  • 1. Data: 2014-07-15 11:23:47
    Temat: Stabilna przetwornica DC-DC
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Szukam jakiegoś stabilnego rozwiązania separującej przetwornicy DC-DC.
    Chodzi mi albo o 5V-5V, albo 3,3V-5V. Kluczową cechą jest stabilność
    napięcia wyjściowego. Wydajność prądowa musi wystarczyć do zasilenia
    transceivera RS485 lub CAN.
    Wystarczy skorzystać z gotowej "czarnej kostki", np. AIMTEC? A może
    powinienem sklecić taki układ z jakiegoś scalaka i garstki elementów
    dyskretnych?

  • 2. Data: 2014-07-15 12:33:51
    Temat: Re: Stabilna przetwornica DC-DC
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    W dniu wtorek, 15 lipca 2014 11:23:47 UTC+2 użytkownik Atlantis napisał:
> [...]
    > Wystarczy skorzystać z gotowej "czarnej kostki", np. AIMTEC? A może
    > powinienem sklecić taki układ z jakiegoś scalaka i garstki elementów

    Te "czarne kostki" AIMTEC-a lub QLT sprawują się całkiem dobrze.
    Według mnie nie warto bawić się w projektowanie przetwornicy od zera,
    no chyba że w celach nauki.

  • 3. Data: 2014-07-16 12:12:16
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2014-07-15 12:33, pytajacy pisze:

    > Te "czarne kostki" AIMTEC-a lub QLT sprawują się całkiem dobrze.
    > Według mnie nie warto bawić się w projektowanie przetwornicy od zera,
    > no chyba że w celach nauki.

    A są w stanie zachować odpowiednią stabilność napięcia wyjściowego?
    Napięcie nie będzie dryfowało powyżej 5V? Dla takiego ISO1050 maksymalną
    zalecaną wartością zasilania VCC2 jest 5,25V. Co prawda "absolute
    maximum" mówi o 6V, ale lepiej nie ryzykować.

    Te tanie przetwornice są w stanie spełnić te wymagania?

  • 4. Data: 2014-07-16 13:11:52
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    Wiesz, nie doktoryzowałem się nad parametrami ich działania.
    Szczerze mówiąc nie wiem jak waha się ich napięcie wyjściowe
    pomiędzy skokiem minimalnego a maksymalnego obciążenia.

    Montuję te 2 watowe w sterownik z Atmeg-ą, wyświetlaczem LCD
    z podświetleniem Led i jeszcze paroma innymi rzeczami na pokładzie
    i sprawują się całkiem dobrze.

    Widziałem gdzieś w sieci że ludzie montują je właśnie do zasilania
    izolowanych interfejsów.

    Ja bym ich tanimi nie nazwał ...

  • 5. Data: 2014-07-16 14:50:18
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-07-16 13:11, pytajacy pisze:
> [...]
    > i sprawują się całkiem dobrze.
    >
    > Widziałem gdzieś w sieci że ludzie montują je właśnie do zasilania

    Jak dobrze poszukasz to znajdzie się po 12 zł. Problem jest, że nie
    wiesz czy dany model nie wprowadza takich zakłóceń przewodzonych
    (różnicowych), że nie masz szans przejść badań EMC.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 6. Data: 2014-07-16 16:07:14
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    No właśnie, EMC ...
    Ale to chyba problem każdej przetwornicy, zwłaszcza izolowanej.
    Ale w tej kwestii powinien wypowiedź guru grupowy czyli niejaki Roman.

  • 7. Data: 2014-07-16 16:13:34
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-07-16 16:07, pytajacy pisze:
    > No właśnie, EMC ...
    > Ale to chyba problem każdej przetwornicy, zwłaszcza izolowanej.
    > Ale w tej kwestii powinien wypowiedź guru grupowy czyli niejaki Roman.

    Po zmianie na przetwornice innego producenta możesz zjechać o 10dB na
    emisji przewodzonych. Radiowych pewnie też bo z kabla zasilającego się
    wyemitują. Niby nie ma problemu, bo zmieniasz i próbujesz dalej.
    Zapłacisz kilka stów ekstra za pomiary inżynierskie. Problem tylko jak
    się ustrzec przed wstawieniem takich nadmiernie siejących elementów w
    przyszłości.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 8. Data: 2014-07-16 16:36:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello pytajacy,

    Wednesday, July 16, 2014, 4:07:14 PM, you wrote:

    > No właśnie, EMC ...
    > Ale to chyba problem każdej przetwornicy, zwłaszcza izolowanej.
    > Ale w tej kwestii powinien wypowiedź guru grupowy czyli niejaki Roman.

    Ale na jaki temat? Gotowych przetwornic ze sklepu? Nie mam o tym
    zielonego pojęcia. Przecież to byłby straszny obciach, gdybym kupował
    przetwornice.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2014-07-16 17:57:37
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości

    > Jak dobrze poszukasz to znajdzie się po 12 zł. Problem jest, że nie wiesz
    > czy dany model nie wprowadza takich zakłóceń przewodzonych (różnicowych),
    > że nie masz szans przejść badań EMC.

    Dla EMC najważniejsze są zakłócenia sumacyjne a nie różnicowe.
    P.G.

  • 10. Data: 2014-07-16 18:16:17
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-07-16 17:57, Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości

    > Dla EMC najważniejsze są zakłócenia sumacyjne a nie różnicowe.
    > P.G.

    Próbowałem korygować filtrowanie takich i takich. Ewidentnie były to
    różnicowe, zresztą chyba takie głównie powstają z kluczowania
    tranzystora w przetwornicy. Tak czy inaczej nie udało mi się zbić ich
    tak żeby przejść test w labie. Pomogła dopiero wymiana na inny model.

    --
    pozdrawiam
    MD