelny.html

    PEwnie brak wolnego miejsca pomiedzy scianaa, a meblami ;-).

  • 130. Data: 2017-05-04 21:48:33
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    W dniu 30.04.2017 o 09:16, Uzytkownik pisze:

    > No to wygonić. Przyprowadzić drugą i opowiedzieć jej dlaczego się
    > pozbyło poprzedniej :)

    Mam nadzieje, ze twoja wybranka tego nie czytala, bo pewnie ciebie
    wygonila ;-).