  • 131. Data: 2017-05-04 22:37:26
    Temat: Re: Przeciazony obwod - AGD
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-05-04 o 00:21, el_es pisze:

    > Niedawno szef Tesli mowil cos, ze 350kW to 'niedlugo' dziecinada bedzie.
    >
    > (patent na podlaczanie zewnetrznego obwodu chlodzacego baterie niedawno
    > oglosili).

    Coś mi się zdaje, że za jakiś czas pod Lidlami będą stawiać elektrownie
    jądrowe aby klienci mogli przy okazji "zatankować" auta :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 132. Data: 2017-05-04 23:37:08
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-05-04 o 21:43, Pawel pisze:

    > (...)

    Widzę, że w opis schematu dużo pracy włożyłeś :-D

    Tak czy owak nie znam się na symbolach stosowanych przez elektryków. Coś
    mi tu jednak nie pasuje. Jeśli miałbyś 3 fazy w mieszkaniu, to do
    mieszkania musiałbyś mieć 3 bezpieczniki na głównym zabezpieczeniu a nie
    jeden 40A. Ale zostawmy to.

    Oznaczenia faz to tak jak napisałeś: L1, L2, L3. Jeśli na płycie je
    masz, to raczej jest ona 3 fazowa ale można ja podłączyć do 2 lub 1 fazy
    zazwyczaj. Bo (zazwyczaj) palniki w takiej kuchni są 230V a nie 400V.
    Włącza się je pomiędzy przewód neutralny a którąś z faz lub 2 lub 3 fazy
    jednocześnie.

    Najprawdopodobniej w Twoim mieszkaniu masz faktycznie 3 fazy. Ja na
    Twoim miejscu posłuchałbym elektryka i pociągnął 4ty obwód. Chodzi o to,
    że na każdym z trzech masz zabezpieczenia po 16A. W punkcie 3 Twojego
    wątku otwierającego masz mnóstwo urządzeń. Jak sobie policzyłem w
    skrajnym przypadku może popłynąć prąd do 25A. To musi wywalić
    zabezpieczenie. Jeśli zrobisz czwarty obwód to część amperażu przejdzie
    na ten właśnie obwód. Wtedy tylko będziesz musiał pilnować by
    sumarycznie nie przekraczać 40A.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 133. Data: 2017-05-05 12:33:03
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-05-04 o 21:43, Pawel pisze:

    > To jakie tam sa w koncu bezpiecznziki? bo juz nie wiem. Z tego co
    > rozumiem, to do mieszkania jest bezpiecznik 40A, a do plyty, to juz nie
    > wiem. Obstawiam, ze to oznacza, ze na jedna faze jest 16A, a na cale
    > gniazdko do plyty jest 25A, ale glowy nie dam, bo nie wiem jak czytac
    > ten rysunek, a i nie mam go teraz pred oczami.

    Dlaczego nie rzucisz okiem na tą skrzynkę - jakie tam są bezpieczniki.
    Mam wrażenie, że masz jakiś problem z wejściem do tego mieszkania.
    P.G.

  • 134. Data: 2017-05-05 23:57:11
    Od: el_es <e...@n...poczta.no-spam.onet.nospam.pl>

    On 04-May-17 21:37, Marek S wrote:

    > Coś mi się zdaje, że za jakiś czas pod Lidlami będą stawiać elektrownie
    > jądrowe aby klienci mogli przy okazji "zatankować" auta :-)

    Eee, nie, jadrowki przeciez tez musza na cyklu Carnota zgubic te 60%
    energii..

    solar/wiatr + mega wato godziny aku ot co ;)

    -L.

  • 135. Data: 2017-05-06 00:09:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 5 May 2017 22:57:11 +0100, el_es napisał(a):

    > Eee, nie, jadrowki przeciez tez musza na cyklu Carnota zgubic te 60%
    > energii..
    > solar/wiatr + mega wato godziny aku ot co ;)

    Dachu na lidlu nie starczy.

    A 60%
    -mozna w miejska siec cieplownicza,
    -mozna w szklarnie ... u nas swieze warzywa,
    -mozna w basen.

    J.