  • 61. Data: 2015-06-02 13:34:44
    Temat: Re: 144 prawka odebrane pierwszego dnia
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>

    news:556843e9$0$27527$65785112@news.neostrada.pl...

    > To sie moze miescic w w granicach fluktuacji statystycznej.

    No pewnie - kazda wartosc mozna podciagnac pod fluktuacje.....

    > Z drugiej strony - caly tydzien czy miesiac moze trwac lapanka.

    Akurat w miejscu, o ktorym pisalem, trwala 1 dzien :)

    > Z trzeciej ... uwazacie ze nie powinni takich lapac ?
    > Maja omijac ulice, gdzie sie tak szybko jezdzi ?

    Nie - a wyjasnieniem tego faktu jest (po pierwsze) moj dokladny opis miejsca
    zdarzenia oraz (po drugie) zapewne nieosiągalna statystyka mowiaca ilu
    kierowcom zabrano prawo jazdy pierwszej doby _w nocy_.

    > A z czwartej ... policja oczywiscie wsiadla na medialna fale i sie chwali
    > osiagnieciami i podkresla "my odebralismy PJ piratom, ktorzy WAM
    > zagrazaja" ...

    To tzw policja przede wszystkim zagraza w tym kraju obywatelom, nie
    "piraci".

    bart

  • 62. Data: 2015-06-02 13:35:28
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>

    wiadomości news:XnsA4A8ED31EC8C3budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik bartosz b...@w...pl ...

    > W ktoryms radio mówili ze juz ponad 1000...

    ...ale to po okresie dluzszym niz tydzien.

    bart

  • 63. Data: 2015-06-02 13:56:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bartosz" napisał w wiadomości grup

    >No pewnie - kazda wartosc mozna podciagnac pod fluktuacje.....

    Kazda, ale .... wypadki w kolejnych latach na dwoch drogach krajowych

    dk3 164, 144, 162, 186,
    dk5 311, 386, 340, 322,

    >Akurat w miejscu, o ktorym pisalem, trwala 1 dzien :)

    Ale spoczeli na laurach, czy przeniesli sie w inne, "uspokajac ruch ?
    :-)

    >Nie - a wyjasnieniem tego faktu jest (po pierwsze) moj dokladny opis
    >miejsca zdarzenia oraz (po drugie) zapewne nieosiągalna statystyka
    >mowiaca ilu kierowcom zabrano prawo jazdy pierwszej doby _w nocy_.

    Chwalili sie tym, co to PJ stracil pare minut po polnocy :-)

    >To tzw policja przede wszystkim zagraza w tym kraju obywatelom, nie
    >"piraci".

    No, az tak to sie nie zgadzam, policja malo ludzi u nas zabija.
    Ale ... to nic nie zmieni, wsiedli na medialna fale i beda sie chwalic
    :-(

    J.

  • 64. Data: 2015-06-02 18:00:24
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik bartosz b...@w...pl ...

    > ...ale to po okresie dluzszym niz tydzien.

    Dzis w radio juz sie chwalili ze ilosc wypadków i zabitych na drogach dosc
    mocno spadła.
    Czy to mozliwe, zeby ta zmiana miała na to wpływ?
    Czy okres badanie nie jest za krótki?
    Co wreszcie porównali - ostatnie nascie dni do kazdych wczesniejszych nastu
    powiedzmy w ciagu 2-3 lat, czy moze wybrali sobie jakies pasujace inne
    nascie dni i stad taka dobra statystyka?

  • 65. Data: 2015-06-02 21:55:30
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>

    wiadomości news:XnsA4ADB1959AACEbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik bartosz b...@w...pl ...

    > Dzis w radio juz sie chwalili ze ilosc wypadków i zabitych na drogach dosc
    > mocno spadła.
    > Czy to mozliwe, zeby ta zmiana miała na to wpływ?

    Jasne, ze nie.

> [...]
    > powiedzmy w ciagu 2-3 lat, czy moze wybrali sobie jakies pasujace inne
    > nascie dni i stad taka dobra statystyka?

    Takie informacje to tylko urabianie opinii publicznej, nie maja zadnej
    wartosci.

    bart

  • 66. Data: 2015-06-03 10:46:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik bartosz b...@w...pl ...

    Wczoraj uslyszalem 1200 ... w 5-6 tygodni ?

> [...]
    >dosc
    >mocno spadła.
    >Czy to mozliwe, zeby ta zmiana miała na to wpływ?

