  • 31. Data: 2016-09-28 14:25:30
    Temat: Re: Przejściówka IDE-SATA
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Nowsze tasmy miały podwójna liczbę zył - co druga żyła była niewykorzystana, ale w
    ten sposób izolowała elektrycznie zyły sygnałowe.

    -----

  • 32. Data: 2016-09-28 15:03:19
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-09-28 o 14:25, ąćęłńóśźż pisze:
    > Nowsze tasmy miały podwójna liczbę zył - co druga żyła była niewykorzystana, ale w
    ten sposób izolowała elektrycznie zyły sygnałowe.

    > -----

    Ale nie chodzi o kabel 40pin/80pin (gdzie gniazdo jest to samo), tylko o
    kabel IDE 40pin vs. 34pin Floppy.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 33. Data: 2016-09-28 15:41:11
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2016-09-28 o 11:05, Sławek Maculewicz pisze:

    > Nie mogą wyglądać identycznie. Różnią się.

    Czym? W starym kompie, zewnętrznie wyglądają identycznie. Za to różni
    się od nich ta od HDD, tu wtyczka jest trochę węższa.

  • 34. Data: 2016-09-28 15:45:38
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2016-09-28 o 14:25, ąćęłńóśźż pisze:
    > Nowsze tasmy miały podwójna liczbę zył - co druga żyła była niewykorzystana, ale w
    ten sposób izolowała elektrycznie zyły sygnałowe.

    W tym wypadku nie gra roli kwestia starsza-nowsza., Chodzi o rzekomą
    różnicę miedzy taśmami przyłączeń do DVD i FDD.

  • 35. Data: 2016-09-28 16:09:02
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 28 września 2016 15:41:52 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:

    > Czym? W starym kompie, zewnętrznie wyglądają identycznie. Za to różni
    > się od nich ta od HDD, tu wtyczka jest trochę węższa.

    Nie, nie wyglądają identycznie.
    Adam już o tym pisał:

    Typowe złącze IDE to 40 pin:
    http://www.hardwarebook.info/IDE_Internal
    Złącze dyskietek ma 34 piny:
    http://www.hardwarebook.info/Internal_Diskdrive

    Kabelek fdd to i inną szerokość ma i inne sygnały przenosi niż ten od hdd.
    wygląda podobnie ale podobnośc jest taka jak złącze LPT na śledziu. Ono tez ma taki
    plaski kabel i wtyczke o podobnej budowie. tyle że sporo krótszą.

  • 36. Data: 2016-09-28 19:49:46
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 28.09.2016 o 14:25, ąćęłńóśźż pisze:
    > Nowsze tasmy miały podwójna liczbę zył - co druga żyła była niewykorzystana, ale w
    ten sposób izolowała elektrycznie zyły sygnałowe.

    Elektrycznie to izoluje izolacja (jak sama nazwa wskazuje), dodatkowe
    żyły pełnią rolę ekranu.

    --
    Czarek

  • 37. Data: 2016-09-28 21:19:26
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-09-28 o 15:45, Trybun pisze:
    > W tym wypadku nie gra roli kwestia starsza-nowsza., Chodzi o rzekomą
    > różnicę miedzy taśmami przyłączeń do DVD i FDD.
    Rzekoma różnica to kwestia wielkości wtyczki. Łopatologicznie: wtyczki
    taśmy IDE nie wciśniesz w gniazdo FDD. No chyba, że masz dużo siły :->

    Maciek

  • 38. Data: 2016-09-29 13:44:55
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2016-09-28 o 21:19, Maciek pisze:
    > Rzekoma różnica to kwestia wielkości wtyczki. Łopatologicznie: wtyczki
    > taśmy IDE nie wciśniesz w gniazdo FDD. No chyba, że masz dużo siły :->

    No fakt - nie rzekoma. Wlazłem na strych rozbabrałem starego kompa no i
    dokładnie się przyjrzałem tym plątaninom taśm IDE. I nie ma żadnych
    wątpliwości - do stacji dyskietek jest inna taśma niż do HDD i DVD.

  • 39. Data: 2016-09-29 13:45:20
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2016-09-28 o 16:09, s...@g...com pisze:

> [...]
    plaski kabel i wtyczke o podobnej budowie. tyle że sporo krótszą.

    Oczywiście masz rację. Moja pomyłka.

  • 40. Data: 2016-09-29 13:51:50
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-09-29 o 13:44, Trybun pisze:

    > No fakt - nie rzekoma. Wlazłem na strych rozbabrałem starego kompa no i
    > dokładnie się przyjrzałem tym plątaninom taśm IDE. I nie ma żadnych
    > wątpliwości - do stacji dyskietek jest inna taśma niż do HDD i DVD.

    A nie wystarczyło poczytać ile pin miały taśmy do flopa ?