  • 101. Data: 2011-01-13 12:52:48
    Temat: Re: Radio
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 13 Jan 2011 12:36:38 +0100, J.F. napisał(a):

    > Albo po prostu Ople bardziej zaawansowane i interfejs nie jest taki
    > prosty i nie moze kosztowac 10 zl :-P

    ROTFL...

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 102. Data: 2011-01-13 13:41:00
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-01-13 12:32, *Waldek Godel* napisał, a mnie coś podkusiło,
    żeby odpisać:

    > Przykro mi. Wychodzi, że jaka firma, taka oferta dodatków.

    Są radia firmowe opla ze sterowaniem zmieniarką (np. CDR600 jeśli chodzi
    o czasy Vectry B) i są takie bez podobnie jak u innych producentów aut -
    mylę się?
    W nowych Oplach (od czasu wprowadzenia CAN) radia firmowe nie maja
    sterowania zmieniarkami, chyba że taka zmieniarka jest w nich zabudowana
    (CDC 40).
    Poza tym wszystkie radia oplowskie obecnie czytają mp3, więc istnienie
    zmieniarki staje się mało potrzebne.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 103. Data: 2011-01-13 14:03:50
    Od: "mz" <2...@w...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia 2011-01-13 12:32, *Waldek Godel* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:
    >

    > Poza tym wszystkie radia oplowskie obecnie czytają mp3, więc istnienie
    > zmieniarki staje się mało potrzebne.

    Czy, któryś z tych nowych typów radia będzie pasował do Zafiry A ? Podaj
    jakieś nazwy modeli jak możesz.

  • 104. Data: 2011-01-13 14:12:39
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 13 Jan 2011 13:41:00 +0100, Mirek Ptak napisał(a):

    > Są radia firmowe opla ze sterowaniem zmieniarką (np. CDR600 jeśli chodzi
    > o czasy Vectry B) i są takie bez podobnie jak u innych producentów aut -
    > mylę się?

    Tak, ale w zasadzie wszystkie inne auta mają różne interfejsy firm trzecich
    do złącza zmieniarki, dające za nieduże (a czasem i duże) pieniądze różne
    funkcje. Akurat Opel nie ma. Nie sprzedano pięciu czy dziesięciu samochodów
    tej firmy, zeby się nie opłacało robić. Widocznie nie opłaca się robić z
    innych powodów - może klientela taka co nie kupi, albo coś innego.
    Zastosowany sprzęt nie jest jakoś specjalnie egzotyczny - OIDW to Blaupunkt
    i parę innych znanych firm. Więc czemu do PSA, VW i pierdyliarda innych
    marek kupisz dodatki udające zmieniarkę bez żadnego problemu, a do Opla
    dopiero do modeli od 2007 roku w górę?

    > Poza tym wszystkie radia oplowskie obecnie czytają mp3, więc istnienie
    > zmieniarki staje się mało potrzebne.

    Odpowiedź "nie wprost" - dzieciaki mają mikrowieżę która czyta MP3 i
    własnie dziś idzie w odstawkę. Bo nikomu nie chce się bawić w wypalanie
    płyt, kaset też już nikt od lat nie słucha. Wolę parę innych funkcji, w tym
    gniazdo USB i kart SD.
    Oceniam - fakt, na oko - że pamięć flash w okolicach 16-32 GB kosztuje tyle
    (lub mniej) co napęd CD. Gniazdo USB z chipem obsługujacym pewnie ułamek
    ceny. Takie czasy, panie... fizyczne nośniki idą w odstawkę, nikomu się nie
    chce z tym pinkolić.
    I jak już napisałem wcześniej - nawet z USB nie chciałoby mi się bawić w
    samochodzie. Skąd miałbym wiedzieć wychodząc z auta, czy najdzie mnie
    później ochota wgrania czegoś, czy nie? Bez sensu.
    Wolę miec kabelek do telefonu, w telefonie mam sporą pamięć, jak mnie
    najdzie ochota posłuchania czegoś innego niż radio, to podpięcie telefonu
    zajmuje dokładnie tyle samo co podpięcie USB.
    Przy czym w zdecydowanej większości przypadków jest łatwiej wybrać katalog
    i utwór na ekranie telefonu niż z poziomu przycisków i menu radia
    samochodowego

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 105. Data: 2011-01-13 14:34:33
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 13 Jan 2011 14:03:50 +0100, mz napisał(a):

    > Czy, któryś z tych nowych typów radia będzie pasował do Zafiry A ? Podaj
    > jakieś nazwy modeli jak możesz.

