  • 41. Data: 2023-09-02 12:56:54
    Temat: Re: Przegląd fury a wycieraczka odpadła
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 02.09.2023 o 10:34, Pete pisze:

    > a te same działające 3 diody w lampie złożonej z czterech, już są
    > bezpieczne? LOL.

    Brak właściwego oświetlenia ma wpływ na bezpieczeństwo. Szczególnie
    teraz, kiedy światła są obowiązkowe nawet podczas jazdy w dzień.

    > Kierowca zemdleje i zrobi 'bum'?

    Nie, skąd takie idiotyczne przypuszczenie?
    Chodzi o zatruwanie środowiska.

    > Przypomnę, że diagnosta wg twoich słow mówił o 'bezpieczeństwie jazdy'.

    I co takiego złego się stało, że uznał niedziałającą tylna wycieraczkę
    za usterkę bez wpływu na bezpieczeństwo jazdy?

    > Sprytnie pominąłeś mała tablicę rejestracyjną na zderzaku z miejscem na
    > dużą.

    Nic nie pominąłem, tylko nie mam zamiaru kopać się z koniem. Nie uważam
    za celowe odnoszenie się do każdego dziwnego argumentu, mającego podobno
    uzasadnić, że stwierdzenie diagnosty o bezpieczeństwie na drogach, jest
    czymś złym.

    > Jaki wpływ ma na bezpieczeństwo?
    >

    > Natomiast jako Homo nie powinieneś wierzyć we wszystko co usłyszysz.
    > Bo skończysz na... badaniu dodatkowym.

    No dobra. Przekonałeś mnie.
    Niedziałająca tylna wycieraczka ma wpływ na bezpieczeństwo i diagnosta
    powinien zatrzymywać za tę usterkę dowód rejestracyjny.

    --
    -
    Akarm

  • 42. Data: 2023-09-02 13:41:58
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 02.09.2023 o 12:22, cef pisze:

    > Ale nie zapisał w systemie.

    Ano, nie zapisał.
    Ostrzegł mnie tylko, ze to może mnie trochę kosztować przy spotkaniu z
    policją.

    > PS
    > Kiedyś zapisałem sobie na karteczce rzeczy, które diagnosta
    > wymienił jako "do zrobienia" ale jak zobaczył, że karteczkę z tymi
    > notatkami
    > chowam do dowodu rejestracyjnego, to zaprostestował:
    > bo to podkładka. A niby same pierdoły tam były na liście nie wpływające
    > na bezpieczeństwo.

    Parę lat temu, diagnosta nawet nie odnotował mojej bytności w stacji
    diagnostycznej. Stwierdził, że w dwa tygodnie nie zrobią mi progów.
    I miał rację. Kilka tygodni później pogadałem z nim i pieczątkę w
    dowodzie przystawił, żebym bez stresu pojechał do umówionego blacharza.

    --
    -
    Akarm

  • 43. Data: 2023-09-02 18:05:23
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 02.09.2023 o 12:56, Akarm pisze:

    > Brak właściwego oświetlenia ma wpływ na bezpieczeństwo. Szczególnie
    > teraz, kiedy światła są obowiązkowe nawet podczas jazdy w dzień.

    W obu przypadkach mamy świecące takie same 3 diody. Tylko, że jeden ma 2
    przepalone, a drugi - jedną.
    I ten drugi zapewnia bezpieczeństwqo jazdy w wystarczającym stopniu, w
    przeciwieństwie do pierwszego.

    LOL.

    > Nie, skąd takie idiotyczne przypuszczenie?
    > Chodzi o zatruwanie środowiska.

    Więc jaki to ma wpływ na bezpieczeństwo jazdy?
    Po ch... diagnosta to kontroluje?

    > I co takiego złego się stało, że uznał niedziałającą tylna wycieraczkę
    > za usterkę bez wpływu na bezpieczeństwo jazdy?

    Bo to nie jego widzimisię nt bezpieczeństwa jazdy stanowi, co ma uznać
    za wymagane do pozytywnego wyniku badania technicznego.
    On ma potulnie zrealizować wytyczne wymienione w <baczność>
    rozporządzeniu </baczność>

> [...]
    > za celowe odnoszenie się do każdego dziwnego argumentu, mającego podobno
    > uzasadnić, że stwierdzenie diagnosty o bezpieczeństwie na drogach, jest

    Równie dobrze mógłby stwierdzić że kolor szary więzienny wpływa na
    bezpieczeństwo jazdy, bo zlewa się z kolorem asfaltu na okolicznych drogach.
    Takie dywagacje nie na temat.

    > No dobra. Przekonałeś mnie.
    > Niedziałająca tylna wycieraczka ma wpływ na bezpieczeństwo i diagnosta
    > powinien zatrzymywać za tę usterkę dowód rejestracyjny.

