  • 1. Data: 2011-06-26 22:18:19
    Temat: Pytanie - sprowadzenie auta z DE
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    Witam
    Będę jechał przez Niemcy i mam na oku jedno auto które chciałbym kupić
    ale że jadę przy okazji i w Niemczech będę na pewno po zamknięciu
    urzędów to raz a dwa mogę go zabrać (auto) dopiero w drodze powrotnej
    ca. za 4 tygodnie. Auto jest od prywatnego sprzedawcy. I takie rodzą się
    pytania:
    1. Auto kupuje od prywatnego właściciela - auto nie jest wymeldowane.
    Jak pisałem będę na miejscu po zamknięciu urzędów. Jeśli dobrze
    doczytałem to wymeldowanie mogę zrobić ja ale czy też po 4 tygodniach
    tzn w dniu jak będę wracał?. Auto ma przegląd do 03\2012. Co w okresie
    od zakupu do wymeldowania?Ubezpieczenie?
    2. Auto będzie wcześniej wymeldowane jak je można przetrzymać do mojego
    powrotu? Czy tylko parking strzeżony (oczywiście nie chodzi o kradzież
    tylko o papiery - ubezpieczenie, tablice a w zasadzie ich brak) czy może
    stać na ulicy? Jakie są koszty parkingu strzeżonego w D?

    Oczywiście w celu powrotu autem na kołach wykupię odpowiednie tablice z
    ubezpieczeniem.
    Ew. co z nim ustalić przez telefon wcześniej?
    pozdrawiam
    marcin jan

  • 2. Data: 2011-06-27 12:56:27
    Temat: Re: Pytanie - sprowadzenie auta z DE
    Od: "RoB" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Jan" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ubezpieczeniem.
    > Ew. co z nim ustalić przez telefon wcześniej?

    Mozesz zakupic i wracajac wyrobic tablice na powrot ( niemiec bedzie mial
    czas na wyrejstrowanie auta) lub zostawic zaliczke i wracajac odebac i
    zplacic za autko i wtedy wymeldowac i wyrobic tablice powrotne, ale wiecej
    czasu bedziesz musial poswiecic w urzedzie, ale wszystko do zalatwienia w
    jeden dzien (kwestia znajomosci jezyka i umiejetnosci dogadania sie ;))
    Pamietaj tylko, ze niektore urzedy dzialaja... do 12.00 :(
    Zaden parking strzezony nie bedzie ci potrzebny, chyba moze poczekac na
    podjezdie u poprezdniego wlasciciela ???
    Przy perfekcyjnej znajomosci j. niemieckiego i pelnym zaufaniu niemca mozesz
    dogadac sie i isc ekstremalnie na taki numer:
    niemiec wyrejstrowuje autko w swoim wydz. komunikacji, ale tablice i
    ubezpieczenie jest wazne do 24.00. Jesli zdarzysz wrocic do domku w tym
    czasie, twoj zysk ;)

    RoB

  • 3. Data: 2011-06-27 20:21:58
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 11-06-27 12:56, RoB pisze:
> [...]
    > niemiec wyrejstrowuje autko w swoim wydz. komunikacji, ale tablice i
    > ubezpieczenie jest wazne do 24.00. Jesli zdarzysz wrocic do domku w tym

    ok. małe sprostowanie auto zostało już wyrejestrowane. Więc pozostaje
    kwestia przechowania auta do mojego powrotu. Nie wiem czy Niemiec
    będzie chciał zostawić te auto u siebie, może nie mieć miejsc etc. W
    każdym razie chciałem się zapytać czy takie auto wymeldowane może stać
    bezkarnie na drodze publicznej czy musi być na jakimś prywatnym terenie.
    Pewnie można zrobić jakieś tablice z 30 dniowym ubezpieczaniem ale
    podejrzewam że będzie drogo. Jak ostatnio byłem w komisie to komistant
    miał jakieś blachy w celu umożliwienia jazdy próbnej. Bo jak rozumiem
    jak auto zostało wymeldowane to zjazdy próbnej legalnie nici.
    Ew. przychodzi mi do głowy taki pomysł aby na czas postoju wsadzić
    jakieś inne blachy (mam jakieś stare z Francji). Wówczas teoretycznie
    nie powinno to kłóć specjalnie w oczy.
    pozdrawiam
    marcin jan

  • 4. Data: 2011-06-28 00:07:47
    Od: "RoB" <r...@g...pl>

> [...]
    > chciałem się zapytać czy takie auto wymeldowane może stać bezkarnie na
    > drodze publicznej czy musi być na jakimś prywatnym terenie.