    Na 99% nie - radia od modeli z multiplexem nie da się zamontować do
    samochodów bez multiplexu. W dowolnej marce jak sądzę.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 106. Data: 2011-01-13 16:13:13
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Po co usb i sd?
    Nie wiemy z czego korzysta autor wątku, ale powinieneś zauwazyc, że tam była
    i alternatywa i koniunkcja.

    > Rozumiem, że odsłuch robiliście na radiach BEZ PRZESTEROWAŃ czyli
    > wyzerowanych?
    Jesli masz na myśli ustawienie korektorów na zero, to tak, oczywiście.

    > Jak już brac pod uwagę taką półeczkę, to DENON i Nakamichi rządzi.
    Ja pisze tylko o tych, które miałem okazję porównać, to znaczy o tych, które
    były wtedy razem w jednej "szafie".

    > Nie porównuj pioneera śmietnikowatego do kenwooda, który bije na głowę
    > konkurencje, ze względu na dobry laser i podzespoły z wyższej linii.

    Napisałem, że nie proponuję konkretnych modeli a linki są tylko przykładowe.
    Wiem tylko, że pioneer, kenwood i LG z okolic 300 złotych grały naprawdę
    zacnie, nie mam pojęcia o tym, co było w środku. Z droższych, któe mogłem
    wtedy porównać, wszystkei w zasadzie brzmiały porównywalnie (dobrze), tylko
    sony nie dawało rady (zakłócenia czy tez zniekształcenia).

    > A wzmak i głośniki jakie masz?

    Wzmacniacz wbudowany w pioneera a do subwoofera hertza ze średniej półki (za
    ok 500 zł). Głośniki - tweetery philipsa, midbasy rockford fosgate, sub
    hertza. Drzwi profesjonalnie wygłuszone.

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi

  • 107. Data: 2011-01-13 16:20:05
    Od: "Crimson" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Papkin" napisał w wiadomości grup

    > A czy są adaptery kasetowe ze slotem na kartę SD
    > czy tylko z kabelkiem ?

    jakosc jest dosc podla, zapomnij o takim rozwiazaniu no i wiecznie walajace
    sie
    kable.

    Kolego pytam o kasetę adapter w którą można włożyć
    kartę SD co ELIMINUJE kable. Czytaj bardziej uważnie.

  • 108. Data: 2011-01-13 18:04:31
    Od: z <z...@g...pl>

    Crimson pisze:

    > Kolego pytam o kasetę adapter w którą można włożyć
    > kartę SD co ELIMINUJE kable. Czytaj bardziej uważnie.

    Gdyby nawet coś takiego istniało to trzeba to czymś zasilić. Może
    kablem? :-)

  • 109. Data: 2011-01-13 18:10:14
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > Kolego pytam o kasetę adapter w którą można włożyć
    > kartę SD co ELIMINUJE kable. Czytaj bardziej uważnie.

    OK ale to nie mozliwe, akumulator nawet wejdzie jesli odpowiedniego ksztaltu
    (drogi!) ale jak tym bys sterowal? No pomysl bez sensu ale moze takie wynalazki
    sa dostepne.

    Juz lepszy CarLink np do auta o ile pasuje. A na pewno robia do aut PSA,
    emuluje zmieniarke i mozesz tym sterowac. Ino ciut drogie bo nie robia tego
    masowo Chinczycy... Za to zostaje oryginalnie zabudowane radio ktore landniej
    sie komponuje (w pugu to jeszcze ksztalt jest mniej wiecej jak zwyklego radia
    ale juz w cytrynach widzialem radio o bardzo dziwnym ksztalcie wiec wymiana
    bedzie psuc wyglad deski).

  • 110. Data: 2011-01-13 18:13:56
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 13 Jan 2011 18:04:31 +0100, z wrote:

    >Gdyby nawet coś takiego istniało to trzeba to czymś zasilić. Może
    >kablem? :-)

    pradnica krecona przez rolki :-)

    Szczesliwie zyjemy w czasach gdy dobre pomysly maja miliardowy rynek
    zbytu .. wiec sa robione:

    http://www.chinavasion.com/product_info.php/pName/ca
    ssette-mp3-player-stand-alone-or-car-cassette-player
    /

    http://www.youtube.com/watch?v=Uz6O7jFtm2E

    Ona chyba na akumulator ..

    J.