    Nie zrozumiałeś.
    Diagnosta jest wyrobnikiem, który ma wykonać to, co zarządził minister
    właściwy d/s transportu czy czegoś tam.

    I nie on decyduje, czy wpływa na bezpieczeństwo jazdy, zatruwa
    środowisko, utrudnia zarządzanie krótkimi tablicami i takie tam...

    Jego odpowiedź powinna brzmieć - "nie mam tego w tabelce, to mnie nie
    obchodzi".
    Bo on jest od sprawdzenia nie tylko elementów wpływających na sprawność
    techniczną/bezpieczeństwo jazdy ale i mnóstwa innych pierdół (np
    coroczna weryfikacja oryginału homologacji zbiornika LPG, która jest
    ważna 10 lat i którą rok wcześniej z namaszczeniem oglądał i przepisywał
    jej dane do <baczność> komputera </baczność>

    Bo gdyby naprawdę zależało mu na bezpieczeństwie, to zbadałby n.p. stan
    płynu hamulcowego. Ale nie ma w tabelce, to nie sprawdza.

    --
    Pete

  • 44. Data: 2023-09-03 21:44:24
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 02.09.2023 o 18:05, Pete pisze:

    > Jego odpowiedź powinna brzmieć - "nie mam tego w tabelce, to mnie nie
    > obchodzi".

    I dokładnie to powiedział.
    Na dodatek wyjaśnił, że tylna wycieraczka nie ma wpływu na bezpieczeństwo.
    Kuźwa, niektórzy muszą za wszelką cenę zabłysnąć...

    --
    -
    Akarm

  • 45. Data: 2023-09-04 06:52:03
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2023-09-03 o 21:44, Akarm pisze:

    > I dokładnie to powiedział.

    Gdzie to napisałeś?

    > Na dodatek wyjaśnił, że tylna wycieraczka nie ma wpływu na bezpieczeństwo.

    Tu akurat bym polemizował.

    > Kuźwa, niektórzy muszą za wszelką cenę zabłysnąć...

    W końcu trafnie się samozdiagnozowałeś.

    --
    Pete

  • 46. Data: 2023-09-04 16:04:31
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 04.09.2023 o 06:52, Pete pisze:

    > Gdzie to napisałeś?

    Cytat:
    "stwierdził, że to przecież nie wpływa na bezpieczeństwo jazdy i
    dlatego nie podlega sprawdzaniu"

    > Tu akurat bym polemizował.

    Ręce opadają...
    No, cóż począć, niektórzy maja dziwne pomysły, w rodzaju wpływania
    tylnej wycieraczki na bezpieczeństwo jazdy. Tego chyba się nie wyleczy.

    > W końcu trafnie się samozdiagnozowałeś.

    Brawo Sherlocku!

    --
    -
    Akarm

  • 47. Data: 2023-09-06 18:38:17
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 04.09.2023 o 16:04, Akarm pisze:

    > Cytat:
    >   "stwierdził, że to przecież nie wpływa na bezpieczeństwo jazdy i
    > dlatego nie podlega sprawdzaniu"

    Jprd.
    Naprawdę chorujesz na sklerozę czy rżniesz tzw. głupa?
    Dla przypomnienia, bo zapewne celowo wyciąłeś, wkleiłem kontekst powyżej

    > Ręce opadają...
    > No, cóż począć, niektórzy maja dziwne pomysły, w rodzaju wpływania
    > tylnej wycieraczki na bezpieczeństwo jazdy. Tego chyba się nie wyleczy.

    Zalepiona brudem tylna szyba ogranicza jednak widoczność do tyłu.
    Zwłaszcza, jak z tyłu widać jak napierdziela TIR 90km/h a ty stoisz w korku.

    > Brawo Sherlocku!

    :)

    --
    Pete

  • 48. Data: 2023-09-07 10:52:41
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 06.09.2023 o 18:38, Pete pisze:

    > Zalepiona brudem tylna szyba ogranicza jednak widoczność do tyłu.
    > Zwłaszcza, jak z tyłu widać jak napierdziela TIR 90km/h a ty stoisz w
    > korku.

    ... to katapulta by się przydała :-)

  • 49. Data: 2023-09-08 18:20:22
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2023-09-07 o 10:52, io pisze:

    > ... to katapulta by się przydała :-)

    zwykle coś tam po prawej i lewej coś jest do ucieczki...

    --
    Pete

  • 50. Data: 2023-09-08 19:11:40
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 08.09.2023 o 18:20, Pete pisze:

    > zwykle coś tam po prawej i lewej coś jest do ucieczki...

    Że niby TIR mi się zmieści obok jak mu trochę zjadę? Rozumiem Twizy'm,
    ale ... Twizy nie ma tylnej szyby :-)