    Roznie z tym bywa, nie ma na to reguly, ale 4 tygodnie to duze ryzyko.
    Lepiej dogadac z kims i zostawic na terenie czyjejs posesji, bez znaczenia,
    prywatnie czy firma. Jak dogadasz sie i zostawisz na firmowym, bedzie
    bezpiecznie stal, aby tylko nie "kół w oczy" w wjezdzie, lepiej z boku.
    Niemcy to specyficzny, policyjny narod. Podpierdalanie i interesowanie sie
    nie swoimi sprawami maja we krwi od urodzenia.

    > Pewnie można zrobić jakieś tablice z 30 dniowym ubezpieczaniem ale
    > podejrzewam że będzie drogo.

    Najkrotsze masz 4-7 dni, pozniej 1-2 tygodnie, miesiac, itp. Wykupujesz na
    ile chcesz, mozesz i na rok ;) Cen nie pamietam, poszukaj w necie.

    > Jak ostatnio byłem w komisie to komistant miał jakieś blachy w celu
    > umożliwienia jazdy próbnej. Bo jak rozumiem jak auto zostało wymeldowane
    > to zjazdy próbnej legalnie nici.

    Wlasciciele maja tablice probne (czerwone na bialym tle) i ksiazeczke, w
    ktorej wpisuja dane autka. Przewaznie wykorzystuja je, do przejechania z
    punktu A do punktu B (komis- wydz. komunikacji w celu wyrobienia tablic
    "zjazdowych". Ale watpie, zeby taki zgodzil ci sie na wypisanie tablic i
    przejazdzke. Chyba, ze kupujesz ferrari i zostawiasz cala kase na ladzie,
    wtedy moze pojdzie na takie ustepstwo ;)
    Mozesz liczyc co najwyzej, na "kolko" po jego placu, i to, zadko sie zdarza.
    Dostajesz kluczyki do reki, odpalasz i... to wszystko na co mozesz sobie
    pozwolic ;)

    > Ew. przychodzi mi do głowy taki pomysł aby na czas postoju wsadzić jakieś
    > inne blachy (mam jakieś stare z Francji). Wówczas teoretycznie nie powinno
    > to kłóć specjalnie w oczy.

    Na 4 tygodnie, nie ryzykowalby na taki numer na drodze publicznej lub
    parkingu np. sklepowym. Kontrola murowana, a i klopoty nie male, pozniej cos
    takiego odkrecic, wspolczuje. Nie wiem, czy przestalby samotnie 24h, chyba
    ze gdzies w zaufanej dzielnicy, waskiej ulicy, miedzy lokalnymi, znajomymi
    autkami, zastawiony na styk. I to ktos musialby miec go na oku, by w razie
    kontroli móc wyjasnic o co biega. Wazne, azeby mial wtedy umowe
    kupna-sprzedazy i BRIEF.
    Niemcy to... czytaj wyzej ;)

    Co innego na prywatnej lub firmowej posesji, tam mozesz robic za zgoda
    wlasciciela, co chcesz, mozesz i chinskie, austrtalijskie tablice zalozyc,
    jakie tylko chcesz.

    > pozdrawiam
    > marcin jan

    powodzenia w zakupach
    RoB

  • 5. Data: 2011-06-29 21:05:19
    Od: Matt <m...@g...com>

    On 27 Cze, 12:56, "RoB" <r...@g...pl> wrote:
    > niemiec wyrejstrowuje autko w swoim wydz. komunikacji, ale tablice i
    > ubezpieczenie jest wazne do 24.00. Jesli zdarzysz wrocic do domku w tym
    > czasie, twoj zysk ;)

    Tego nie bylbym pewien. Jak ja kupowalem samochod, sprzedajacy przy
    wyrejestrowaniu musial oddac tablice (ubezpieczenie i tak by nie
    przeszlo, bo mial je tylko na siebie).

    --
    Matt

  • 6. Data: 2011-06-29 22:08:21
    Od: "RoB" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "Matt" <m...@g...com> napisal w wiadomosci
    y.googlegroups.com...

    > Tego nie bylbym pewien. Jak ja kupowalem samochod, sprzedajacy przy
    > wyrejestrowaniu musial oddac tablice (ubezpieczenie i tak by nie
    > przeszlo, bo mial je tylko na siebie).

    To wszystko zalezy od sprzedajacego i zaufania do ciebie ;)
    Tablice, jak bedzie chcial, moze zachowac dla siebie, chyba ze trafi na
    rude, grube babsko ;) Bedzie tylko znak, ze sa niewazne, tj. wazne do 24.00.
    Ubezpieczenie jest na niego, wiec musisz mu je pozniej odeslac, ale moze
    uzyczyc ci autko na kilka h, co prawda, w razie kontorli jest troche
    tlumaczenia, ale ogolnie nie jest to nielegalne.
    Jednak, takie numery moga przejsc tylko przy granicy, ze moment i jestes w
    polandii, z glebi niemiec, np. bawarii balbym sie na taki numer.
    Zolte zjazdowki na 5 dni kosztuja 100-120 eurusow, wybor nalezy do
    kupujacego .

    RoB