  • Data: 2018-05-16 21:20:28
    Temat: Re: A teraz z innej beczki... bazy danych
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > O chmurach wiem tylko tyle, że słyszałem, że istnieją.

    No właśnie, ja też się nie znam i mam podobne obawy...

    > Nie wiem jak użytkownik chmury się z nią kontaktuje. Dostaje się jakiś
    > interface (programik) do tego. Można by sobie wyobrazić, że wtedy
    > użytkownik może sam generować klucze i byłyby one znane tylko temu
    > interfejsowi.

    ... bo jak dostaje od usługodawcy soft i nim generuje cokolwiek, to w
    zasadzie nie ma pewności, czy cichaczem nie podaje klucza producentowi
    softu. Wiem, trąci teoriami, ale zastanówcie się, jaki jest problem dać
    komuś generator kluczy, a przy okazji po cichu zaszyć wygenerowane dane
    w informację przekazaną później usługodawcy. Technicznie banalne, więc
    całe bezpieczeństwo zaczyna się opierać o zaufanie do dostawcy.

    Miłego.
    Irek.N.