    From: PD <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Punkt podparcia
    Date: Sat, 20 Jan 2024 09:26:38 +0100

    Cześć,

    Jest zima i jest zimno, więc człowiek na spokojnie cały czas pali i
    planuje, co i jak zrobi na działce gdy się zima skończy. Mam na tapecie
    taki temat - w zeszłym roku zrobiłem sobie taki dżinks do gięcia prętów.
    Amatorka, pewnie szybko by się rozleciał, gdyby choć raz zadziałał. A
    nie zadziałał z prostej przyczyny - nie mam na działce nic takiego do
    czego można by to zamocować i nie ruszało by się to przy działaniu dużym
    ramieniem. Ogólnie przydało by się coś stabilnego związanego z gruntem,
    do czego można by mocować różne rzeczy, czyniąc je sobie poddanymi
    brutalną siłą.

    Plan jest taki, żeby zrobić jakąś stalową konstrukcję, wykopać dół,
    wsadzić i zalać betonem, tak żeby wystawała i można było do niej mocować
    różne pierdóły. Pomysł na konstrukcję, to 4 belki połączone kratownicą.
    Ta część kratownicy która będzie w betonie, będzie też robić za
    zbrojenie (wiem, że to trzeba pospawać specjalną elektrodą). Pytanie co
    lepsze na belki w tej sytuacji, profil otwarty, profil zamknięty, czy po
    prostu pręt? W tym jestem noga. Druga sprawa to jaki beton. Parametr pt.
    odporność na ściskanie jest tu bezużyteczny, bo w naszym przypadku
    będziemy mieli do czynienia raczej z udarem niż stałą siłą. Wujek google
    raczej woli odpowiadać na pytanie, jak przy pomocy udaru rozwalać beton.
    Pytania - jak beton na udar uodpornić, konsekwentnie unika. Jeśli
    możecie coś podpowiedzieć, to będę wdzięczny. To taka wstępna koncepcja,
    może ten punkt podparcia można zrobić zupełnie inaczej?

    PD