    IMO- za krotki. Tzn okres moze i dobry, tylko policja przygotowuje
    statystyki miesieczne, na majowe cos za wczesnie ...

    http://www.statystyka.policja.pl/st/ruch-drogowy/100
    256,Bezpieczenstwo-w-ruchu-drogowym-w-ujeciu-miesiec
    znym.html
    http://www.statystyka.policja.pl/download/20/162695/
    kwiecien2015.pdf
    http://www.statystyka.policja.pl/download/20/137038/
    4Informacjamiesiecznakwiecien2014.pdf

    ? 2 464 wypadków drogowych, w których
    ? 211 osób zginęło, a
    ? 2 969 osób zostało rannych.
    Policja zarejestrowała:
    ? 28 311 kolizji.

    kwiecien 2014
    ? 2 646 wypadków drogowych, w których
    ? 221 osób zginęło, a
    ? 3 228 osób zostało rannych.
    Policja zarejestroała:
    ? 27 858 kolizji.

    No ale w kwietniu bylo tylko 13 dni obowiazywania ...

    J.

  • 67. Data: 2015-06-03 12:21:58
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 2 czerwca 2015 18:00:25 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
> [...]
    > powiedzmy w ciagu 2-3 lat, czy moze wybrali sobie jakies pasujace inne
    > nascie dni i stad taka dobra statystyka?

    Wczoraj w nocy jakiś dwóch dziennikarzy i chyba ważny paolicmajster o tym rozmawiali.
    Policmajster twierdzi że nastąpił skokowy spadek pewnych wykroczeń związanych z
    przekraczaniem prędkości. Potwierdził to dziennikarz który pytał patrol z radarem.
    Policjanci od radaru mówili mu że nic nie są w stanie zarobić a za 61 na 50 na
    głupków nie będą wychodzili żeby łapać. I że kolejny dzień praktycznie bez utargu
    mają. Że mniej wypadków, policmajster ocenił to na utrzymujący się trend spadkowy. Na
    tyle widoczny że może powiedzieć że jest mniej. I że to dobrze bo przynosi duże
    oszczędności budżetu państwa. Z tym się akurat zgadzam że oszczędności budżetu
    związane z brakiem mandatów bo jest mało przekroczeń prędkości. Niższe prędkości to
    lżejsze wypadki. Koszt budżetu związany z wypadkami to 30-40 mld złotych rocznie. A z
    mandatów jak dobrze pójdzie mogą zebrać miliard. Wypadki są tym kosztowniejsze im
    prędkość była wyższa. To jak zbiorą 300 milionów mniej z mandatów a budżet
    zaoszczędzi na tym 10 miliardów to należy przed trybunałem postawić posłów że
    wcześniej tego prawa nie uchwalili. Pozytywnych skutków nowych przepisów będzie
    sporo. Spadnie zużycie paliwa i trzeba będzie go mniej kupić za granicą co poprawi
    bilans w handlu zagranicznym Polski. Mniejsze obciążenie budżetu skutkami wypadków.
    Niewielki wzrost zatrudnienia w transporcie samochodowym. Powinna też spaść składka
    na ubezpieczenie OC. Pomimo że nie przybędzie ani lekarzy ani pielęgniarek to będą
    mieli mniej pracy z ofiarami wypadków i zaoszczędzony czas dostaną inni chorzy.
    Wzrost, może nieduży ale wzrost to wzrost, zapotrzebowania na usługi hotelarskie i
    gastronomiczne. Plus ujemny to że niektórzy sobie nie pozapiedalają. Prywatnie to mi
    ich trochę zal. Młodzi z fajnymi autami, ja nie miałem takiego farta bo zaczynałem od
    Trabanta 601, i na 1/3 gwizdka będą tylko mogli żeby nie mieć stosunki na 3 miesiące
    przerywanego.

  • 68. Data: 2015-06-03 21:23:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 3 Jun 2015 03:21:58 -0700 (PDT), k...@g...com
    napisał(a):
> [...]
    > od radaru mówili mu że nic nie są w stanie zarobić a za 61 na 50 na
    > głupków nie będą wychodzili żeby łapać. I że kolejny dzień

    Tych 144 (juz ponoc 1200) swiadczy o tym, ze szybko jezdzacych nie
    brakuje. Co zreszta widac na drogach, choc moze nie az tak jak
    dawniej. Wiec spadku dochodow spodziewalby sie w cb, janosiku, kojocie
    itp.

    No chyba, ze panowie policjanci byli nastawieni na mandaty po 500. Ale
    watpie, bo jak juz lapali, to raczej od +20, moze nawet od +15.

    > Że mniej wypadków, policmajster ocenił
    > to na utrzymujący się trend spadkowy. Na tyle widoczny że może
    > powiedzieć że jest mniej.

    Tyle, ze trend spadkowy mamy od 10 lat czy wiecej.

> [...]
    > mniej z mandatów a budżet zaoszczędzi na tym 10 miliardów to należy
    > przed trybunałem postawić posłów że wcześniej tego prawa nie

    Ale budzet straci. Spoleczenstwo moze oszczedzi 10 mld, ale budzet
    znacznie mniej, a sporo straci - vat od napraw itp.

    Poza tym 10 mld to teraz gdzies suma skladek OC, wiec zmniejsz
    szacunek do 2 mld ... chociaz, patrzac po Szwecji czy Anglii, to
    faktycznie tych wypadkow moze ubyc wieksza czesc.

