  • 1. Data: 2010-10-07 19:43:06
    Temat: Pytanie do "oponiarzy", konkretnie Fiat Uno
    Od: r...@k...pl

    Fiat Uno rocznik 2000, silnik 900. Według instrukcji (inna sprawa, że
    durnowato napisanej) powinien mieć dla tej wersji opony 135 R 13 S. Autko
    kupione przez autokomis od poprzedniego właściciela ma - opony z tyłu -
    145/R13 74Q Ultra Grip Good Year (mocno zjechane i na tym obniżyłem cenę),
    z przodu - Michelin 155/70 R13 75T. Dla auta wystawione jest przez Fiat
    Auto Poland świadectwo homologacji z którego wynika, że opony mają być 135
    R13 ale mogą też być stosowane 145 R13, 155/70 R13 lub 165/65 R13. Idzie
    się pogubić ale właśnie dlatego mam do fachowców pytanie. Mam zamiar (a
    właściwie mój syn) pojeździć tym autem nie więcej niż 5 lat. W związku z
    tym chcę założyć mu nowe zimówki i niech sobie nimi jeździ jak najdłużej
    (bez zmiany letniej). Jaki rozmiar w takim przypadku mam kupić?

    --
    Z pozdrowieniami
    RonnyPL - r...@k...pl

  • 2. Data: 2010-10-08 07:26:26
    Temat: Re: Pytanie do "oponiarzy", konkretnie Fiat Uno
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

> [...]
    > tym chcę założyć mu nowe zimówki i niech sobie nimi jeździ jak najdłużej
    > (bez zmiany letniej). Jaki rozmiar w takim przypadku mam kupić?

    Co to za rozmiary 145/R13 74Q albo 145 R13 albo 135 R13? Zwykle do danego
    auta (to się zgadza z Twoją instrkcją) pasuje kilka typów opon, ale zgadzają
    się one co to średnicy koła razem z oponą. Czyli jak chcesz szersze to
    powinny mieć niższy profil. Jesli masz znany jakiś rozmiar np 155/70 R13 to
    pozostałe obliczysz. Łatwo to obliczyć i sa nawet w necie kalkulatory.
    Możesz tez wyjśc od drugiej srony czyli od rozmiaru felgi. Musisz zczytac
    oznaczenie i sprawdzić jaka opona najlepiej będzie na niej pasowała (zwykle
    środek przedziału jeśli chodzi o szerokość)

  • 3. Data: 2010-10-08 08:52:35
    Od: r...@k...pl

    Dnia Fri, 8 Oct 2010 07:26:26 +0200, Agent napisał(a):

> [...]
    > oznaczenie i sprawdzić jaka opona najlepiej będzie na niej pasowała (zwykle
    > środek przedziału jeśli chodzi o szerokość)

    No tak właśnie durnowato jest podane a nawet opisane na tych Good Yearach.
    Ale obliczyłem kalkulatorem pozostałe wartości. Cenowo najlepiej wychodzą
    155/70 R13 ale jak jest w końcu z ta jazdą po śniegu? Też czytałem o tym w
    necie i jedni twierdzą, że lepiej mieć węższe a inni
    (http://www.opony.com.pl/artykul/czy-wezsze-opony-na
    -zime-sa-lepsze/?id=18)
    wręcz odwrotnie. Gdzie leży prawda?

    --
    Z pozdrowieniami
    RonnyPL - r...@k...pl

  • 4. Data: 2010-10-08 09:10:21
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

> [...]
    > 155/70 R13 ale jak jest w końcu z ta jazdą po śniegu? Też czytałem o tym w
    > necie i jedni twierdzą, że lepiej mieć węższe a inni

    Kup te 155/70r13

  • 5. Data: 2010-10-08 11:27:07
    Od: r...@k...pl

    Dnia Fri, 08 Oct 2010 09:10:21 +0200, Grzegorz Prędki napisał(a):

    > Kup te 155/70r13

    Na Twoją odpowiedzialność!:)))

    --
    Z pozdrowieniami
    RonnyPL - r...@k...pl

  • 6. Data: 2010-10-08 11:28:58
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Agent" <w...@o...ue> wrote in message

> [...]
    > zgadzają się one co to średnicy koła razem z oponą. Czyli jak chcesz
    > szersze to powinny mieć niższy profil. Jesli masz znany jakiś rozmiar np

    Akurat szerokosc i profil nie maja nic do rzeczy, mowisz chyba o srednicy
    opony.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 7. Data: 2010-10-08 13:10:29
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
    > "Agent" <w...@o...ue> wrote in message

    > Akurat szerokosc i profil nie maja nic do rzeczy,

    Czyli co się nie zgadza?

    mowisz chyba o srednicy
    > opony.

    Tak mówię że średnica opony ma byc taka sama (zbliżona) w zależności od
    paramterów szerokość/profil.

  • 8. Data: 2010-10-08 15:06:45
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Agent" <w...@o...ue> wrote in message

    > Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości

    > Czyli co się nie zgadza?

    "Czyli jak chcesz szersze to powinny mieć niższy profil"

    Dlaczego powinny?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 9. Data: 2010-10-08 18:27:11
    Od: Fishman <a...@m...pl>

    W dniu 2010-10-07 19:43, r...@k...pl pisze:
    > Fiat Uno rocznik 2000, silnik 900.

    Ergh... musiałeś mu kupić akurat ten który jest najbardziej mułowaty, a
    pali więcej od litrowca?

> [...]
    > Auto Poland świadectwo homologacji z którego wynika, że opony mają być 135
    > R13 ale mogą też być stosowane 145 R13, 155/70 R13 lub 165/65 R13.

    Z oponami do Uno było tak, że oryginalnie litrowy miał 135/80R13, pod
    koniec produkcji montowano także 145/80R13 lub 145/70R13. Silniejsze
    modele (np. 1.4) miały już opony 155/70R13 i takie właśnie polecałbym
    założyć. Różnicy cenowej między nimi nie ma wielkiej, a na takich się po
    prostu lepiej jeździ.

> [...]
    > tym chcę założyć mu nowe zimówki i niech sobie nimi jeździ jak najdłużej
    > (bez zmiany letniej). Jaki rozmiar w takim przypadku mam kupić?

    Jeżeli auto ma jeździć na nich cały rok, to zastanów się może nad
    wielosezonówkami. Uno ma dobrą dzielność terenową i jeżeli nie wyjedzie
    skądś na wielosezonówkach, to i zimowe niewiele mu pomogą.
    Ja mam teraz Navigatory 2 i sprawdzają się dobrze i na suchym w lecie i
    na takim śniegu jak zeszłej zimy. Zastrzeżenia mam tylko do hamowania na
    mokrym, ale tak mają chyba wszystkie Dębice.

    Fishman

  • 10. Data: 2010-10-08 22:16:30
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    > "Agent" <w...@o...ue> wrote in message

    > "Czyli jak chcesz szersze to powinny mieć niższy profil"
    >
    > Dlaczego powinny?

    Bo profil to % szerokości więc jak zołożysz szerszą oponę to musisz miec
    niższy profil aby uzyskać tą samą średnicę
    Przykład: zakładając oponę 155/70 R13 możesz zastosować jako zamiennik opone
    145/75 R13