  • 21. Data: 2016-09-26 22:28:00
    Temat: Re: Przejściówka IDE-SATA
    Od: "Mark" <t...@p...pl>

    <s...@g...com> wrote in message
    news:5ae0f0b2-a08f-4baf-9bf2-f7e5b25b8158@googlegrou
    ps.com...
    > A jest przejściówka która z sata robi esata?
    > Chodzi mi o to że mam sporo obudów z dyskami, podpinam je po usb. Ale
    > one maja złącza esata.
    > A w desktopie nie mam gniazd esata.
    > Znalazlem tylko takie cos:
    > http://allegro.pl/adapter-przejsciowka-usb-3-0-do-es
    ata-6-gbps-i5842551659.html
    > W sumie pewnie by starczylo ale ciekawi mnie czy da sie dokupic taki
    > dinks aby z gniazd sata płyty
    > głównej zrobic esata...
    >
    > Taki kabel znalazlem:
    > http://allegro.pl/kabel-esata-sata-50cm-i5843175417.
    html

    > Nada sie aby obudowe zewnętrzną z dyskiem i złączem esata podpiąc do
    > płyty z gniazdami sata?
    Lepiej wybierz sobie coś z tego:
    http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string
    =%C5%9Bled%C5%BA+esata&search_scope=category-45940&b
    match=base-relevance-ele-1-3-0923
    --
    Mark
    k...@p...pl

  • 22. Data: 2016-09-26 22:42:19
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 26 września 2016 22:28:02 UTC+2 użytkownik Mark napisał:
> [...]
    > Lepiej wybierz sobie coś z tego:
    > http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string
    =%C5%9Bled%C5%BA+esata&search_scope=category-45940&b

    Dzieki za sugestie.
    :)

  • 23. Data: 2016-09-27 14:59:55
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2016-09-26 o 17:51, Czarek pisze:

    > Dla mnie od wielu lat podłączenie urządzenia IDE nie jest bardziej
    > skomplikowane niż "niż wetknięcie wtyczki od nocnej lampki do gniazdka:
    >
    > Płyty zworek nie mają już od dawna, podaj model swojej płyty to
    > zobaczymy co to za sprzęt.

    Tak, a dla Kukuczki wejście na K2 to tylko trening..;-)

    Ustawianie tylko poprzez BIOS?

    P5G41-M LX2/GB

    Tak nawiasem - jest w BIOSie aktywna sekcja poświęcona interfejsowi IDE.

  • 24. Data: 2016-09-27 15:04:34
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2016-09-26 o 10:35, s...@g...com pisze:

    > Bo primary ma inny adres softwareowy niz secondary.
    > Kiedys na kartach muzycznych tez byly interfejsy IDE i zazwyczaj byly podpiete pod
    adres secondary.

    > Dlatego pewnie ktos na plycie napisal ze to primary aby nie bylo watpliwosci ze to
    jest primary. Bo mogl byc secondary.
    > Tak dla jasnosci napisane.

    Osobiście myślę że ten interfejs został zamieszczony z myślą o stacji
    dyskietek. A takich stacji z łączem do SATA chyba nikt nigdy nie
    produkował.

  • 25. Data: 2016-09-27 19:43:10
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-09-26 10:02, s...@g...com wrote:
    > A jest przejściówka która z sata robi esata?

    Upewnij się że pytasz o esata a nie o esatap [1]. Różnica w tym że "p"
    ma dodatkowo zasilanie.

    [1] https://en.wikipedia.org/wiki/ESATAp

  • 26. Data: 2016-09-27 20:50:19
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 27 września 2016 19:43:21 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Upewnij się że pytasz o esata a nie o esatap [1]. Różnica w tym że "p"
    > ma dodatkowo zasilanie.
    >
    > [1] https://en.wikipedia.org/wiki/ESATAp

    Mam na mysli esata. Na obudowach tak jest napisane. No i maja one osobne zasilacze.
    Zamówiłem nieco kabli. Obaczymy jak sie sprawdzą...

  • 27. Data: 2016-09-27 22:27:24
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-09-27 o 15:04, Trybun pisze:

    > Osobiście myślę że ten interfejs został zamieszczony z myślą o stacji
    > dyskietek. A takich stacji z łączem do SATA chyba nikt nigdy nie
    > produkował.

    Do dyskietek to po pierwsze opisany jako FDD (a nie IDE), a po drugie w
    przyrodzie raczej nie występowały po dwa kontrolery FDD. Chyba raz tylko
    widziałem podwójny w jakimś kompie przemysłowym.
    Natomiast sam napęd na taśmie (pierwszy/drugi) był rozróżniany przez
    przeplot.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 28. Data: 2016-09-28 10:20:41
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2016-09-27 o 22:27, Adam pisze:

> [...]
    > tylko widziałem podwójny w jakimś kompie przemysłowym.
    > Natomiast sam napęd na taśmie (pierwszy/drugi) był rozróżniany przez

    I owszem,tak to zwykle (chyba nawet ZAWSZE) określano łącze dedykowane
    pod dyskietki. Ale tylko w sytuacji gdy na płycie znajdowało się kilka
    łączy IDE zdaje się to mieć uzasadnienie. W wypadku nowszych płyt
    głównych takie dyskietki to już czysta egzotyka.. Więc nie ma potrzeby
    aby takie jedyne łącze na płycie dedykować jako extra do dyskietek.

    Nie za bardzo się na tym znam. A więc trochę lamerskie pytanie -
    chciałem wykorzystać taśmę z starego kompa, a więc czy ma znaczenie
    którą taśmą podłączę napęd DVD w nowszym kompie? Którą tzn - od tą
    dyskietek, czy od cd/dvd ? Wyglądają identycznie, ale czy czymś się różnią?

  • 29. Data: 2016-09-28 11:05:29
    Od: Sławek Maculewicz <smacul_cut_@_here_go2.pl>

    On 2016-09-28 10:20, Trybun wrote:

> [...]
    > którą taśmą podłączę napęd DVD w nowszym kompie? Którą tzn - od tą
    > dyskietek, czy od cd/dvd ? Wyglądają identycznie, ale czy czymś się różnią?

    Nie mogą wyglądać identycznie. Różnią się.

  • 30. Data: 2016-09-28 12:13:21
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-09-28 o 11:05, Sławek Maculewicz pisze:

    > Nie mogą wyglądać identycznie. Różnią się.

    Oczywiście.
    Zawsze się różniły, odkąd zniknęły dyski twarde Winchester - te
    wielkości pralki "Frania". Pomijam "szelki" do dysków MFM, ale tam były
    dwie osobne tasiemki.

    Typowe złącze IDE to 40 pin:

    http://www.hardwarebook.info/IDE_Internal

    Złącze dyskietek ma 34 piny: