  • 21. Data: 2016-09-26 11:22:17
    Temat: Re: Przez miasto 23km czy obwodnicą 37km?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "tintin" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Gdzie spalę więcej? jadąc do celu przez miasto odcinek 23km czy
    >wykorzystując obwodnicę gdzie 4/5 odległości z tych 37 km to jazda
    >obwodnicą z prędkością powiedzmy 100/h
    >mały samochód benzynowy

    To raczej obwodnica oszczedniej.

    Ale ja mam obwodnice autostradowa, predkosc raczej 130-160, poza
    godzinami szczytu i jeszcze miesiac temu miasto dosc przejezdne -
    obwodnica mi wychodzilo jakies 20km dalej i moze 5 minut krocej.

    A autostrada to tez pare zatrzyman (bramki), zwolnien ... no i ciekaw
    jestem jak lepiej.
    No, moze kiedys wlacze komputer, zobaczymy co on powie :-)
    W miescie auto duzo pali, a na autostradzie z kolei nieduzo :-)

    J.

  • 22. Data: 2016-09-26 11:45:52
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 26 września 2016 11:22:31 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > No, moze kiedys wlacze komputer, zobaczymy co on powie :-)
    > W miescie auto duzo pali, a na autostradzie z kolei nieduzo :-)

    To i ja dołączę z moim "kul story".
    Mialem kiedys dojazdy do pracy. Przez sląsk.
    Jak jechalem na 7 rano to bez problemu wioski-bytom-chorzów-katowice sie jechało w
    jakieś 40 minut. Jakieś 38km.
    Jak mi rozgrzebywali coś to przełączałem się na wioski-zabrze-ruda-DTS-katowice.
    Czasy podobne, podobnie daleko.

    Ale czasem wracać mi sie w korkach nie chciało.
    To jechałem autostrada. Co ciekawe jadąc autostrada mialem 50km ale ani jednych
    świateł i tylko 1 miejsce gdzie trzeba ustąpić pierwszeństwa.
    I czasy były na poziomie 30-35minut.

    Ale spalanie wyższe więc sie nie opłacało pod tym względem.

    Tak czy siak fajne w tym było to że miałem alternatywe. I mogłem wybierać jak dziś
    do/z pracy pojade.

    PS. Przez sląsk 79-ka daje sie wieczorem całkiem szybko przejechać. Byle ruch nie był
    duży. nie ma za wiele skrzyżowań gdzie trzeba czekać...

  • 23. Data: 2016-09-26 13:51:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    A ja sie czasem zastanawiam. Paliwa wiecej, czasu wiecej - czy jest
    sens wygodnie ekspresowka ?

    Albo np kilometrow wiecej, czasu tyle samo, paliwa ... kto wie ...
    powiedzmy, ze tyle samo.

    >Jeżeli to ma być jednorazowy przejazd to ewentualna róznica w
    >spalaniu jest
    >pomijalna i niech jedzie obwodnicą.
    >Jeżeli to ma być badanie na optymalizację codziennego przejazdu to
    >trzeba
    >zrobić tak:
    >- przejechac przez miasto i zanotowac srednie spalanie z tego odcinka

    23 km ... za male zuzycie na rzetelny pomiar.
    Trzeba by z dwa tygodnie jezdzic, albo jakis zbiornik pomiarowy
    dolozyc.
    Ewentualnie uwierzyc komputerowi...

    >- przjechac obwodnica i zanotowaćsrednie spalanie
    >- obliczyc koszt paliwa.

    Opony, sprzeglo, amortyzatory ...

    J.

  • 24. Data: 2016-09-26 20:04:40
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 25-09-2016 o 14:00, Budzik pisze:

    > Czesto jezdze ok 14.00 z Gadek do Rokietnicy - przez obwodnice ok 40min,
    > przez miasto 1,2h. Oczywiście jezdze obwodnica bo nawet jak oszczedze litr
    > paliwa to strata 40 minut kosztuje duzo duzo wiecej.

    Dokładnie o takiej trasie myślałem, też ją zazwyczaj robię (choć
    najczęściej popołudniu lub w weekend)
    No może z dwoma wariantami pobocznymi czyli do DK92, lub DK11 na Oborniki.