  • 11. Data: 2016-09-25 16:59:22
    Temat: Re: Przez miasto 23km czy obwodnicą 37km?
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-09-25 o 16:43, Bolko pisze:

    > Przypomniała mi się historia:
    > Kuzyn postanowił oszczedzać parę lat temu.
    > I postanowił używać silnika zamiast hamulców.
    > Jak przyszło mu zapłacić za wymianę sprzęgła to mu przeszło.

    A jak on hamował silnikiem używając sprzęgła do tego?
    To tak jakby od jazdy w mieście szybciej zużywała się tapicerka.

  • 12. Data: 2016-09-25 18:50:20
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu niedziela, 25 września 2016 16:59:24 UTC+2 użytkownik cef napisał:

    > A jak on hamował silnikiem używając sprzęgła do tego?
    > To tak jakby od jazdy w mieście szybciej zużywała się tapicerka.

    http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/hamowanie-siln
    ikiem-jak-to-sie-robi/envjh

  • 13. Data: 2016-09-25 19:28:43
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-09-25 o 18:50, Bolko pisze:

    > http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/hamowanie-siln
    ikiem-jak-to-sie-robi/envjh

    Akurat ja tak nie hamuję (zatrzymuję), ale w czym ten sposób wymaga
    częstszego użycia sprzęgła? Przecież, żeby dostosować się do warunków
    ruchu, trzeba tak samo zredukować z użyciem sprzęgła. Jedynie żeby się
    zatrzymać, to ja hamuję akurat inaczej, bo do bólu, czyli jak już mam
    niewielką prędkość, to wtedy nie bawię się w redukowanie kolejnych
    biegów, tylko przy tych 20km/h wrzucam na luz.
    Jeżdżąc wg tego sposobu bez hamowania silnikiem, to sprzęgła używa się
    tak samo.
    Więc ten twój kuzyn, to jakąś ciężką nogę ma i tyle.
    Znam takiego co w każdym aucie ma sprzęgło do wymiany po 50 tysiącach.
    Po pierwszym przypadku wszyscy myśleli, że to cinquecento, więc miało
    prawo paść, ale w kolejnym aucie tez tyle wyjechał, więc raczej kierowca
    do d....

  • 14. Data: 2016-09-25 19:52:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.09.2016 o 18:50, Bolko pisze:

    > http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/hamowanie-siln
    ikiem-jak-to-sie-robi/envjh

    A można po ludzku, po chucka redukować o 1 bieg i rzeczywiście katować,
    albo przynajmniej niepotrzebnie zużywać sprzęgło, skoro wystaczy się
    toczyć na biegu na którym jechałeś aż dojdziesz do jakiś 800 obrotów
    (chwile powyżej tego jak ECU paliwo zacznie podawać), wrzucić luz i
    zahamować końcówkę dedykowanymi do hamowania tarczami i klockami?

    Tak wiem, w razie jakbyś ze względów bezpieczeństwa uznał, ze nalezy
    szybko przyspieszyć - np przebić się przed stojące przed tobą samochody
    taranem, albo wwalić się na czerwonym na skrzyżowanie, albo... w
    zasadzie skoro hamowałeś, to znaczy, że przyspieszać pewnie nie ma
    gdzie, bo po coś jednak hamowałeś;)

    Pomijając to, że akurat "agresywne" do jedynki hamowanie tylko silnikiem
    bezpieczne jest średnio, bo stopy się nie załaczają i z punktu widzenia
    następnika to może być chamowanie a nie hamowanie (tak wiem - bezpieczny
    odstęp, ale po coś światła stopu wymyślono i na przeglądzie sprawdzają).

    Shrek

  • 15. Data: 2016-09-25 21:30:51
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Shrek"

> [...]

    następnika to może być chamowanie a nie hamowanie (tak wiem - bezpieczny
    odstęp, ale po coś światła stopu wymyślono i na przeglądzie sprawdzają).
    ---
    Skoro chcesz w początkowym etapie hamować silnikiem to czemu dalsze
    hamowanie z redukowaniem biegów już nie jest ok ?

  • 16. Data: 2016-09-25 22:08:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.09.2016 o 21:30, re pisze:

    > Skoro chcesz w początkowym etapie hamować silnikiem to czemu dalsze
    > hamowanie z redukowaniem biegów już nie jest ok ?

    Bo po co? A dodatkowo napisałem - zużywasz sprzęgło, jak hamujesz tylko
    silnikiem to nie świecisz stopami, musisz dodatkowo bez sensu wykonywać
    zbędne machania wajchą i pedałami. W imię czego?

    Shrek

  • 17. Data: 2016-09-25 22:10:23
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Skoro chcesz w początkowym etapie hamować silnikiem to czemu dalsze
    > hamowanie z redukowaniem biegów już nie jest ok ?

    Bo zazwyczaj samochód już tak wolno się toczy na tych 800 obrotach, że
    nie ma sensu.

  • 18. Data: 2016-09-25 22:38:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Bo sie szybciej zuzywa. Przejedz sto razy po tysiac kilometrow na trasie i zrob sto
    tysiecy w miescie. W ktorym przypadku bedziesz czesciej wsiadal i wysiadal?

  • 19. Data: 2016-09-25 23:21:15
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Shrek"

    > Skoro chcesz w początkowym etapie hamować silnikiem to czemu dalsze
    > hamowanie z redukowaniem biegów już nie jest ok ?

    Bo po co?
    ---
    Po co w ogóle silnikiem hamować ?

    A dodatkowo napisałem - zużywasz sprzęgło,
    ---
    Stać mnie :-)

    jak hamujesz tylko
    silnikiem to nie świecisz stopami,
    ---
    No i o to chodzi. :-)
    W początkowym etapie, gdy hamujesz silnikiem, też nie świecisz. Możesz dalej
    nie świecić aż naprawdę trzeba będzie hamować. A może nie będzie trzeba.

    musisz dodatkowo bez sensu wykonywać
    zbędne machania wajchą i pedałami.
    ---
    Podczas normalnej jazdy też machasz wajchą i pedałami. Dzięki machaniu masz
    zawsze samochód w optymalnej kondycji.

    W imię czego?
    ---
    Gładkie jeżdżenie po drogach.

  • 20. Data: 2016-09-25 23:21:20
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Uncle Pete"

> [...]
    > hamowanie z redukowaniem biegów już nie jest ok ?

    Bo zazwyczaj samochód już tak wolno się toczy na tych 800 obrotach, że
    Dlatego należy zredukować wcześniej :-)