  • 1. Data: 2014-07-15 11:29:58
    Temat: Przetwornica - dwa potencjały
    Od: taurus <_...@o...pl>

    Witam,

    W jaki sposób wykonać najprościej przetwornicę izolowaną
    flayback (switch TNY27x) 12V i 5V tak aby każde z napięć
    miało niezależny potencjał masy?

    Czy jest szansa na zrobienie tego na jednym transformatorze
    czy trzeba położyć dwa niezależne dla każdego napięcia?

    Zasilanie 230AV, moc 12V/~5W, 5V/~1-2W, różnica potencjałów
    tych mas będzie do chodziła do pełnego AC.

    Mój pierwszy pomysł to zaprojektować tylko wyjście 12V (<10W)
    i na wyjściu dołożyć jakąś małą zintegrowaną kostkę DC/DC (12V/5V).

    Proszę o sugestie.

    Pozdrawiam,
    --
    taurus

  • 2. Data: 2014-07-15 11:43:30
    Temat: Re: Przetwornica - dwa potencjały
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello taurus,

    Tuesday, July 15, 2014, 11:29:58 AM, you wrote:

    > W jaki sposób wykonać najprościej przetwornicę izolowaną
    > flayback (switch TNY27x) 12V i 5V tak aby każde z napięć
    > miało niezależny potencjał masy?

    Nie ma problemu. Ale musisz sobie zdawać sprawę z tego, że tylko jedno
    z tych napięć będzie porządnie stabilizowane a drugie tylko pośrednio.

    > Czy jest szansa na zrobienie tego na jednym transformatorze

    Oczywiście.

    > czy trzeba położyć dwa niezależne dla każdego napięcia?
    > Zasilanie 230AV, moc 12V/~5W, 5V/~1-2W, różnica potencjałów
    > tych mas będzie do chodziła do pełnego AC.

    Ale które z tych napięć będzie na potencjale sieci?

    > Mój pierwszy pomysł to zaprojektować tylko wyjście 12V (<10W)
    > i na wyjściu dołożyć jakąś małą zintegrowaną kostkę DC/DC (12V/5V).

    Bez sensu.

    Masz firmę? http://www.feryster.pl/polski/pytania.php?lang=pl

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2014-07-15 15:59:50
    Od: taurus <_...@o...pl>

    On 2014-07-15 11:43, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Nie ma problemu. Ale musisz sobie zdawać sprawę z tego, że
    > tylko jedno z tych napięć będzie porządnie stabilizowane
    > a drugie tylko pośrednio.

    Tak, to wiem. Jeśli chodzi o napięcia to nie muszą być super
    stabilizowane. Wyjście 12V będzie wykorzystane do sterowania
    parą MOSFETów przez driver (12V-15V jest ok). Na napięciu 5V
    będzie LDO 3.3V (zasilanie logiki).

    > Ale które z tych napięć będzie na potencjale sieci?

    Napięcie 12V będzie na fazie (L) gdy tranzystory przewodzą.

    Napięcie 5V będzie zawsze na zerze (N)

    > Masz firmę? http://www.feryster.pl/polski/pytania.php?lang=pl

    Mam i zamawiałem już w Ferysterze transformatory do innego zasilacza.
    Do aktualnego projektu wolałbym zastosować jakiś konkretny typ dostępny
    w sklepie. Może któryś model będzie się nadawał? Jeśli nie to złożę
    zapytanie.

    Czy jesteś w stanie podać przykład zbudowania samej końcówki takiego
    zasilacza?

    --
    taurus

  • 4. Data: 2014-07-15 16:17:13
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello taurus,

    Tuesday, July 15, 2014, 3:59:50 PM, you wrote:

> [...]
    > będzie LDO 3.3V (zasilanie logiki).
    > Napięcie 12V będzie na fazie (L) gdy tranzystory przewodzą.

    Czyli tak naprawdę, to obydwa uzwojenia będą na potencjale sieci
    energetycznej...

    > Mam i zamawiałem już w Ferysterze transformatory do innego zasilacza.
    > Do aktualnego projektu wolałbym zastosować jakiś konkretny typ dostępny
    > w sklepie. Może któryś model będzie się nadawał?

    Ale po co masz się dopasowywać?

    > Jeśli nie to złożę zapytanie.

    Składaj - nie ma nad czym deliberować.

    > Czy jesteś w stanie podać przykład zbudowania samej końcówki takiego
    > zasilacza?

    Ale w czym widzisz problem? Dwa uzwojenia wtórne, z których jedno jest
    objęte sprzężeniem zwrotnym a drugie nie. I tyle. Uzwojenie objęte
    sprzężeniem musi być obciążone, żeby na drugim nie pojawiały się
    niespodziewane spadki napięcia.

    Jak złożysz zapytanie, to dostaniesz schemat.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2014-07-15 17:06:59
    Od: taurus <_...@o...pl>

    On 2014-07-15 16:17, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Składaj - nie ma nad czym deliberować.

    OK, poszło.

    --
    taurus

  • 6. Data: 2014-07-15 19:01:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello taurus,

    Tuesday, July 15, 2014, 5:06:59 PM, you wrote:

    > OK, poszło.

    Widzę :)

    --
    Best regards,