    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: A jednak piesi ...
    Date: Sun, 1 Nov 2015 08:08:19 +0100
    <n08ejg$jr2$1@node1.news.atman.pl> <n08fhv$fl9$1@node2.news.atman.pl>
    <5627cc9c$0$9571$65785112@news.neostrada.pl>
    <n08k5a$pfo$1@node1.news.atman.pl>
    <1b2x29mgg17l1$.ciixr547ua0v$.dlg@40tude.net>
    <n0kd0b$7o9$1@node2.news.atman.pl>
    <562dcb65$0$9550$65785112@news.neostrada.pl>
    <n0kjt0$f3k$1@node2.news.atman.pl> <n0m5gi$4t3$1@node2.news.atman.pl>
    <n0m6ra$v4p$2@node1.news.atman.pl>
    <562eaaa6$0$634$65785112@news.neostrada.pl>
    <n0n14g$pbo$1@node1.news.atman.pl>
    <c5vbw4anxshg$.1tjl4wkgqytev$.dlg@40tude.net>
    <5...@g...com>
    <n0ob8e$5hh$2@node1.news.atman.pl> <n0qa0i$7d9$1@node2.news.atman.pl>
    <n0r2ak$vvb$1@node2.news.atman.pl>
    <56337297$0$650$65785112@news.neostrada.pl>
    <n0vuoi$pbh$1@node2.news.atman.pl>
    <5635b2aa$0$644$65785112@news.neostrada.pl>

    On 01.11.2015 07:34, HubertO wrote:
    > Użytkownik "Shrek" <...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Gdyby to było takie proste to nad tym nie zastanawiała by się tak długo
    > duża grupa ludzi (fachowcy, prawnicy, politycy).

    Należy dodać, że zastanawiają się w azjatyckiej części Europy. Jeśli się
    zastanawiasz czemu, to sam sobie odpisałeś - politycy i prawnicy. W
    europejskiej części takich problemów nie mają.

    Jak spojrzysz na mapę i przepisy to można zobaczyć dwie rzeczy - w
    starej unii pieszy ma pierwszeństwo i nikogo to nie dziwi, oraz można
    mieć pół promila i nie dostawać małpiego rozumu. W azjatyckiej piszy
    jest substandardowym uczestnikiem ruchu, a im dalej na wschód tym mniej
    alko można mieć w zyłach. W Rosji i innych Rumuniach 0.0. Jakoś na
    statystyki korzystnie to nie wpływa, natomisat na ststystyki polityków i
    zarobki drogówki zapewne tak.

    > W końcu nie zdecydowali się uchwalić to tak jak ty chcesz,
    > tylko wprowadzili warunki dla pieszych i kierowców.
    > Ty chcesz zrobić z pieszego swiętą krowę.

    Nie- nie postuluje, zeby pieszy mógł łazić po autostradach i mieć tam
    pierwszeństwo. Po prostu postuluje, że jak ma mieć gdzieś pierwszeństwo
    (np na przejściu) to... powinien mieć pierwszeństwo (albo napiszmy
    wprost, że ma ustąpić). Ma być jasno i tyle. Jakoś nie ma problemu, żeby
    jadący drogą z pierwszeństwem miał pierwszeństwo (i był świętą krową).

    > O co ci chodzi w końcu ?
    > Chcesz przepuszczać BEZWARUNKOWO pieszych, czy nie chcesz ?

    Chcę, żeby pierwszeństwo było pierwszeństwem. Dokładnie tak samo jak w
    innych wypadkach. Bezwarunkowo to może za duże określenie - dokładnie
    tak jak np rowerzyści na przejazdach. W czym problem?

    > Jest nowy Parlament i zobaczymy co wymyślą.

    Mam obawy, że statystycznie to inteligentniejszy od poprzedniego to on
    nie będzie:P

    > "Punkt widzenia zawsze zależy od punktu siedzenia"
    > "Jeszcze się taki nie narodził, który by wszystkim dogodził".

    A jednak nazywanie "ustąp pierwszeństwa" pierwszeństwem wydaje mi się
    nieadekwatne i niebezpieczne. Oraz po prosu głupie.

    Shrek.