  • 11. Data: 2022-12-24 02:43:28
    Temat: Re: Przewód lub adapter HDMI -> DisplayPort
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 23 Dec 2022 21:30:24 +0100, Dariusz Dorochowicz wrote:

    > Pewnie nieco lepszy niż ten z HDMI, ale niekoniecznie.

    > A skąd takie wieści? Pełno jest sprzętu z DP i standard ma się całkiem
    > dobrze. I Dell wcale się z tego nie wycofał. Pierwsza z brzegu
    > współczesna stacja dokująca Della WD19 - 2xDP+HDMI. Czy to ma znaczyć że
    > DP znika?

    Ale w laptopie juz nie ma..
    A Dell ... chcialem napisac, ze jak sie przez lata promowało DP,
    to nie wypada zostawic kientow na lodzie ... ale patrz nizej.

    > DP był (i jest) w różnych innych sprzętach. Generalnie HDMI
    > jest do sprzętów bardziej domowych, DP do "poważniejszych". Laptopy same
    > w sobie rzeczywiście mają głównie HDMI, bo jak jesteś w firmie to
    > podłączasz do stacji dokującej, ale w domu raczej będziesz miał HDMI
    > właśnie do dyspozycji.

    > Jest tego więcej. Nie żebym twierdził że generalnie stacje z HDMI to
    > rzadkość, ale w tych "porządniejszych" standardem jest właśnie DP.

    Moze faktycznie cos przegapilem, bo wychodzi na to, ze ponad polowa
    monitorow w Komputroniku ma DP.

    Moze racje ma Paweł, że wiecej bitow na piksel to nie w HDMI ?

    > Ale audio w zasadzie nie istnieje, tzn podobno ktoś miał jakieś
    > implementacje, ale do standardu jako takiego nie trafiły.

    A ma glosniki w monitorze ?

    J.

  • 12. Data: 2022-12-24 03:02:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 24 Dec 2022 01:34:24 +0100, RadoslawF wrote:
> [...]
    olt-dock-g2-230w-4915472/

    > Za port HDMI producent płaci opłatę licencyjną, za DP nie i stąd jego
    > niegasnąca popularność.

    Byloby to jakies wytlumaczenie, ale ... sa jakies wspolczesne monitory
    bez HDMI?

    Widze troche w Komputroniku, na razie same Delle.

    Wrażenie o smierci DP miałem błędne ... ale ciekaw jestem czy ten
    monitor to stary.

    Ale ale ... od portu placi te licencje, od monitora, od firmy?
    Bo moze tlumaczy popularnosc DP jako drugiego portu?

    J.

  • 13. Data: 2022-12-24 09:01:41
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 24.12.2022 02:43, J.F wrote:
    [...]
    > Ale w laptopie juz nie ma..
    > A Dell ... chcialem napisac, ze jak sie przez lata promowało DP,
    > to nie wypada zostawic kientow na lodzie ... ale patrz nizej.
    Pewien nie jestem, ale coś mi się kołacze po głowie, że jakieś wynalazki
    od Apple'a były wyposażone tylko w DP (czy raczej mini DP).

  • 14. Data: 2022-12-24 10:22:49
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2022-12-24 o 09:01, JDX pisze:
    > On 24.12.2022 02:43, J.F wrote:
    > [...]
    > Pewien nie jestem, ale coś mi się kołacze po głowie, że jakieś wynalazki
    > od Apple'a były wyposażone tylko w DP (czy raczej mini DP).

    O, nie tylko Apple. ThinkPady miały, Latitude miały. Teraz, jak się
    USB-C pojawiło, to rzadziej, ale to dlatego że można to puścić przez
    USB-C. Już widziałem monitory z wejściem USB-C jako wejściem A/V.

    Pozdrawiam

    DD

  • 15. Data: 2022-12-24 10:29:15
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2022-12-24 o 02:43, J.F pisze:

    > Ale w laptopie juz nie ma..
    > A Dell ... chcialem napisac, ze jak sie przez lata promowało DP,
    > to nie wypada zostawic kientow na lodzie ... ale patrz nizej.

    W laptopie jak najbardziej jest, tylko "ukryte" w USB-C. Właśnie ta (i
    nie tylko ta) stacja dokująca korzysta z tego rozwiązania.

    > Moze faktycznie cos przegapilem, bo wychodzi na to, ze ponad polowa
    > monitorow w Komputroniku ma DP.

    Pewnie że ma. Ba, zdarzają się takie, które do kompletu mają jeszcze
    wyjście DP. Czy w Komputroniku to nie wiem.

    > Moze racje ma Paweł, że wiecej bitow na piksel to nie w HDMI ?

    DP ma trochę fajnych możliwości.

    > A ma glosniki w monitorze ?

    :)

    Pozdrawiam

    DD

  • 16. Data: 2022-12-24 10:49:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 24 Dec 2022 10:29:15 +0100, Dariusz Dorochowicz wrote:

    > W laptopie jak najbardziej jest, tylko "ukryte" w USB-C. Właśnie ta (i
    > nie tylko ta) stacja dokująca korzysta z tego rozwiązania.

    USB-C to IMHO jeszcze jeden standard, jakby ich bylo mało :-(

    > Pewnie że ma. Ba, zdarzają się takie, które do kompletu mają jeszcze
    > wyjście DP. Czy w Komputroniku to nie wiem.

    > DP ma trochę fajnych możliwości.

    Ale sie doczytalem, ze i HDMI pozwala na 48b/pixel.

    > :)

    Tak swoją drogą, to mialem do lapka monitor, co sie uparcie instalował
    jako urządzenie dzwiekowe (przez HDMI), tyle ze mial tylko wyjscie
    sluchawkowe.

    Ale swoją drogą ... HDMI ma trzy pary drutow na dane, DVI 6, standard
    transmisji podobny - to co za problem wplesc audio tak samo jak w
    HDMI?

    J.

  • 17. Data: 2022-12-24 12:28:09
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 24.12.2022 10:22, Dariusz Dorochowicz wrote:

    > O, nie tylko Apple. ThinkPady miały, Latitude miały. Teraz, jak się
    Latitude to zdaje się wspomniany Dell posądzany o promowanie DP. :-)

    > Już widziałem monitory z wejściem USB-C jako wejściem A/V.
    No tak. Eizo takie robi. Aczkolwiek na wszelki wypadek dają też DP lub hDMI.

  • 18. Data: 2022-12-24 14:59:43
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 24.12.2022 o 10:49, J.F pisze:
    > Ale swoją drogą ... HDMI ma trzy pary drutow na dane, DVI 6, standard
    > transmisji podobny - to co za problem wplesc audio tak samo jak w
    > HDMI?

    głównie taki, że dvi jest od dawna martwe - nowe specyfikacje hdmi i dvi są
    odpowiednio 6
    i 10 razy szybsze

  • 19. Data: 2022-12-24 21:20:53
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 24.12.2022 o 03:02, J.F pisze:

> [...]
    >
    > Ale ale ... od portu placi te licencje, od monitora, od firmy?
    > Bo moze tlumaczy popularnosc DP jako drugiego portu?

    Od portu.

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2022-12-25 10:43:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 24 Dec 2022 21:20:53 +0100, RadoslawF wrote:

    > Od portu.

    A wiki pisze, ze od urzadzenia.

    J.