  • Data: 2018-05-16 21:14:33
    Temat: Re: A teraz z innej beczki... bazy danych
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No trochę przesadziłeś. Postaw sobie elektrownię wiatrową bo dostawca
    > energii zwinie się i zabierze słupy wraz z kablami.

    Zaraz, co porównujemy. Likwidację infrastruktury energetycznej do awarii
    łączy internetowych? Serio?

    > Ale aplikację przetwarzającą te dane też sadzasz na tej chmurce.

    Inaczej przecież nie miało by to sensu. Mam ciągnąć bazę, aby lokalnie
    ją przeprocesować? Czyli co, założyłeś że wynajmuję w chmurze tylko
    przestrzeń?

    > Specjalizacja. Tak jest taniej i bezpieczniej.

    To prawda, zazwyczaj ma to sens.

    > Na początku rozwoju motoryzacji ludzie sami serwisowali swoje samochody. Teraz nie
    > przeszkadza im zależność od punktów serwisowych.

    Kiedyś samochody był proste, teraz samodzielny serwis jest niemożliwy
    (są wyjątki, ale to pasjonaci a nie regularni użytkownicy). Zauważ, że
    zmieniły się znacznie warunki.

    > A już zwłaszcza w przypadku biznesu. Dokumentację księgową małej firmy najczęściej
    daje
    się firmie zewnętrznej.

    Owszem, sam tak robię, ale zauważ też, że w pewnym momencie opłaca się
    etat i własna księgowa. To samo z kadrową i BHP i... no własnie. Tutaj
    rządzi tylko i wyłącznie ekonomia.
    W przypadku chmury ta ekonomia jest dla mnie wątpliwa, a robienie czegoś
    bo jest modne jest bez sensu przecież.

    > Jest jednak wyraźna różnica między prywatnym albumem zdjęć w tzw.
    > "chmurze", a chmurą biznesową.

    Tak, zapewne jest. Nie wiem, bo nie korzystam, ale mam nadzieję, inaczej
    firmy korzystające same proszą się o kłopoty.

    Miłego.
    Irek.N.