  • 11. Data: 2016-09-25 22:25:55
    Temat: Re: Przejściówka IDE-SATA
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-09-25 o 14:34, Trybun pisze:
    > Jak sie okazuje jest takie gniazdo.. Jednak z dodatkiem "PRI" - "PRI
    > IDE". Co to możne znaczyć?
    Pri od Primary, czyli pierwszy kanał IDE. Kiedyś występował jeszcze
    Secondary. Jak się przyjrzysz płycie, to być może nawet znajdziesz u
    siebie, tylko w ramach oszczędności już nie lutowano gniazda, bo i tak
    pewnie nikt nie skorzysta.

    > A poza tym co robić - kupić pasującą taśmę
    > (40 pin) podłączyć napęd , dołączyć zasilanie i już? Nie potrzeba
    > żadnej innej ingerencji w płytę główną czy BIOS?
    No. Co robić? Jak żyć? :->

    Maciek

  • 12. Data: 2016-09-25 22:28:20
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-09-25 o 15:59, Czarek pisze:
    > O jaką "ingerencję" ci chodzi? Lutować coś chcesz? ;-)
    > Podłączając DVD lub HDD do SATA potrzebujesz jakieś "ingerencji w płytę
    > główną lub BIOS"?
    > Przecież to złącze jest jak każde inne, a że wychodzi z użycia, to inna
    > sprawa.
    W sumie pytanie może jednak nie jest głupie - może mieć w biosie
    wyłączone interfejsy których nie używa.

    Maciek

  • 13. Data: 2016-09-26 10:02:22
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 24 września 2016 15:35:10 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Jest tego duzo na allegro, np:
    >
    > http://allegro.pl/ak121-adapter-przejsciowka-sata-at
    a-ide-66-100-133-i6466861951.html

    > Przy tej cenie nie ma sensu czekać 3tyg na chińczyka.

    A jest przejściówka która z sata robi esata?
    Chodzi mi o to że mam sporo obudów z dyskami, podpinam je po usb. Ale one maja złącza
    esata.
    A w desktopie nie mam gniazd esata.
    Znalazlem tylko takie cos:
    http://allegro.pl/adapter-przejsciowka-usb-3-0-do-es
    ata-6-gbps-i5842551659.html
    W sumie pewnie by starczylo ale ciekawi mnie czy da sie dokupic taki dinks aby z
    gniazd sata płyty głównej zrobic esata...

  • 14. Data: 2016-09-26 10:04:38
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 26 września 2016 10:02:23 UTC+2 użytkownik s...@g...com
    napisał:

> [...]
    > W sumie pewnie by starczylo ale ciekawi mnie czy da sie dokupic taki dinks aby z
    gniazd sata płyty głównej zrobic esata...

    Taki kabel znalazlem:
    http://allegro.pl/kabel-esata-sata-50cm-i5843175417.
    html

    Nada sie aby obudowe zewnętrzną z dyskiem i złączem esata podpiąc do płyty z
    gniazdami sata?

  • 15. Data: 2016-09-26 10:18:27
    Od: Trybun <c...@j...ru>

> [...]
    > płytę główną lub BIOS"?
    > Przecież to złącze jest jak każde inne, a że wychodzi z użycia, to

    Ingerencja w fabryczną konfiguracje sprzętu. Zworki na płycie czy
    ustawienia w BIOSie.

    Albo ty się mało orientujesz, albo ja się mylę że podłączanie urządzeń
    do płyty głównej to operacja bardziej skomplikowana niż wetknięcie
    wtyczki od nocnej lampki do gniazdka z prądem 230V..

  • 16. Data: 2016-09-26 10:18:47
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2016-09-25 o 22:25, Maciek pisze:
> [...]
    > Secondary. Jak się przyjrzysz płycie, to być może nawet znajdziesz u
    > siebie, tylko w ramach oszczędności już nie lutowano gniazda, bo i tak

    Też tak pomyślałem, tylko po co takie oznaczenie gdy gniazdo jest jedno?
    W ogóle nie przypuszczałem że na tak w miarę nowym sprzęcie znajdę
    jakiekolwiek gniazdo IDE. Dopiero post Smoka sprawił że zajrzałem do
    kompa no i okazało się że płyta posiada jeszcze taki zabytek.

  • 17. Data: 2016-09-26 10:35:07
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 26 września 2016 10:18:48 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:

> [...]
    > jakiekolwiek gniazdo IDE. Dopiero post Smoka sprawił że zajrzałem do
    > kompa no i okazało się że płyta posiada jeszcze taki zabytek.

    Bo primary ma inny adres softwareowy niz secondary.
    Kiedys na kartach muzycznych tez byly interfejsy IDE i zazwyczaj byly podpiete pod
    adres secondary.

    Dlatego pewnie ktos na plycie napisal ze to primary aby nie bylo watpliwosci ze to
    jest primary. Bo mogl byc secondary.
    Tak dla jasnosci napisane.

  • 18. Data: 2016-09-26 10:38:35
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-09-26 o 10:35, s...@g...com pisze:

> [...]
    adres secondary.

    > Dlatego pewnie ktos na plycie napisal ze to primary aby nie bylo watpliwosci ze to

    Jeszcze inny aspekt:
    w niektórych płytach kontroler SATA można przełączyć w emulację IDE
    Primary.
    Może o to chodzi?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 19. Data: 2016-09-26 14:18:48
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Niezupełnie, oni mają taką dość mocno liniową stawkę opłaty od przesyłek według wagi,
    a nie jak u nas widełki do 2 kg i od 2 kg.
    Coś jak brak opłaty za trzasnięcie drzwiami taryfy czy za nakrycie stołu (couvert)
    ;-)

    -----

  • 20. Data: 2016-09-26 17:51:05
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 26.09.2016 o 10:18, Trybun pisze:

> [...]
    > do płyty głównej to operacja bardziej skomplikowana niż wetknięcie
    > wtyczki od nocnej lampki do gniazdka z prądem 230V..

    Dla mnie od wielu lat podłączenie urządzenia IDE nie jest bardziej
    skomplikowane niż "niż wetknięcie wtyczki od nocnej lampki do gniazdka:

    Płyty zworek nie mają już od dawna, podaj model swojej płyty to
    zobaczymy co to za sprzęt.

    --
    Czarek