    > Pozytywnych skutków nowych przepisów będzie sporo.
    > Spadnie zużycie paliwa i trzeba będzie go mniej kupić za granicą co
    > poprawi bilans w handlu zagranicznym Polski.

    I trzeba bedzie podniesc akzyze, bo budzet za malo zarobi :-)

    > Mniejsze obciążenie
    > budżetu skutkami wypadków. Niewielki wzrost zatrudnienia w
    > transporcie samochodowym. Powinna też spaść składka na
    > ubezpieczenie OC.

    W cuda wierzysz - wiecej wydadza na reklame w TV :-)

    > Pomimo że nie przybędzie ani lekarzy ani
    > pielęgniarek to będą mieli mniej pracy z ofiarami wypadków i
    > zaoszczędzony czas dostaną inni chorzy.

    Eee, jakby rzad chcial, to by zwiekszyl ilosc lekarzy.

    > Wzrost, może nieduży ale
    > wzrost to wzrost, zapotrzebowania na usługi hotelarskie i
    > gastronomiczne. Plus ujemny to że niektórzy sobie nie
    > pozapiedalają.

    Plus wzrost czasu podrozy, plus coraz wieksze domaganie sie autostrad

    J.

  • 69. Data: 2015-06-04 00:39:15
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 3 czerwca 2015 21:23:08 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    >
    > Eee, jakby rzad chcial, to by zwiekszyl ilosc lekarzy.

    > Plus wzrost czasu podrozy, plus coraz wieksze domaganie sie autostrad

    Mało kto trybi pełną księgowość. Ty chyba tez nie jesteś w niej najmocniejszy. W
    księdze przychodów i rozchodów najważniejsze rubryki to Winien i Ma. Na Winien
    składają się wszystkie pieniądze jakie wpływają do budżetu. W innych rubrykach są one
    ujęte jako składniki. I będzie rubryka VAT, PIT, akcyza, cło itp. Po podsumowaniu
    strony Winien stanowi sumę wszystkich dochodów. W tym momencie nie wiadomo z czego
    pochodzą wpłaty, liczy się tylko kwota podsumowania strony ( folio to strona ).
    Winien to suma wszystkich wydatków. Ktoś kto daje pieniądze z wora nie ma pojęcia z
    czego konkretna złotówka pochodzi. Rozdaje na renty ale musi uwzględnić renty
    inwalidzkie i rodzinne dla ofiar wypadków. Rozdaje pieniądze na służbę zdrowia i musi
    uwzględnić koszt leczenia ofiar wypadków. Zusowi musi dopłacić do zwolnień
    chorobowych ludzi którzy po wypadkach poszli na zwolnienie lekarskie. NFZtoi musi dać
    kasę na dopłaty do lekarstw jakie zużyją poszkodowani w wypadkach. Pojęcie
    poszkodowany dotyczy sprawców i ofiar. Jeśli mniej wyda na skutki wypadków to nawet
    jak mniej zbierze z mandatów to w worku i tak coś zostanie. A zostanie bo ten co
    ustalał budżet przyjął że z mandatów zbierze 3% tego co potrzebuje dopłacić na skutki
    wypadków. Jak by wcale nie było wypadków i mandatów to zabrakło by miliarda ale by
    zostało 39 miliardów. No to chyba w takiej sytuacji warto rządowi zrobić wszystko
    żeby wypadków było jak najmniej. Czy trzeba będzie podnieść akcyzę? Budżet może
    zmniejszoną nadrobić w innym miejscu. W firmie jest pracownik serwisant. Jego praca
    polega na tym że jeździ po Polsce i naprawia. Przeciętny wyjazd do tej pory to było 5
    godzin jazdy 2 godziny naprawa i 5 godzin powrót. Razem 12 godzin. Idzie wytrzymać.
    Ale jak przejazdy się przedłużą w czasie o półtorej godziny w każdą stronę to po
    drodze będzie musiał zjeść dwa posiłki, częściej spać w hotelach a i tak się nie
    wyrobi bo jak będzie pracował przeciętnie po 15 godzin to po dwóch tygodniach
    podziękuje za pracę albo szef zatrudni kolejnego pracownika. Wtedy po stronie Winien
    zniknie jeden zasiłek dla bezrobotnych a po stronie ma pojawi się podatek dochodowy,
    przy okazji ZUS zarobi składki za jedną osobę. Rynek ubezpieczycieli to wolny rynek.
    Bez reklamy nie dadzą rady poinformować że mogą dać jeszcze 10% obniżenia składki za
    bezszkodową jazdę. Rząd chce żeby było więcej lekarzy. Jak będzie mniej ofiar
    wypadków do leczenia to tak jak by zrobił więcej lekarzy chociaż żadnego nie
    przybyło. Wzrost czasu podróży korzystny jest dla budżetu, wyjaśniłem wcześniej
    dlaczego.