  • Data: 2018-05-16 23:53:27
    Temat: Re: A teraz z innej beczki... bazy danych
    Od: Mario <M...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16.05.2018 o 21:14, Irek.N. pisze:

    > Zaraz, co porównujemy. Likwidację infrastruktury energetycznej do awarii
    > łączy internetowych? Serio?

    Nie do awarii łączy tylko do zamknięcia biznesu polegającego na
    świadczeniu usług w chmurze.
    To chyba twoje: "- usługodawca chmury może dojść do wniosku, że się
    likwiduje w taki czy inny sposób, "

    > Inaczej przecież nie miało by to sensu. Mam ciągnąć bazę, aby lokalnie
    > ją przeprocesować? Czyli co, założyłeś że wynajmuję w chmurze tylko
    > przestrzeń?

    Ale to ty pisałeś: "bazy mogą się rozrosnąć znacząco, wtedy zatęsknisz
    za szybkimi łączami"
    Tak jakby ze wzrostem bazy potrzebowałbyś wzrostu przepustowości łącza.
    Po co skoro będą przetwarzane w chmurze?

    > To prawda, zazwyczaj ma to sens.

    > Kiedyś samochody był proste, teraz samodzielny serwis jest niemożliwy
    > (są wyjątki, ale to pasjonaci a nie regularni użytkownicy). Zauważ, że
    > zmieniły się znacznie warunki.

    W kwestii obsługi informatycznej obsługi biznesu też się zmieniły
    warunki. Nie wystarczy już pouczyć się linuksa i samby, albo zatrudnić
    studenta do administracji serwera. Firma wykorzystuje coraz więcej
    usług i technologii, coraz więcej usług udostępnia tez swoim klientom.
    Jak robisz to serwerem stojącym w piwnicy to musisz mieć specjalistę od
    bezpieczeństwa.

    > się firmie zewnętrznej.
    >
    > Owszem, sam tak robię, ale zauważ też, że w pewnym momencie opłaca się
    > etat i własna księgowa. To samo z kadrową i BHP i... no własnie. Tutaj
    > rządzi tylko i wyłącznie ekonomia.
    > W przypadku chmury ta ekonomia jest dla mnie wątpliwa, a robienie czegoś
    > bo jest modne jest bez sensu przecież.

    To jest dobre rozwiązanie dla kogoś kto zaczyna i nie ma środków na
    zatrudnienie specjalistów od bezpieczeństwa, nie wie ile wydać na
    sprzęt. W chmurce jak się okaże, że maszynka (wirtualna) za słaba to za
    minutę masz dwie, cztery czy osiem. Z doskonale działjącym
    loadbalancingiem. Możesz zrobić tak żeby ci się twoje serwery lokowały
    tam gdzie jest dużo zapytań.
    Są tylko dwie zasadzki:
    Ceny na początek są niskie, ale gdy zaczniesz rozszerzać na wiele maszyn
    to koszty rosną bardziej niż liniowo.
    Trudno później działającą całość przenieść na inną platformę.

    > Tak, zapewne jest. Nie wiem, bo nie korzystam, ale mam nadzieję, inaczej
    > firmy korzystające same proszą się o kłopoty.

    Też nie korzystam ale mam kontakt z kimś kto się tm zajmuje i pewne
    zalety mi uświadomił. Ale też wady, które podałem pod koniec. Gdybym
    miał świadczyć jakieś usługi dla firm (a chodzi mi to po głowie), to
    jeszcze nie wiem czy bym to robił na chmurze czy np na jakimś zwykłym VPS.

    --
    pozdrawiam
    MD