  • 1. Data: 2009-05-21 08:02:20
    Temat: RAID 0 ;)
    Od: Tomek Głowacki <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl>

    Witam!

    Na początku uprzedzając malontentów i wujków dobra rada - wiem, backup,
    wiem, ryzyk fizyk i że taki lajf. Pytam tylko, czy jest jakakolwiek
    możliwość, jeśli trochę wysypał się dysk z macierzy RAID 0, aby go
    delikatnie naprawić? Metody są, tylko coś google podrzuca strasznie
    stare linki (2000-2005), jeszcze z czasów sławnych HPT.

    Nie jest uszkodzony fizycznie, raid założony na Intel ICH8. Coś się
    wczoraj pochrzaniło po deframgentacji, dziś już Intel Matrix Storage
    Manager krzyknął że jeden dysk jest "failing". Pewnie jakieś kilka badów
    wylazło na jednym z dysków.

    Da się to jakoś ogarnąć? Odłączyć ten uszkodzony i próbować go
    naprawiać? Czy jakoś całościowo?

    Pozdr,
    Tomek

  • 2. Data: 2009-05-21 08:30:46
    Temat: Re: RAID 0 ;)
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Tomek Głowacki pisze:
> [...]
    > wylazło na jednym z dysków.
    >
    > Da się to jakoś ogarnąć? Odłączyć ten uszkodzony i próbować go

    W Intel matrix storage console masz cos takiego jak sprawdzanie raidu.
    Czasem (zwłaszcza na starszych wersjach, 8.2 itp) zdarza się krzyczeć o
    rozjechaniu macierzy bez realnego powodu, wystarczy włączyć sprawdzanie
    i sam dojdzie do wniosku że to był fałszywy alarm

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2009-05-21 08:37:23
    Od: Tomek Głowacki <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl>

    BartekK pisze:
> [...]
    > rozjechaniu macierzy bez realnego powodu, wystarczy włączyć sprawdzanie
    > i sam dojdzie do wniosku że to był fałszywy alarm

    Zrobiłem to, napisał że 88 bloków realocated (tam jest opcja "verify
    volume data") no ale dalej twierdzi, że jeden dysk jest do dupy...

    Czyli co, po ptokach?

    Pozdr,
    Tomek

  • 4. Data: 2009-05-21 08:51:58
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Tomek Głowacki pisze:

    > Zrobiłem to, napisał że 88 bloków realocated (tam jest opcja "verify
    > volume data") no ale dalej twierdzi, że jeden dysk jest do dupy...
    >
    > Czyli co, po ptokach?
    Zawsze jest szansa że może pomóc backup zawartości, rozebranie macierzy,
    sprawdzenie każdego dysku osobno, zmontowanie raid od zera, sprawdzenie
    razem, i jak będzie ok, to przywrócenie zawartości...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 5. Data: 2009-05-21 09:04:26
    Od: Tomek Głowacki <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl>

    BartekK pisze:
> [...]

    > sprawdzenie każdego dysku osobno, zmontowanie raid od zera, sprawdzenie
    > razem, i jak będzie ok, to przywrócenie zawartości...

    Tyle że własnie nie mogę się do tej zawartości dostać ;) Wolumin
    pokazuje mi "0 plików".

    Nie wiem, scandisk tegoż dysku pomoże, czy zaszkodzi i lepiej nie ruszać?

    Te dyski i tak już raczej się mocno moralnie zużyły, więc je w
    ostateczności zutylizuję. Tyle, ze jednak chciałbym chociaż po raz ten
    ostatni móc z nich zgrać zawartość.

    Pozdr,
    Tomek

  • 6. Data: 2009-05-21 10:21:06
    Od: Tomek Głowacki <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl>

    BartekK pisze:

    > Zawsze jest szansa że może pomóc backup zawartości, rozebranie macierzy,
    > sprawdzenie każdego dysku osobno, zmontowanie raid od zera, sprawdzenie
    > razem, i jak będzie ok, to przywrócenie zawartości...

    I już - uff.. chkdsk rządzi :) Pomielił ze 2-3 godzinki i dane są, teraz
    backup na coś bardziej sprawdzonego.

    Pozdr,
    Tomek