  • Data: 2018-05-16 21:06:56
    Temat: Re: A teraz z innej beczki... bazy danych
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Sporo routerów brzegowych ustawianych w firmach ma możliwość płynnego
    > przejścia na łącze zapasowe. U klientów kładę np. routery Drayteka serii
    > 28xx, 29xx - można tam ustawić nawet więcej, niż jedno łącze zapasowe.

    Oczywiście. W domu mam obecnie 2 łącza, a światłowód w połowie czerwca
    się pojawi jako trzeci, z jednego zrezygnuję, choć jeszcze nie wiem z
    którego.
    W firmie było jedno, teraz są dwa.
    Problemem jest to, że paść może nie tyle Twoje łącze, co usługodawcy.
    Może też paść grubo - już tak bywało i wtedy nieważne ile masz łączy, w
    całej okolicy nie ma sieci, chyba że masz talerz. Jak masz talerz, to w
    naszej szerokości 2x do roku przez parę minut nie masz sieci, bo
    słoneczko przeszkadza - sprawdzone :)

    > To może przy korzystaniu z jakichś bezpłatnych chmur.
    > W przypadku usług B2B taka sytuacja wydaje mi się niemożliwa.

    Nie wiem, nigdy nie korzystałem. Widzę natomiast co robią firmy. Doją
    jak tylko mogą i nie przejmują się zbytnio.
    Ostatnio zaskoczyło mnie, że np: Corel wymaga łącza co 3 miesiące.
    Płatna i wieczysta licencja - dla mnie jakiś odpał.

    > Nie wiem, o jakim rodzaju pracy piszesz.
    > Miewałem w czasach SDI klientów - biura rachunkowe - które na jednym
    > łączu miały kilkanaście i więcej stanowisk pracujących bezproblemowo.
    > _Ale_ piszę o aplikacjach client-server, jak np. CDN Optima, CDN-XL czy
    > Soneta/Enova.
    >
    > A jak przypadkiem SDI padało, to zostawał jeszcze analogowy modem k56 i
    > też działało.
    >
    > Teraz spokojnie mogę puścić 20 stanowisk na łączu 1Mb i działa
    > bezproblemowo.

    Tak, masz rację. Przez satelitę 9600 pracowało na bazie Progressa
    kilkanaście stanowisk (terminalowo) i było znośnie. Wiem, da się, o ile
    dane są rozsądnie zorganizowane.
    Pisałem o zdjęciach w bazie trochę z przekory, aby unaocznić potencjalny
    problem. Ja nie mam danych typu dźwięk czy obraz w takiej formie, że
    muszą być w bazie. Danych jest od cholery, ale wystarcza że są rozsądnie
    zorganizowane w katalogach - lokalnych.

    > Bezpłatna chura?

    Jakakolwiek. Co zrobisz, gdy firma zamknie się z dnia na dzień, albo
    kataklizm ją zaora i nie będzie się opłacało jej ratować. Naprawdę
    wierzysz, że Twoje dane są bezpieczniejsze u kogoś?

    Rozsądne własne archiwum jest 100% pewne, nawet jak cała okolica się
    "spali do gołej ziemi". Tak mnie nauczono kiedyś.

    > W przypadku pracy, z jaką ja się spotykam, aktualizacja jest wymagana ze
    > względu na częste zmiany w przepisach (VAT, JPK, Płatnik, itd, itp)

    Ale to jest aktualizacja oprogramowania, a co z systemem? Jak Ci
    usługodawca zrobi przysługę i załaduje nowszą wersję OS-a, a Twoje
    oprogramowanie nie współpracuje to co się dzieje? Ja mam właśnie taki
    przypadek z pocztą. Chciałem zrobić coś po swojemu, ale nie da się, bo
    jestem wirtualny, a zmiany trzeba by zrobić na całym serwerze i dotknęły
    by wszystkich równie wirtualnych jak ja na danej maszynie.

    > Właśnie.
    > Zależy, co kto robi.
    > Przy chmurach szyfrowanych powyższy argument też wydaje się b. mocno
    > naciągany.

    Kurcze, nigdy nie interesowałem się tematem chmury, gdyż niejako z
    definicji jest on dla mnie zły - nie panuję nad czymś, więc nie ufam.
    Może faktycznie da się zrobić tak, aby dane były w 100% zabezpieczone
    przed dostępem osób niepowołanych. Ja nie umiem tego zrobić, nie mam
    wiedzy, więc tutaj poprzestanę.

    Miłego.
    Irek.N.