  • Data: 2018-05-17 00:52:42
    Temat: Re: A teraz z innej beczki... bazy danych
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 16 maja 2018 04:07:06 UTC-5 użytkownik Piotr Gałka napisał:

    > O chmurach wiem tylko tyle, że słyszałem, że istnieją.
    >
    > Zastanawia mnie jak to się robi, że chmura oferuje szyfrowanie, a
    > jedynym znającym klucze jest użytkownik. No bo jak klucze zna także
    > chmura to wszystkie dane nadal są jawne dla właścicieli chmury.
    >
    > Nie wiem jak użytkownik chmury się z nią kontaktuje. Dostaje się jakiś
    > interface (programik) do tego. Można by sobie wyobrazić, że wtedy
    > użytkownik może sam generować klucze i byłyby one znane tylko temu
    > interfejsowi.
    >
    > Sorry, za być może banalne pytanie, ale jak to się robi?

    Robi sie tak jak myslisz. Tylko ci co sie nie znaja wmawiaja ze klucza prywatnego w
    chmurze nie ma.
    Jest. Tylko zazwyczaj jako tako schowany. Czasem trzymany w ram aplikacji czy bazy,
    czasem zaszyfrowany w jakims pliku.

    Ale ignoranci powiedza ze nie ma i ze chmura jest bezpieczna.

    Jest pare znosnie sensownych rozwiazan ale kazde z nich ma pewne wady.
    Albo wymagaja klucza podawanego przy starcie aby odszyfrowac klucz glowny.
    Albo potrzebuja polaczenia gdzies aby taki klucz wyciagnac ale w praktyce klucz
    glowny nadal lezy gdzies w ram i nawet jak jest zaszyfrowany przez wiekszosc czasu to
    i tak trzeba go czasem odszyfrowac.

    I juz nie raz bylo tak ze jakies ataki/exploity takie klucze prywatne z aplikacji
    wyciagaly...