  • 41. Data: 2015-05-26 22:40:26
    Temat: Re: 144 prawka odebrane pierwszego dnia
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 26.05.2015 o 21:20, janusz_k pisze:

    > Prawie, bo jak nazbierałeś >24 punkty to ci zabierali prawo, a jazda bez
    > to było wykroczenie.

    > Nie będzie jezdził bo nie będzie miał prawa,
    będzie. jak ktoś świadomie przekracza o 50km/h, to brak kawałka plastiku
    w portfelu go nie przekona do poruszania się tramwajem

    > a jak złapią to już jest
    > przestępstwo i w łagodnej wersji przedłużenie zakazu na 6 miesięcy, w
    > ostrej sąd i wyrok.
    Obawiam się że kara jest za mała aby nie ryzykowali. poczekamy, zobaczymy
    ToMasz

  • 42. Data: 2015-05-27 00:24:32
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 26 May 2015 18:49:50 +0200, ToMasz napisał(a):

> [...]
    > zabudowanym można było dostać za 500, punkty i jeździć spokojniej dalej.
    > Teraz? Zabierają prawko na parę miesięcy i jeśli gość będzie jeździł

    Zabranie prawa jazdy to nie jest kara - to czynność administracyjna...
    Osobno do tego za przekroczenie o ponad 50 w terenie zabudowanym dochodzi
    grzywna z taryfikatora 1520zł.

  • 43. Data: 2015-05-27 00:33:47
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    0...@4...net

    > Ale od decyzji administracyjnych zdaje się w ogóle istnieje tryb
    > odwoławczy.

    Tak sobie teraz analizuję że to odebranie prawa jazdy przez policjanta to
    nie jest decyzja administracyjna, a raczej czynnośc administracyjna.

    Jest to po prostu czynność wynikająca wprost z przepisów ustawy, a że sama
    ustawa nie ustawia żadnej procedury odwoławczej, a że ma znamiona kary, no
    to łamie chyba prawa człowieka - prawo do procesu sądowego.

    Podobna sytuacja jak z odebraniem dowodu rejestracyjnego - policjant może
    zabrać jeśli uważa że powinien, bo tak mówi ustawa.
    Nie musi niczego udowaniać, a sama czynność nie jest karą w sensie
    kodeksowym, jest po prostu czynnością administracyjną.

    > Chyba że odebranie PJ to /superdecyzja/, od której odwołanie
    > nie istnieje :D

    No tak to właśnie w prawie zapisano.
    Wpisano to w ogóle do złej ustawy - do PoRD, a powinno to trafić do KW.

  • 44. Data: 2015-05-27 09:05:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Wednesday, May 27, 2015, 12:24:32 AM, you wrote:

    > Zabranie prawa jazdy to nie jest kara - to czynność administracyjna...
    > Osobno do tego za przekroczenie o ponad 50 w terenie zabudowanym dochodzi
    > grzywna z taryfikatora 1520zł.

    Skąd wziąłeś tę kwotę?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 45. Data: 2015-05-27 09:37:51
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 27 May 2015 09:05:29 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Skąd wziąłeś tę kwotę?

    Takie cenniki po internecie krążą
    http://www.mmsilesia.pl/artykul/taryfikator-mandatow
    -2015-ile-zaplacimy-za-mandat-cennik,3287815,art,t,i
    d,tm.html

    Aktu prawnego nie znam.

  • 46. Data: 2015-05-27 09:43:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Wednesday, May 27, 2015, 9:37:51 AM, you wrote:

    > Takie cenniki po internecie krążą
    > http://www.mmsilesia.pl/artykul/taryfikator-mandatow
    -2015-ile-zaplacimy-za-mandat-cennik,3287815,art,t,i
    d,tm.html
    > Aktu prawnego nie znam.

    Nic mi nie wiadomo o zmianie taryfikatora. Czyżbym coś przegapił? We
    wszelkich wiadomościach związanych z odbieraniem praw jazdy była mowa
    o 500PLN.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 47. Data: 2015-05-27 19:51:25
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Wed, 27 May 2015 00:24:32 +0200, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:

    >Osobno do tego za przekroczenie o ponad 50 w terenie zabudowanym dochodzi
    >grzywna z taryfikatora 1520zł.

    Na razie pińcet. Podobno od lipca dopiero ma się taryfikator zmienić.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 48. Data: 2015-05-27 20:08:43
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2015 o 09:37 Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> pisze:

    > Takie cenniki po internecie krążą
    > http://www.mmsilesia.pl/artykul/taryfikator-mandatow
    -2015-ile-zaplacimy-za-mandat-cennik,3287815,art,t,i
    d,tm.html

    > Aktu prawnego nie znam.

    "Na zdjęciu widać propozycję zmian w mandatach, które być może zostaną
    przegłosowane przed wakacjami 2015 roku."

    TG

  • 49. Data: 2015-05-27 20:08:43
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

  • 50. Data: 2015-05-27 22:11:00
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 27 May 2015 09:43:50 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

> [...]
    >
    > Nic mi nie wiadomo o zmianie taryfikatora. Czyżbym coś przegapił? We
    > wszelkich wiadomościach związanych z odbieraniem praw jazdy była mowa

    A no to nie doczytałem.
    Myślałem że nowy taryfikator wszedł w pakiecie z innymi zmianami.