    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <n0286r$4vk$2@node2.news.atman.pl> <n034ho$8cv$1@node2.news.atman.pl>
    <56251a7b$0$660$65785112@news.neostrada.pl>
    <n03bu4$ce9$1@node1.news.atman.pl>
    <ezmau6ug8gto$.qe8517n7shul$.dlg@40tude.net>
    <n04hl5$jdb$1@node2.news.atman.pl>
    <56266166$0$9570$65785112@news.neostrada.pl>
    <n05rbh$t85$1@node2.news.atman.pl>
    <5627535f$0$27514$65785112@news.neostrada.pl>
    <n086hp$bj1$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: A jednak piesi ...
    Date: Wed, 21 Oct 2015 17:00:55 +0200

    dyskusyjnych:n086hp$bj1$...@n...news.atman.pl...
    On 21.10.2015 10:56, J.F. wrote:

    >Dokładnie o to chodzi - skoro jedzie i jedzie i jedzie to znaczy, że
    >czasu wystarczy na przejście pieszych.

    Ale to nie o to chodzi. Chodzi o to, zeby pieszy nie wchodzil z
    nienacka, a ja zebym nie musial wypatrywac pieszego na kolizyjnym
    kursie, gdzies daleko, i moze jeszcze za budynkiem.

    >Często zmierzasz w kierunku przejścia, żeby potem zawrócić nie
    >przechodząć?

    W Anglii czesto :-)
    Nowe miejsce, nieznane, nie wiem gdzie isc, widoki podziwiam.
    I wcale nie zawracam, tylko ide chodnikiem, staje na rozdrozu i
    rozgladam sie gdzie isc ... metr od kraweznika, a i tak hamuja.

    >To tak jak u nas częśc przed czerwonym. Ale nijak nie wychodzi mi, że
    >z tego powodu należy im nadać pierwszeństwo na czerwonym;)

    A ja mowie - pieszy zdrowszy bedzie, jak bedzie mial nawyk, ze na
    krewezniku nalezy sie zatrzymac i rozejrzec.

    >To rzeczywiście zakała drogownictwa. Kiedyś zdarzyło mi się
    >przycisnąć przejść na czerwonym, wsiąść w autobus, który załapał
    >czerwone z założeniu przepuszczające... tak właśnie mnie;)

    Tak to wygladalo.
    Naciskam, czekam, czekam, w koncu wszyscy przechodza na czerwonym,
    nadjezdza fala samochodow z pobliskiego skrzyzowania, i hamuja bo im
    sie czerwone zapala.
    A nikt nie przechodzi, bo wszyscy przeszli wczesniej :-)

    >Tak - bo u nas to co prawa na przejściach nie przepuszczają, ale poza
    >przejściami się zatrzymują. Tylko jednorożców brakuje;)

    Jak staniesz na srodku drogi, to ktos sie u nas zatrzyma. A u nich nie
    :-P

    /data=!3m1!1e3

    >Z tym, że wolno zapewne na każdym skrzyżowaniu, a w praktyce
    >gdziekolwiek.

    To tak jak u nas.
    Tylko co z tego wynika ?
    Ze przejsc, na ktorych piesi maja pierwszenstwo nie ma, piesi sobie
    przechodza byle gdzie, ustepujac samochodom, a przy tym wcale nie sa
    chronieni, chocby przez zakaz wyprzedzania na przejsciach.

    Tyle pozytku z przepisow.

    No ale patrzac po drogach w tej miescinie, to i tak sie nikt nie
    wyprzedza :-)

    >Też uważam to za niewłaściwe.

    Nie, dlaczego - bardzo wlasciwe. Jeden ma przepuscic, ale drugi
    upewnic sie, ze go przepuszczaja.
    Stoi policjant i daje mandaty i jednym i drugim.

    A tu z pieszymi co ? Nie pokaze taki wyraznego zamiaru, nie zatrzyma
    sie, nie upewni, ale winny bedzie samochod :-)

    >Zauważ, że raz są z pierwszeństwem, raz nie... więc jest to pewna
    >różnica:P

    Akurat jak kojarze, to zazwyczaj przejezdzam przez takie z
    pierwszenstwem lub swiatlami.
    I badzo mnie cieszy, ze hamowac musze tylko raz - wyjezdzajac na
    glowna droge :-)

    >Wiesz dobrze, że nie o to chodzi, czy ma czy nie. A o zasadę i
    >ewentualne ustalenie winy. Jeśli kierowca ma problem z zatrzymaniem
    >się i ruszeniem sprzed przejścia, to znaczy, że ogólnie ma problem.

    No wlasnie o zasade chodzi - kierowce to kosztuje sporo, a pieszego
    prawie nic.
    Wiec pieszy powinien przepuscic.

    > Teraz pieszy nie ma pierwszenstwa, to problemu nie widzisz.

    >Widziałbym, bo sam ich przepuszczam - prawie zawsze.

    Jak stoja i wyraznie czekaja. A ja o tym, ze beda z marszu wchodzic.

    >Oczywiście. Myślę, że jest to powiązane;)

    I tak i nie - bo co ma pierwszenstwo dla pieszych wspolnego np z
    czolowka w terenie niezabudowanym.

    >>> km. Więc tragedii nie ma (Warszawa). Razem pewnie około 1 minuty
    >Są, ale rzeczywiście część zlikwidowali, a na przytłaczającej
    >większości pozostałych na głównych drogach są światła.

    No to po cholere jeszcze pierwszenstwo zmieniac ?

    >Hmm. Smrodzimy i dla tego powinniśmy mieć większe prawa?

    Nie - jak pieszy nas przepusci, to bedziemy smrodzic mniej. I to
    wielokrotnie mniej.

    J.